چین ادعای آمریکا درباره تهدید پکن را رد کرد

به گزارش دیار سلمان، پکن- خبرنگاران- سخنگوی وزارت دفاع چین در مصاحبه ای با خبرنگاران ادعای افسران نظامی آمریکا درباره تهدید بودن چین را مردود خواند.

چین ادعای آمریکا درباره تهدید پکن را رد کرد

به گزارش خبرنگاران وو چیان روز شنبه گفت: اظهار نظر افسران ارتش آمریکا بازی مجموعه صفر و نمونه ای از ذهنیت جنگ سرد است که یاریی به بهبود روابط نمی نماید.

پارک شاناهان کفیل وزارت دفاع و جوزف دانفورد رییس ستاد کل ارتش آمریکا در تازه ترین اظهارات خود خواهان افزایش بودجه نظامی برای سال 2020 برای مقابله با آنچه تهدید چین خوانده بودند، شده اند.

سخنگوی وزارت دفاع چین اضافه نمود: بر خلاف چنین ادعاهایی، چین نه تنها تهدیدی برای دیگر کشورها نیست بلکه قدرتمند تر شدن ارتش این کشور به پیشبرد صلح و ثبات جهان یاری می نماید.

این سخنگو توضیح داد: ارتش چین ساختار دفاعی خود را قویتر نموده است و راهبردی صلح آمیز را در راستا قدرتمند شدن دنبال می نماید و دیگران را تهدید نمی نماید.

ووچیان گفت: متاسفانه در ارتش آمریکا بعضی می خواهند محاسبات خود را با تهدید دانستن دیگران به خورد کشورها و جامعه بین المللی بدهند تا بودجه ارتش آمریکا را بیشتر نمایند.

سخنگوی وزارت دفاع چین از آمریکا خواست که چنین کوته نگری و ذهنیت جنگ سرد را کنار بگذارد و در خصوص توسعه ارتش چین با درک مناسب برخورد کند و نگاهی درست به صلح آمیز بودن ساختار دفاعی چین داشته باشد.

با تور چین همراه باشید

منبع: ایرنا
انتشار: 22 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 209

به "چین ادعای آمریکا درباره تهدید پکن را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین ادعای آمریکا درباره تهدید پکن را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید