برترین شهر چین برای تحصیل و زندگی

به گزارش دیار سلمان، برترین شهر چین برای زندگی و یا تحصیل کدام شهر است؟ هر کدام از شهرهای این کشور پهناور چه ویژگی هایی دارند و کدامشان برای زندگی و یا گذراندن دوران تحصیل شما در این کشور مناسب هستند؟ آیا شما آشنایی کامل با شهرهای کشور چین دارید؟ اگر ندارید پس پیشنهاد میکنیم که تا انتهای این مقاله همراه ما باشید چون قصد داریم تمام اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم.

برترین شهر چین برای تحصیل و زندگی

برترین شهر چین برای تحصیل

چین کشور بسیار بزرگی است و انتخاب یک شهر برای تحصیل در آن می تواند کار مسئله ای باشد چون هر کدام از این منطقه ها ویژگی های مخصوص خود را دارند و می توانند از لحاظ و جنبه های مختلفی مناسب و یا بر عکس، بر خلاف انتظارات شما باشند. بنابراین کسب اطلاعات لازم در خصوص شهر های این کشور قبل از انتخاب شهر مورد نظر نه تنها مفید بلکه لازم و لازم است.

شهر مورد نظر برای تحصیل در چین را چگونه انتخاب کنیم؟

انتخاب شهر مناسب برای تحصیل در چین به این بستگی دارد که شما چه انتظاراتی از شهر مورد نظر دارید. نکته ای که درمورد کشور چین بسیار مفید و مجذوب نماینده است این است که شهرهای بسیار زیادی دارد که برای هواداران گردشگری، هواداران غذاهای مختلف و متنوع، دوستدار طبیعت و گردشگری و علاقه مندان به یادگیری زبان، هواداران زندگی مدرن شهری و یا علاقه مندان به تاریخ و آثار باستانی بسیار مناسب است و می تواند انتظارات شما را برآورده کند.

بنابراین از طرفی تعداد زیادی شهر زیبا وجود دارند که می توانید آن ها را انتخاب کنید و از طرف دیگر انتخاب یک شهر از بین این همه شهر زیبا کار سختی است بنابراین باید انتخاب خود را با دقت و اطمینان کامل انجام دهید.

در ادامه قصد داریم تا چند مورد از برترین شهرهای چین برای تحصیل و ویژگی های هر کدام را برای شما شرح دهیم تا اطلاعات لازم را درمورد آن ها به دست آورید.

پکن، دیوار چین و زبان ماندریان

پکن مرکز چین و مرکز سیاسی این کشور است و در فهرست برترین شهر چین برای تحصیل در رتبه اول قرار گرفته است. اگر قصد دارید که زبان ماندریان را یاد بگیرید یا درمورد تاریخ باستانی کشور چین بیشتر تحقیق کنید پیشنهاد ما به شما این است که حتماً پکن را انتخاب کنید. شهر تاریخی پکن دارای بیش از 3000 سال قدمت است اما از طرفی اکنون یکی از شهرهای مدرن و پیشرفته به شمار میرود و این تقابل گذشته در حال و آینده، کاملاً در شهر مشهود است. مساحت این شهر حدود 20 برابر مقدار شهر نیویورک در آمریکا است.

امکانات تفریحی شهر نیز زیاد است و شما به راحتی می توانید بعد از کلاس درس به یک مرکز تفریحی و گردشگری مانند معبد بهشت و میدان تیان آن من بروید.

اما از طرفی اگر زندگی در شهرهای بسیار شلوغ و پر سروصدا و پرجمعیت را دوست ندارید و ممکن است باعث آشفتگی یا کلافگی شما گردد پس بهتر است پکن را انتخاب نکنید. از طرف دیگر پکن فاصله چندانی با یکی از بزرگترین تماشای های جهان یعنی دیوار چین ندارد و می توانید در مدت کوتاهی خود را به این منطقه و نواحی نسبتاً روستایی و کم جمعیت اطراف آن برسانید. برای گردش در شهر می توانید از مترو، اتوبوس، قطار و یا دوچرخه بهره ببرید، اما توصیه ما به شما این است که در ساعات شلوغی جمعیت از وسایل نقلیه عمومی استفاده نکنید.

از آنجایی که متقاضی برای تحصیل در شهر پکن نسبتاً زیاد است بورسیه های تحصیلی چین نیز برای تحصیل در پکن در نظر گرفته شده است. در نگاه اول ممکن است زندگی در پکن کمی گران به نظر برسد اما در مقایسه با تحصیل در شهرهای اروپایی بسیار ارزان تر و ارزان تر است. بعلاوه اگر به فکر پیدا کردن کار وارد شدن به بازار هستید موقعیت های کاری و کارآموزی بسیار زیادی در پکن منتظر شما هستند.

شیان، تاریخ باستان و رزمندگان سفالی

شاید شهر شیان را با رزمندگان و سپاه سفالی مرموز و بسیار مجذوب نمایندهش بشناسید. در گذشته شهر شیان مرکز سابق چین بوده است به همین خاطر دیواری بزرگ اطراف آن را فرا گرفته است. شیان مرکز استان شانشی است و در انتهای جاده ابریشم قرار گرفته است و همین امر باعث شده اگر به شهر شیان سفر کنید تاثیر فرهنگ خاورمیانه را در آن ببنید و حتی غذاهای حلال در محله مسلمانان چین پیدا کنید.

شیان یکی از شهرهای توریستی کشور چین است که دلیل اصلی آن می تواند وجود سپاه سفالی در شهر باشد، با این حال می توان تفریحات امروزی مانند رستوران ها و غذاخوری و کلاب های مدرنی را نیز در شهر پیدا کرد. با این حال از مزیت های شهر شیان این است که به مقدار دیگر شهرهای بزرگ و مشهور چین مثل شانگهای و پکن پرجمعیت و شلوغ نیست. دانشجویان می توانند در دانشگاه های چین در رشته های علوم و تحقیقات و مهندسی و تاریخ و فرهنگ تحصیل نموده و پس از آن وارد بازار کار شوید.

گویلین شهر تقابل کوه و دریا

گویلین برای علاقه مندان به فعالیت های مخصوص فضای باز بسیار مناسب است. فعالیت هایی مثل کوهنوردی، پیاده روی، قایق سواری، دوچرخه سواری، شنا، و غارنوردی در بین گویلین و شهر مجاور آن یعنی یانگ شو با استانداردها و کیفیت ها و البته معروفیت جهانی در حال اجرا است. رودخانه زیبای لین در جنوب کشور چین و در این منطقه واقع شده است و شهرهای کوچکتر این منطقه را به هم متصل می نماید. آب و هوای این منطقه بسیار پاک و تمیز است و می توان گفت هیچگونه آلودگی هوایی ندارد.

اگر قصد سفر به چین برای تحصیل را دارید و در عین حال دوست دارید در محیطی آرام و پر از منطقه ها طبیعی و گردشگری بکر و زیبا به سر ببرید انتخاب شهر گیلین می تواند انتخاب خوبی باشد.

به طور کلی اگر ترجیح می دهید که دوران سفر خود به چین را به گذراندن وقت در طبیعت و گشت و گذار در منطقه ها طبیعی زیبا بگذرانید نه در شهرهای مدرن و شلوغ، تحصیل در گویلین را توصیه میکنیم. تحصیل در گویلین بیشتر به این شباهت دارد که به یک مسافرت تفریحی و گردشگری رفته اید و اما باید به تکالیف درسی تان نیز برسید.

شاید گویلین از شهرهای معروف و مهم چین نباشد اما اولاً شهری نسبتاً ارزان است و حتی با بودجه دانشجویی نیز

می توانید به راحتی زندگی کنید و با کمتر از یک دلار یک وعده غذایی خوشمزه پیدا کنید، دوما هیچگاه از طبیعت بسیار زیبای این منطقه خسته نخواهید شد.

شانگهای یکی از برترین شهرهای چین برای تحصیل

شانگهای بزرگترین شهر چین و با داشتن بیش از 24 میلیون نفر جمعیت یکی از پرجمعیت ترین و البته گران ترین شهرهای کشور چین است و در سال 2019 بزرگترین فرودگاه بین المللی جهان در شانگهای افتتاح شد. با اینکه شانگهای شهری چشمگیر و همواره پویا و تقریباً لوکس است به طوریکه تماشا کیف دستی های لوکس و محصولات برند و گران قیمت و خودرو هایی مثل فراری در سطح شهر عادی است اما تحصیل در دانشگاه های شانگهای چین چندان گران نیست و مخارجی مانند غذا، مسکن و مسائل مرتبط با تحصیل نسبتاً ارزان است به همین خاطر در فهرست برترین شهر چین برای تحصیل قرار گرفته است.

اگر دوست دارید در شهری مدرن و امروزی با محیط شهری و شلوغ و پویا تحصیل کنید شانگهای می تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد چون تقریبا دارید در قلب یکی از شلوغ ترین و پر جنب و جوش ترین شهرهای جهان زندگی می کنید. با اینکه درس خواندن در شانگهای می تواند تا یک ترم شما را سرگرم نگه دارد اما اگر قصد داشته باشید که از دیگر شهرها و منطقه ها شرق آسیا تماشا کنید نگران نباشید، چون هزینه سفر و رفت و آمد و استفاده از وسایل نقلیه نسبتا ارزان و با قیمتی مناسب است.

بسیاری از دانشگاه های برتر کشور چین در شانگهای واقع شده است و به همین خاطر متقاضیان زیادی برای تحصیل دارد. می توان گفت که امکانات تفریحی و تفریح در شانگهای هیچوقت به سرانجام نمی رسد و مطمئنا اگر بخواهید بعد از کلاس هایتان می توانید از امکانات و فعالیت هایی مانند ماساژهای حرفه ای، غذا و دسرهای چینی، یادگیری و تمرین تای چی و گردش در بازارهای شگفت انگیز خیابانی لذت ببرید. به طور کلی می توان گفت که زندگی در شانگهای چین بیشتر به زندگی در یکی از شهرهای موجود در فیلم های علمی تخیلی شباهت دارد تا تصویری که ممکن است از چین قدیمی و سنتی در فکر داشته باشید.

چنگدو، شهر غذاهای چینی و پانداها

می توان گفت که شهر چنگدو اگر به یک چیز معروف باشد آن هم قرارگیری مرکز پرورش و نگهداری پانداها است، درواقع حدود 80 درصد از پانداهای جهان در چنگدو واقع شده و این امکان هم برای شما فراهم شده تا از این حیوانات زیبا و دوست داشتنی تماشا کنید. چنگدو شهری مسطح و بدون ناهمواری محسوب می گردد اما با کوه ها و ارتفاعات اطراف فاصله چندانی ندارد به طوریکه در دوران تعطیلات خود می توانید حتی به سمت هیمالیا نیز سفر کنید.

چنگدو شهر نسبتا بزرگی است اما به شلوغی و پرجمعیتی شهرهایی مانند پکن و یا شانگهای نیست و به همین خاطر برای افرادی که دوست دارند در فضای شهری اما نه چندان شلوغ و پرازدحام تحصیل نمایند بسیار مناسب است. مردم چنگدو مهمان نواز هستند و رفتاری محبت آمیز دارند و با گویش ماندریان صحبت می نمایند. علاوه بر این از انجایی که چنگدو پذیرای دانشجویان بسیار زیادی است شما می توانید اوقات فراغت خود را با دیگر دانشجویان گذرانده و با افراد مختلف از فرهنگ ها و کشورهای مختلف نیز آشنا شوید.

برترین شهر چین برای زندگی

اگر قصد دارید که برای زندگی به کشور چین مهاجرت کنید نیز باید اطلاعات کاملی درمورد برترین شهرهای چین که قرار است انتخاب کنید داشته باشید. مسائلی مانند هزینه های زندگی، امنیت شهر، جاذبه های گردشگری و سبک و بافت شهری و بسیاری از عوامل دیگر می توانند در تجربه شما از سفر و زندگی در این شهر تاثیرگذار باشند. در ادامه قصد داریم تا چند مورد از برترین شهرهای چین برای زندگی را به شما معرفی کنیم، اما قبل از آن به شما پیشنهاد میکنیم مقاله راهنمای سفر به چین را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید تا دید بهتری نسبت به این کشور داشته باشید.

شانگهای

شانگهای یک شهر بسیار بزرگ و پرجمعیت و می توان گفت که تجربه شما از زندگی در شانگهای به عوامل زیر بستگی دارد:

  1. اندازه عایدی شما
  2. محله ای که درآن زندگی می کنید
  3. اندازه و لزوم استفاده شما از اینترنت
  4. توانایی شما در صحبت کردن به زبان ماندریان

به طور کلی اگر در جینگ یان یا منطقه ها تحت امتیاز فرانسه زندگی می کنید تفاوت چندانی با زندگی در نیویورک احساس نخواهید کرد. فضای شهری کاملا شیک است، رستوران های لوکس و با کیفیت با غذاهای مختلف آسیایی و بین المللی نیز در دسترس هستند. در این منطقه ها شما با یکی از بالاترین طبقه اجتماعی چین مانند هنرمندان و کارآفرینان ثروتمند و مدل ها و طراحان مد و فشن همسایه هستید که تقریباً تمام آن ها به زبان انگلیسی مسلط هستند.

تنش های اخیر بین کشور های آمریکا و چین باعث شده تا اوضاع کمی برای مهاجران غربی و آمریکایی سخت گردد. اما اگر در منطقه ها بالاتری از شهر زندگی کند با این مشکل روبرو نخواهید بود. درواقع اگر بتوانید چینی صحبت کنید بیشتر مردم شانگهای با شما برخوردی محبت آمیز خواهند داشت و از شما به گرمی استقبال می نمایند.

سعی کنید که زبان ماندریان را نیز یاد بگرید و اصلا نگران لهجه خود نباشید. درواقع از آنجایی که چین کشور بسیار بزرگی است تقریبا هر کس لهجه خاص خود را دارد بنابراین اگر شما هم با لهجه صحبت کنید تقریبا هیچکس متوجه تفاوت لهجه شما نخواهد شد.

چنگدو

طبق گفته ها و تجربه های افرادی که در این شهر زندگی نموده اند فضای این شهر تحت تاثیر فضا و فرهنگ تبتی کاملاً با منطقه ها سواحل شرقی چین فرق دارد.

برای مثال یک مرد سفیدپوست آمریکایی از تجریبایت خود در چنگدو می گوید که من کمی به زبان ماندریان مسلط هستم و رفتار مردم چنگدو با من کاملا محبت آمیز بوده است. شهر چنگدو تقریبا تمام امکانات شهرهای بزرگ را ارائه میدهد و هزینه آن نسبت به دیگر شهرها مناسب تر است. همچنن این شهر چند هزار ساله مرکز نگه داری و پرورش حدود 80 درصد از پانداهای جهان است.

هایکو

آب و هوای هایکو مساعد و مطبوع و به صورت میانگین حدود 32 درجه سانتی گراد است و اندازه سلامت و پاکیزگی هوا نسبتاً خوب است. نژادپرستی در این شهر شایع نیست و برای مهاجران و مسافران خارجی شهری امن و محبت آمیز به شمار می رود. یکی از مسائل شهر ترافیک زیاد آن و کند بودن و اختلالات اینترنتی است، بعلاوه امکان پیاده روی و یا دوچرخه سواری در شهر برای رسیدن به مقصد چندان مطلوب نیست.

بیشتر منطقه ها هایکو دارای وای فای رایگان هستند و بیشتر مردم محلی نیز تا اندازه زیادی به زبان بین المللی انگلیسی مسلط هستند. هایکو از نظر اندازه جرم جنایت امن و بی خطر محسوب می گردد و دارای سیستم آموزشی و سیستم سلامت خوبی است. به طور کلی این شهر می تواند مکانی مناسب برای زندگی شما یا خانواده تان در کشور چین باشد.

نانتانگ

از ویژگی های شهر نانتانگ می توان به اندازه کم عایدی، کمی نژادپرستی در بین مردم این منطقه، شرایط نامطلوب دسترسی به اینترنت، وای فای رایگان در فضاهای عمومی، امکان پیاده روی و بالا بودن ترافیک و امنیت رانندگی، کمبود تفریحات و تفریح های شبانه و روزانه و مهارت ضعیف انگلیسی صحبت کردن مردم این منطقه اشاره نمود. اما از طرف دیگر شهر نانتانگ دارای آب و هوای بسیار خوب و حدود 23 درجه است. اندازه امنیت شهروندان در شهر نانتانگ، بالا و اندازه جرم و جنایت پایین است. بعلاوه نانتانگ دارای فرصت های شغلی زیادی است و برای افراد جویای کار مناسب است. بعلاوه اندازه و نوع تامین سلامت و خدمات بهداشتی برای شهروندان خوب و مطلوب است.

فوژو

شهر فوژو با آب و هوای مطلوب و با میانگین 32 درجه سانتی گراد و با داشتن هوایی تمیز و پاک و بدون آلودگی می تواند مقصد بسیار مناسبی برای شما باشد. با اینکه این شهر ممکن است کمی نژادپرستانه به نظر برسد و اندازه عایدی در آن هم کم باشد اما دارای فرصت های شغلی بسیار زیادی است. فوژو شهری امن محسوب می گردد و اندازه جرم و جنایت در آن پایین و امنیت در آن بالاست.

پکن

این شهر که در قسمت بالاتر در فهرست برترین شهر چین برای تحصیل آن را معرفی کردیم و مرکز کشور بزرگ چین است، از لحاظ آب و هوا کمی سرد و با دمایی حدود 17 درجه سانتی گراد است اما به صورت میانگین از لحاظ پاکی هوا برای بیشتر افراد به جز افراد آسیب پذیر سالم و عادی است.

اندازه امنیت شهروندان در پکن بالاست و بیشتر منطقه ها شهر دارای وای فای رایگان است. اندازه مهارت مردم بومی پکن در انگلیسی صحبت کردن کمی پایین است اما برخوردی بسیار خوب و محبت آمیز با مسافران و خارجیان دارند. اندازه عایدی در پکن کمی پایین است اما فرصت های شغلی بسیار بالایی دارد. بعلاوه از خدمات و درمانی و بیمارستانی بسیار خوب و با کیفیتی برخوردار است.

شن ژون

شن ژون دارای آب و هوای معتدل و با میانگین دمای 27 درجه سانتی گراد است و بیشتر اوقات بارانی است. شاید شهر از لحاظ دسترسی به اینترنت و یا تفریح ها و تفریحات روزانه و شبانه چندان قوی و مجذوب نماینده نباشد اما از لحاظ امنیت و امنیت مالی خیالتان راحت باشد. همینطور مانند دیگر شهرهای کشور چین دارای خدمات بهداشت و درمان متناسب است.

چانگ سو

شهر چانگ سو به صورت سنتی و قدیمی به مرکز فراوری و فروش محصولاتی مانند برنج، ذرت، گندم و چای تبدیل شده است. امروزه نیز علاوه بر این موارد بیشتر خدمات مالی خود را به وسیله فعالیت هایی مانند ساخت وسایل صنعتی و از آن مهم تر ساخت کاغذ به انجام می رساند.

شهر دارای دو دبیرستان، یک دانشگاه آموزش زبان های خارجی و یک دانشگاه مهندسی می باشد. چانگ شو با داشتن پارک ها و فضای سبز زیاد و تپه ها و ارتفاعات مختلف می تواند برای دوست داران طبیعت نیز بسیار مناسب باشد.

گویانگ

شهر گویانگ یکی از 500 شهر علمی جهان به شمار می رود و با داشتن دانشگاه ها و مراکز تحقیق مختلف در موضوعات و زمینه های مختلف درحال فعالیت است. در سال 2016 شهر گویانگ به سومین شهر کشور چین از لحاظ رشد مالی و فعالیت های کاری تبدیل شد، بنابراین می تواند دارای فرصت های شغلی زیاد و مناسبی برای مهاجران باشد. شهر گویانگ دارای آب و هوایی مرطوب و معتدل است و هوای تقریبا شرجی و تروپیکال دارد و با کوه ها و جنگل ها احاطه شده است.

نانجینگ

نانجینگ شهری تاریخی و یکی از چهار مرکز قدیمی و باستانی کشور چین است. می توان گفت که نانجینگ گهواره رشد و شکوفایی تمدن، اقتصاد و سیاست چین است. سفر به نانجینگ این امکان را به شما می دهد تا علاوه بر تماشا آسمان خراش های مدرن و لوکس و بلند از جاذبه های گردشگری و باستانی این شهر نیز تماشا کنید.

تحصیل در شهرهای چین با خبرنگاران

خبرنگاران با بیشتر دانشگاه ها و مراکز و موسسات آموزشی و تحصیلی در سراسر جهان قرارداد دارد و طبق همین قرارداد خدمات گرفتن پذیرش در این دانشگاه ها و موسسات به صورت رایگان انجام می گردد و هزینه ای از طرف خبرنگاران دریافت نمی گردد. ما در خبرنگاران فهرست کامل و جامعی از دانشگاه ها و موسسات و دانشگاه های مختلف در سراسر جهان تهیه نموده ایم تا انتخاب دانشگاه مورد نظر برای شما آسانتر گردد و بتوانید با مقایسه دانشگاه های مختلف انتخاب صحیح و مناسبی داشته باشید.

مشاوره تحصیلی چین با شرکت خبرنگاران

برای انجام هرگونه خدمات مهاجرت تحصیلی مانند اپلای و اخذ ویزا، شما می توانید با شماره گیری 75496-021 با خبرنگاران در ارتباط باشید، زمان مشاوره خود را انتخاب کنید و به صورت آنلاین و یا حضوری با متخصصان ما مشاوره کنید. شما در این جلسه می توانید اولویت ها و سوالات مهم خود را مطرح نموده و با گفتمانی حرفه ای و تخصصی با مشاوران خبرنگاران به نتیجه ای واضح و روشن از سفری که ممکن است در پیش داشته باشید برسید.

نتیجه گیری

با وجود این همه شهر مختلف با ویژگی های متفاوت شما کدام شهر را به عنوان برترین شهرهای چین برای تحصیل و یا برترین شهرهای چین برای زندگی انتخاب میکنید؟ پیشنهاد ما به شما این است که ترجیحات و علایق خود را در یک کاغذ نوشته و با ویژگی های شهرهای معرفی شده که در فهرست برترین شهرهای چین قرار گرفته اند مقایسه کنید.

برای مثال اگر به کوهنوردی و طبیعت گردی علاقه دارید شهر گویلین می تواند برای شما مناسب باشد. یا اگر قصد دارید که در برترین دانشگاه های چین درس بخوانید و به مسیرهای گردشگری و پیشرفته نیز دسترسی داشته باشید شانگهای و هنگ کنگ مناسب ترین شهرها برای شما هستند.

ما در این مقاله سعی کردیم تا چند مورد از برترین شهرهای چین برای تحصیل و زندگی را به شما معرفی کنیم تا قبل از سفر و مهاجرت اطلاعات لازم در خصوص شهرهای مختلف این کشور پهناور و زیبا را در اختیار داشته باشید.

منبع: لتس گو یونی
انتشار: 13 بهمن 1400 بروزرسانی: 13 بهمن 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2045

به "برترین شهر چین برای تحصیل و زندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین شهر چین برای تحصیل و زندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید