هزینه نگهداری های آسانسور: چه باید بپردازید؟

به گزارش دیار سلمان، اگر راجع به هزینه انجام نگهداری های آسانسور آپارتمان خود فکر می کنید، باید بگوییم در جای درستی قرار دارید. در این راهنما به شما کمک می کنیم تمام اطلاعات مورد نیاز برای برآورد هزینه های آسانسور را به دست آورید، به اضافه ماشین حساب رایگان ما.

هزینه نگهداری های آسانسور: چه باید بپردازید؟

با ما همراه باشید و درباره سفرباران بیشتر بدانید.

اگر می خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می تونید در قدم اول می توانید هزینه سرویس و تعمیر آسانسور را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال تعمیرکار آسانسور در تهران باشید می توانید درخواست تعمیر آسانسور ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر دریافت همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

بنابراین، هزینه مورد نیاز برای نگهداری های آسانسور ساختمان خود را برآورد می کنید، با فاکتورهای پر اهمیت هزینه آشنا می شوید و سپس راههای کاهش هزینه را مطالعه خواهید کرد.

هزینه انجام نگهداری های آسانسور در سال 2019 چه اندازه است؟

هزینه نگهداری از آسانسور بسته به خود دستگاه، محل قرار گیری آن و مفاد قرارداد متغیر می باشد. در سال 2019 هزینه نگهداری بیشتر آسانسورها ماهی 80- 750 دلار بوده است.

هزینه مورد نیاز برای ساختمان خود را تخمین بزنید

هزینه نگهداری آسانسورها کمی متفاوت است. در نتیجه، ما وسیله ساده ای برایتان ساخته ایم که با کمک آن می توانید هزینه کلی نگهداری از آسانسور در ساختمان خود را تخمین بزنید. بسته به محل قرارگیری آسانسور و چند فاکتور دیگر می توانیم میزان هزینه را برایتان تعیین کنیم. امتحانش کنید.

چه فاکتورهایی هزینه نگهداری از آسانسور را تعیین می کنند؟

هزینه های نگهداری از آسانسور پیچیده هستند. اما، هزینه ای که تقبل می کنید با چند فاکتور تعیین می شود. در ادامه درباره این فاکتورها صحبت خواهیم کرد.

نوع قرارداد نگهداری از آسانسور

درست مانند بیمه، در اینجا نیز هرچه پشتیبانی بیشتری درخواست کنید، باید هزینه بیشتری بپردازید. برای مثال، برنامه نگهداری آسانسوری که شامل تمام اجزای آسانسور شود، گران تر از برنامه ای است که تنها نصف اجزا را شامل می شود. انواع قرارداد بسته به بخش هایی که از آسانسور که مورد پشتیبانی قرار می گیرند، هزینه های متفاوتی دارند.

ساعات پشتیبانی ضروری

وقتی آسانسورتان از کار بیفتد، لزوما میخواهید با پشتیبانی آن تماس بگیرید. اگر آسانسور در روزهای تعطیل خراب شده باشد، هزینه تعمیر بیشتر از ساعات کاری خواهد بود. قراردادهایی که شامل پشتیبانی 24 ساعته و هر روزه هستند از قراردادهایی که پشتیبانی 8 ساعته دارند، گران تر می باشند. از شنبه تا پنج شنبه در هنگام ساعات کاری را قرارداد 8 ساعته می نامیم.

تعدیل کنندگان قرارداد نگهداری از آسانسور

این قرارداد می تواند شامل مسائلی مهم باشد یا از آنها استثنا باشد. مسائلی مانند کدهای تعیین برای ساختمان شما. این توافقنامه می تواند شامل تست ایمنی، نظارت از راه دور، کنترل دستگاه،ابزار عیب یابی آسانسور و سایر موارد خاص برای ساختمان تان باشد. هر کدام از این موارد به هزینه ماهانه تان تاثیر خواهد گذاشت.

نوع دستگاه آسانسور

هر آسانسور به نگهداری خاصی نیاز دارد. برای مثال، یک آسانسور با کشش به صورت دوره ای نیاز دارد که طناب های بالابرنده آن تعویض شوند که اینتعمیر بسیار هزینه بر می باشد. هزینه تعمیر در طول قرارداد مستهلک می شود. آسانسور هیدرولیکی طناب بالابر ندارد و به هزینه کمتری نیاز دارد. نوع آسانسور به هزینه نگهداری آن تاثیر می گذارد.

ارتفاع ساختمان

ارتفاع آسانسور شما به هزینه نگهداری آن تاثیر می گذارد. هر طبقه به تجهیزات مخصوص درب نیاز دارد که نیازمند نگهداری جداگانه و تعمیرات بیشتری هستند. ساختمان های بلند به سیم کشی بیشتر، کابل های بالابر بلندتر، و تجهیزات بیشتری برای جایگزینی نیاز دارند که این موضع هزینه را افزایش می دهد.

نوع ساختمان

میزان عبور و مرور و استفاده از آسانسور هزینه را تعیین می کند. برای مثال، آسانسوری در یک فروشگاه مواد غذایی که هفت روز هفته برای ورود و خروج بار مورد استفاده قرار می گیرد، نیازمند نگهداری زیادی است. از طرف دیگر، آسانسور یک کلیسا که تنها چند بار در هفته مورد استفاده قرار می گیرد، به نگهداری کمتری نیاز پیدا می کند. میزان عبور و مرور و استفاده از آسانسور به هزینه کلی تاثیر دارد.

محل قرار گیری

سطح رقابت در منطقه نیز بر هزینه ها تاثیر دارد. اگر شرکت به شدت در تلاش است رشد کند، هزینه مورد نیاز برای آن زیاد خواهد بود. همچنین، در هر مکان نرخ مکانیک آسانسور متفاوت می باشد. نرخ متوسط در یک شهر می تواند دو برابر بیشتر از شهر دیگر باشد.

چه کسی میزان هزینه نگهداری از آسانسور را می سنجد؟

هر شرکت آسانسوری با بررسی ساختمان شما میزان ریسک را ارزیابی می کند. معمولا یکی از کارمندان موارد زیر را بررسی می کند:

احتمال و فراوانی به وجود آمدن مشکل

هزینه تعویض و تعمیر قطعات

میزان نگهداری مورد نیاز شرکت آسانسور بر اساس این ارزیابی ها تعیین می کند میزان هزینه کلی چقدر خواهد بود. سپس برای مبلغ مورد نیاز برای پوشش میزان هزینه و سود تصمیم گیری می کنند.

چرا هزینه های نگهداری از آسانسور افزایش می یابند؟

بیشتر قراردادهای مربوط به آسانسور به طور سالانه افزایش می یابند. افزایش هزینه معمولا برای پوشش قیمت کار مکانیک و افزایش قیمت قطعات صورت می گیرد. اما، موقعیت رقابتی نشان می دهد که هزینه تعمیرات به ندرت افزایش می یابد. پیشرفت تکنولوژی و بهبود تجهیزات به حفظ هزینه های تعمیر و نگهداری کمک می کند.

چگونه کمترین هزینه را برای نگهداری از آسانسور بپردازیم؟

قرارداد نگهداری از آسانسور خود را تنظیم کنید

قراردهای تکرار واضحات، یا الگوهای استاندارد شرکت آسانسور شما، مخصوص ساختمان شما ساخته نشده اند. این قراردادها معمولا شامل مفادهایی هستند که ساختمان شما به آنها نیاز ندارد. همچنین، الگوهای استاندارد به نفع شرکت های آسانسوری نوشته شده اند. می توانید برای ساختمان خود قراردادی مخصوص تهیه کنید.

برای کسب پیشنهادات متعدد از قرارداد مخصوص خود استفاده کنید

قرارداد خود را به همراه پیشنهاد دعوت به چند شرکت مختلف ارسال کنید. آنها از قرارداد برای محاسبه هزینه استفاده می کنند. این موضوع تعیین می کند همه شرکت ها هزینه تقریبا یکسانی داشته باشند.

پیشنهادات را بررسی کرده و یک شرکت را انتخاب کنید

ترفند پرداخت کمترین هزینه این است که شرکتی را پیدا کنید که بیشتر از همه مایل است انجام خدمات شما را بر عهده بگیرد. شرکتی که ظرفیت مورد نیاز را در اختیار داشته و از لحاظ جغرافیایی نزدیک به شما باشد و با اعتماد به نفس بهترین پیشنهاد خود را ارائه می کند.

نتیجه

تا به الان دیگر باید از هزینه آسانسور خود آگاه شده باشید. این اطلاعات به شما کمک می کند پیشنهادهای خود را ارزیابی کنید و ترفندهای کاهش هزینه را نیز به شما می آموزد.

منبع: اتاق
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1330

به "هزینه نگهداری های آسانسور: چه باید بپردازید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه نگهداری های آسانسور: چه باید بپردازید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید