ابراز تمایل بلغارستان برای راه اندازی خط مسقیم هوایی با ایران

به گزارش دیار سلمان، معاون وزیر گردشگری بلغارستان راه اندازی خط مستقیم هوایی بین تهران و صوفیه، تشکیل کارگروه مشترک گردشگری و اعلام خواهرخواندگی بین شهرهای گردشگری را به ایران پیشنهاد کرد .

ابراز تمایل بلغارستان برای راه اندازی خط مسقیم هوایی با ایران

با تور بلغارستان از کشوری اروپایی دیدن کنید.

لوبن کانچر (Lyuben Kancher) که در رأس هیأتی به دعوت ایران برای حضور در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری به تهران سفر نموده است، در دیدار با ولی تیموری، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران به سطح تعاملات گردشگری دو کشور اشاره نمود و اضافه کرد: تعداد کمی از گردشگران ایرانی به بلغارستان سفر می نمایند، در مقابل از بلغارستان تعداد کمی گردشگر به ایران می آیند. فکر می کنم وقت آن رسیده که دو کشور برای بهبود اوضاع فکری نمایند.

او به جاذبه های بلغارستان و تجربه های این کشور در گردشگری اشاره نمود و گفت: بلغارستان با وجود 1600 چشمه آب معدنی که بیش از 200 نوع بیماری را معالجه می نماید، دومین مقصد آب های معدنی در اروپا است. روی گردشگری آشپزی و نوشیدنی نیز تمرکز زیادی داشته ایم، تقریباً 12 مقصد برای این نوع گردشگری تعریف شده است. 7 مقصد فرهنگی و تاریخی نیز در بلغارستان وجود دارد که کیفیت گردشگری در این نقاط رو به افزایش است.

او ادامه داد: سال گذشته 9 میلیون و 227 هزار مسافر خارجی به بلغارستان سفر نموده اند که یک و نیم درصد بیشتر از جمعیت ساکن در این کشور بوده است. آرزو می کنیم این اتفاق در ایران هم رخ دهد.

کانچر گفت: بیشترین گردشگرانی که به بلغارستان سفر می نمایند از کشورهای همسایه هستند، همچون رومانی، یونان، ترکیه، مقدونیه و صربستان و البته آلمان که کمی از ما فاصله دارد. علت این استقبال تنوع محصولات گردشگری در بلغارستان است.

او ادامه داد: بلغارستان در اقتصاد و سیاست کشور قابل پیش بینی است. عضویت در اتحادیه اروپا این امکان را بوجود آورده که در اقتصاد و زندگی اجتماعی استانداردهای بالایی داشته باشیم. برای همین بلغارستان کشوری جذاب برای گردشگری است.

معاون وزیر گردشگری بلغارستان با اشاره به به صندلی این کشور در اتحادیه اروپا، اظهار کرد: ما ابتکار عمل هایی داشته ایم که بسیار مورد توجه واقع شده است، مثلاً نقشه ای از منطقه اروپا تهیه شده که در آن 400 نقطه تاریخی معین شده است. هر کسی از این نقشه بازدید کند، کارت هدیه دریافت می نماید. همچنین بین 11 کشور حوزه بالکان، مسیرهای مشترک گردشگری طراحی شده که به جذب مسافران بیشتر یاری می نماید.

کانچر همه این اقدامان را مرهون حمایت دولت مرکزی کشورش دانست و در ادامه به معاون گردشگری گفت: باید لجستیک عمل کرد و در کنار آن باید مدیری باشد که همه امور و برنامه ها را درست راهنمایی کند.

او جهانگردی را قشنگ ترین دیپلماسی دانست و در ادامه پیشنهادهای برای توسعه همکاری های گردشگری دو کشور ارائه کرد و اضافه کرد: می توان شهرهایی از دو کشور را خواهرخوانده نامید. برای اجرای این ایده می توان نخست به شهرهای گردشگری دو کشور فکر کرد. باید خطوط هوایی مستقیمی بین ایران و بلغارستان ایجاد گردد، ارتباط تهران با صوفیه که مرکزی مهم در بالکان است، می تواند به ایران یاری کند. همچنین ضروری است کارگروه های مشترکی بین دو کشور شکل بگیرد. این موضوع در موافقت نامه ایران و بلغارستان که سال 2008 امضا شد، ذکر شده است.

ولی تیموری، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در ادامه گفت: گردشگری قدرت جادوگری دارد. اگر جادوگر باشید گردشگری ابزار خوبی برای رسیدن به خواسته ها است.

او برای همکاری با بلغارستان برای پیشرفت تعاملات گردشگری اعلام آمادگی کرد و اضافه کرد: با توانمندی این کشور در حوزه آب درمانی و اسپا کاملاً آشنا هستم. دو کشور در حوزه های مختلفی برای همکاری ظرفیت دارند که می توان آنها را تقویت کرد.

معاون گردشگری یادآور شد: تفاهم نامه گردشگری دو کشور نیز منقضی شده است ولی می توانیم با حرکتی میانبر هم تفاهم نامه را تمدید کرد و هم سند اجرایی برای امضای یادداشت تفاهم آماده کرد. علاوه بر این کارگاه مشترکی بین بخش خصوصی ایران و بلغارستان می توان تشکیل داد و در قالب یک برنامه زمان بندی شده می توان چند محور مهم را برای همکاری های دو کشور معین کرد.

او اضافه کرد: شناخت بیشتر از کشورها به افزایش سفرهای گردشگری یاری می نماید. ما به ترک ها هم این را گفته ایم. در سال حدود 2 میلیون ایرانی به ترکیه سفر می نمایند، اگر ارتباطات و تعاملات ایران و بلغارستان بیشتر گردد، ممکن است تعداد سفرهای ایرانی ها به بلغارستان نیز افزایش یابد و برعکس این اتفاق در ایران بیافتد.

تیموری برای برگزاری تورهای آشناسازی اعلام آمادگی کرد و از هیات وزارت گردشگری بلغارستان که هم اکنون در ایران به سر می برند، دعوت کرد در تور آشناسازی شرکت نمایند و در ادامه تاکید نمود: این آمد و شدهای حتماً به حرکتی اجرایی در توسعه گردشگری دو کشور منجر خواهد شد.

معاون وزیر گردشگری بلغارستان در انتها این دیدار، یک قطعه صنایع دستی از کشورش را به معاون گردشگری ایران اهدا کرد.

منبع: سازمان میراث فرهنگی
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 514

به "ابراز تمایل بلغارستان برای راه اندازی خط مسقیم هوایی با ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز تمایل بلغارستان برای راه اندازی خط مسقیم هوایی با ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید