کارگران صربستان برای افزایش دستمزد تظاهرات کردند

به گزارش دیار سلمان، بلگراد - خبرنگاران - اتحادیه های کارگری صربستان با برگزاری تظاهرات در بلگراد در روز جهانی کارگر خواهان افزایش دستمزد، حقوق و شرایط بهتر کاری شدند.

کارگران صربستان برای افزایش دستمزد تظاهرات کردند

به گزارش بامداد پنجشنبه خبرنگاران، نمایندگان اتحادیه های مستقل کارگری صربستان و اتحادیه های کارگری غیر مستقل در این کشور روز چهارشنبه در تظاهراتی خواهان افزایش حقوق و دستمزد کارگران شدند.

لیوبیساو اوربوویچ رئیس اتحادیه های کارگری مستقل صربستان گفت که حداقل دریافتی نمی تواند سبد مصرف کننده برای خانواده ها را تامین کند.

وی اضافه کرد: میانگین دستمزد چهل درصد زیر سبد مصرفی است، بنابر این چطور می توانیم زندگی و در این کشور زنده بمانیم.

زوران ستویلیکوویچ رئیس اتحادیه های کارگری غیر مستقل صربستان نیز در این باره به معضلات مالی و شرایط نامناسب کاری اشاره نمود و گفت که چند سال است کارگران به غیر از شرایط کاری شایسته و حقوق مناسب به دنبال چیز دیگری نیستند.

زوران جورجویچ وزیر کار و امور اجتماعی صربستان نیز در روز جهانی کار، گفت: متوسط حقوق و دستمزد در صربستان در مقایسه با سال 2012 که 345یورو بوده، اکنون بالغ بر 462 یورو است.

وی همچنین به میزان درصد بیکاری در کشور که در سال 2012 بالغ بر 26 درصد بوده، اشاره نمود و گفت که اکنون درصد بیکاری 11.9 درصد است.

وزیر کار و امور اجتماعی صربستان اضافه کرد: در حال حاضر 180 کارخانه جدید در صربستان گشایش یافته و بسیاری در این کارخانه ها و شرکت ها مشغول به کار هستند.

جورجویچ ادامه داد: درسه ماه اول امسال میلادی تعداد شاغلین در صربستان 2 میلیون و 147 هزار و 948 نفر هستند که 2.7درصد نسبت به سال گذشته در همین فاصله زمانی افزایش داشته است و این در حالیست که در سال 2012 تعداد شاغلین در صربستان یک میلیون و 727 هزار و 48 نفر بوده است.

شبد**اروپام**436**1455**1378

منبع: ایرنا
انتشار: 24 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 260

به "کارگران صربستان برای افزایش دستمزد تظاهرات کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگران صربستان برای افزایش دستمزد تظاهرات کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید