تجمع 120هزار نفری در حمایت از رئیس جمهوری صربستان

به گزارش دیار سلمان، بلگراد - خبرنگاران - حزب حاکم پیشرو به رهبری آلکساندر ووچیچ رئیس جمهوری صربستان با فراخوان مردم در بلگراد و تجمع بیش از 120 هزار نفر در خیابان های بلگراد نشان داد که نه تنها از حمایت قشر وسیعی از مردم این کشور بلکه منطقه برخوردار است.

تجمع 120هزار نفری در حمایت از رئیس جمهوری صربستان

از وبلاگ 1 کد دیدن فرمایید.

به گزارش بامداد شنبه خبرنگار خبرنگاران، رئیس جمهوری صربستان شامگاه آدینه در مقابل جمع کثیری از مردم این کشور و منطقه بالکان با اشاره به اینکه وظیفه وی به عنوان رئیس جمهوری حفظ صلح است، گفت: خواستار هیچ جنگی نیستیم.

ووچیچ به ادامه توسعه مالی، واحد پولی ثابت کشور و حضور شرکت های بزرگ خارجی در صربستان اشاره نمود و در خصوص کوزوو گفت که تا زمانیکه پریشتینا افزایش صد درصدی مالیات بر کالاهای صادراتی از صربستان را لغو نکند، بلگراد حاضر به مذاکرات برای حل و فصل مساله کوزوو نیست.

وی همچنین به ادامه کوشش برای ایجاد روابط بسیار خوب با بوسنی و هرزگوین و کرواسی اشاره و بر اهمیت رشد جمعیت در کشور تاکید نمود.

ووچیچ همچنین به قدرت نیروی نظامی صربستان برای حفاظت از حریم فضایی کشور بدون اتکا به هیچکس اشاره نمود و گفت که صربستان سال به سال قدرت دفاعی خود را تقویت می نماید.

رئیس جمهوری صربستان پس از تظاهرات ضد دولتی احزاب اپوزیسیون و مخالفین در هفته گذشته در بلگراد و دیگر شهرهای صربستان تصمیم گرفت که با فرا خواندن مردم از سراسر کشور و تجمع تحت عنوان آینده صربستان حمایت گسترده مردم این کشور را از سیاست های وی و دولت صربستان در اداره کشور سنجش و عملا ثابت کند که قشر گسترده مردم از وضعیت سیاسی و مالی و رفاهی دولت کنونی رضایت دارند.

این تجمع بزرگترین گردهمایی مردم از رئیس جمهوری و حزب حاکم نه تنها در صربستان بلکه در منطقه بالکان گزارش شده است. مردم در هر نقطه از خیابان ها و میادین شهر بلگراد با برافراشتن پرچم حمایت پایدار خود را از رئیس جمهوری نشان دادند.

در گردهمایی حمایت از رئیس جمهوری صربستان علاوه بر مردم این کشور، تعداد زیادی از کشورهای بوسنی و هرزگوین، کرواسی و مونته نگرو نیز حضور داشتند. بیش از 3 هزار اتوبوس از سراسر صربستان و همچنین کشورهای منطقه وارد بلگراد شدند.

تدابیر امنیتی شدیدی از سوی پلیس در پایتخت صربستان به اجرا گذاشته شد از جمله پرواز بالگردهای پلیس بر فراز شهر بلگراد.

خاطر نشان می گردد که مخالفین رئیس جمهوری و دولت صربستان با این ادعا که رسانه های جمعی در صربستان بطور یک جانبه اقدام می نمایند، رئیس جمهوری را به اختیار دریافت رسانه های خبری متهم کردند، این در حالیست که آلکساندر ووچیچ رئیس جمهوری صربستان اتهامات وارد شده به وی را شدیدا رد نموده است.

تظاهرات در 5 ماه گذشته که از طرف بعضی از احزاب مخالف دولت و رئیس جمهوری در بلگراد پایتخت صربستان و دیگر شهرهای این کشور برگزار شده، از حمایت کمی از مردم برخوردار بوده، احزاب مخالف همچنین ادعا دارند که دولت در اداره کشور و بهبود وضعیت مالی و رفاهی کفایت ندارد.

شبد**اروپام**436**1455**1379

منبع: ایرنا
انتشار: 19 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 252

به "تجمع 120هزار نفری در حمایت از رئیس جمهوری صربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجمع 120هزار نفری در حمایت از رئیس جمهوری صربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید