چگونه تشک طبی خوب را تشخیص دهیم؟

به گزارش دیار سلمان، همه ما دوست داریم خواب دلچسبی را تجربه کنیم. مدت زمان خواب بسیار مهم است، اما کیفیت خواب نیز ازجمله موارد تاثیرگذار در داشتن خواب لذت بخش خواهد بود. بهتر است کلیه افراد 8 ساعت خواب را در شب داشته باشند تا صبحی بانشاط را شروع نمایند. یکی از راه های تجربه خواب راحت، داشتن تشک و بالش خوب و مناسب است. استفاده از تشک طبی خوب باعث خواب آرامی می گردد و ستون فقراتتان روی آن احساس راحتی می نماید. در این مطلب تشک طبی استاندارد را به شما معرفی می کنیم و به آنالیز ویژگی ها و چگونگی تشخیص تشک طبی خوب و راحت می پردازیم.

چگونه تشک طبی خوب را تشخیص دهیم؟

تشک طبی چیست؟ تشک اسفنجی فاقد فنر

تشک طبی یا تشک ارتوپدی فاقد فنر است و فقط از چند لایه اسفنج یا یونولیت سفت تشکیل می گردد. تشک ارتوپدی مناسب افرادی خواهد بود که ستون فقرات و مفاصل آسیب دیده ای دارند و سال ها است از بیماری های عضلانی، دیسک کمر، گودی کمر و مسائل ناحیه گردن رنج می برند. تشک طبی برای سالمندانی که دردهای عضلانی دارند نیز مناسب است. تشک های طبی فنر ندارند و به خاطر کاربرد پزشکی شان سفت هستند. تشک های ارتوپدی مطابق با آناتومی بدن انسان طراحی شده اند و انعطاف پذیری کمی دارند.

تشک های طبی انواع مختلفی دارند و به صورت یک نفره، دونفره و یک ونیم نفره قابل خرید هستند. درنظر داشته باشید یکی از مواردی که به زیبایی تشک طبی یک نفره شما یاری خواهد نمود، خرید روتختی تک نفره در انواع طرح ها و رنگ های مختلف است.

راه های تشخیص تشک طبی خوب و مناسب؛ نرم بودن تشک متناسب با بدن

بسیاری از افراد تمایل دارند که از تشک های طبی و استاندارد استفاده نمایند. برای تشخیص تشک طبی خوب و راحت راه هایی وجود دارد. با دانستن این راه ها می توانید تشک ارتوپدی مناسبی را بخرید و از لذت تجربه یک خواب آرام بهره بگیرید. ویژگی های یک تشک طبی راحت عبارت اند از:

  • سفتی و نرمی یک تشک طبی خوب باید متناسب با بدن اشخاص باشد. در انتخاب تشک ارتوپدی دقت کنید؛ تشک های بسیار سفت یا بسیار نرم باعث کمردرد می شوند.
  • بدن فرد نباید داخل تشک طبی فرو برود.
  • خاصیت ضدآلرژی داشته و آنتی باکتریال باشد.
  • برای دوخت تشک طبی از پارچه مناسبی استفاده شده باشد.
  • انعطاف پذیری آن کم و با قوس بدن تطبیق داشته باشد؛ به طوری که با انگشت چند میلی متر به داخل فرو برود.
  • عمر مفید یک تشک طبی مرغوب 5 سال خواهد بود.
  • به نوع فنرهای تشک دقت کنید. تشک طبی فنری باعث آرامش بیشتر در خواب می گردد و موقع جابه جایی صدایی کمتری را از آن می شنوید.

درنظر داشته باشید که انداختن روتختی روی تشک، باعث زیبایی بیشتر اتاق خواب می گردد. بعلاوه از کثیف شدن تشک ارتوپدی جلوگیری می نماید و به عمر پارچه تشک می افزاید.

مزایای مهم استفاده از تشک طبی استاندارد؛ خداحافظی با کمردرد

تشک های طبی برای افرادی که کمردرد دارند یا درد مفاصل امانشان را بریده است، مناسب خواهند بود. در طراحی تشک های طبی از فناوری خاصی برای بهبود و کاهش درد افراد استفاده شده است. معمولا بعد از گذشت 7 یا 8 سال این تشک ها مثل قبل کیفیت و استحکام کافی را ندارند و باید تشک جدیدی را بخرید.

وقتی بدن در شرایط طبیعی به استراحت بپردازد، ستون فقرات نیز در حالت درستی قرار می گیرد. بعلاوه ماهیچه های بدن در تمام طول شب تعادل بدن را به راحتی حفظ می نمایند. با خرید تشک طبی می توانید خواب راحتی را به خود و خانواده تان هدیه دهید و صبح پرانرژی و شادابی را آغاز کنید.

انواع تشک طبی خوب و استاندارد؛ مناسب برای اعضای خانواده

تشک طبی خوب انواع مختلفی دارد. شما می توانید براساس نیازتان هرکدام از این تشک ها را بخرید. در ادامه، انواع تشک طبی را به شما معرفی می کنیم و به آنالیز مختصر هرکدام از آن ها می پردازیم. اگر قصد خرید تشک طبی دونفره را دارید، با خرید روتختی دونفره با طرحی زیبا به اتاقتان جلوه دهید.

تشک فنری منفصل؛ کیفیتی بالا با قیمتی مناسب

در فراوری انواع تشک از فنرهای منفصل و متصل استفاده می گردد. فنر منفصل به صورت جداگانه در داخل تشک قرار می گیرد و به فنر دیگری اتصال ندارد. در صورتی که فرد روی تشک جابه جا گردد، فنرها محکم و ثابت باقی می مانند. تشک های فنر منفصل قیمت بیشتری نیز دارند، اما آسایش و راحتی را برای شما به ارمغان می آورند.

تشک مموری فوم؛ تجربه خوابی راحت و آرام

تشک مموری فوم یا فوم حافظه دار از ویسکو الاستیک تهیه می گردد. تشک های مموری فوم نسبت به حرارت و فشار واکنش نشان می دهند و در زمان خواب شکل بدن را به خود می گیرند. به همین علت، خواب راحتی در طول شبانه روز را تجربه خواهید کرد. تشک فوم حافظه دار موقع جابه جایی لرزش و تکان های شدید را به صفر می رساند.

تشک طبی فوم؛ مناسب برای افرادی که از کمردرد رنج می برند

فوم ها انواع مختلفی دارند و ازجمله آن می توان به فوم ژل، فوم لتکس، فوم پلی یورتان و فوم جامد اشاره نمود. تشک های طبی فوم وزن و ضخامت متفاوتی دارند و برای افرادی که از کمردرد رنج می برند مناسب است. این تشک ها نیز موقع جابه جایی عملکرد خوبی دارند و فاقد صدا هستند.

تشک لاتکس؛ تشکی مناسب برای دوست داران محیط زیست

یکی از محبوب ترین و مرغوب ترین مواد برای فراوری تشک، لاتکس است. لاتکس ها از صمغ درخت کائوچو ساخته می شوند و برای افراد دوست دار محیط زیست بسیار مناسب هستند. لاتکس مانند فوم، فرم بدن را به خود می گیرد و به خوبی از ستون فقرات محافظت می نماید. این تشک برای افرادی که از دردهای عضلانی رنج می برند کاربرد دارد.

تشک هیبریدی؛ انتخابی مدرن و باکیفیت برای خوابی آرام

تشک هیبریدی، یکی از برترین و مدرن ترین انواع تشک ها است و ویژگی های تشک فوم و فنری را باهم دارد. مدل های هیبریدی چند لایه فنر و فوم باکیفیت دارد و ارتفاع آن ها گاهی به 30 سانتی متر نیز می رسد. با خرید تشک طبی فیبریدی می توانید باکیفیت ترین خواب را تجربه کنید.

با خرید تشک طبی مرغوب از صفاهوم، برترین خواب را تجربه کنید

در این مقاله به تعریف تشک طبی پرداختیم و راه های تشخیص تشک طبی خوب را به شما معرفی کردیم. تشک های طبی انواع مختلفی دارند. اگر شما نیز از درد کمر و ستون فقرات رنج می برید، حتما تشک طبی بخرید تا خواب باکیفیتی داشته باشید. فروشگاه صفاهوم با عرضه انواع کالای خواب و تشک های طبی از برندهای مطرح، خیال خریدار را از بابت کیفیت کالا راحت نموده است. برای مشاهده و خرید انواع کالای خواب و تشک های طبی، به بخش فروشگاهی این مجموعه به آدرس safahome.com سر بزنید و از محصولات متنوع آن تماشا کنید.

منبع: اتاق
انتشار: 23 آبان 1401 بروزرسانی: 23 آبان 1401 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2264

به "چگونه تشک طبی خوب را تشخیص دهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه تشک طبی خوب را تشخیص دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید