پناهندگان در یونان: حقوق حیوانات در اروپا از ما بیشتر است

به گزارش دیار سلمان، پناهندگان در اردوگاه های یونان که به اذعان بسیاری از سازمان های کمکی در شرایط بسیار غیرانسانی به سر می برند در نامه ای خطاب به کمیسیون و شهروندان اروپایی اعلام نموده اند که حقوق حیوانات در اروپا بیشتر از حقوق آن ها است.

پناهندگان در یونان: حقوق حیوانات در اروپا از ما بیشتر است

با ما سفر کنید و با بهترین تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نشریه فوکوس آلمان در گزارشی نوشت: کارشناسان و سازمان های حقوق بشری در آستانه کریسمس به شرایط غیر قابل تحمل در اردوگاه های پناهندگان یونان اشاره نموده اند.

کاترین گلاتس بروباک، از روانشناسان کودک که مدتی در کمپ کارا تپه، که جایگزین اردوگاه پناهندگان سوخته موریا در جزیره لسبوس یونان است کار می نماید گفت: بعضی از بچه ها در این اردوگاه ها به اندازه ای ناامید هستند که دیگر نمی خواهند به زندگی خود ادامه دهند.

به گفته وی بعضی پناهندگان این اردوگاه گفته اند: برای ما خیلی بهتر بود که در سوریه در اثر یک بمباران می مردیم تا اینکه اینجا ذره ذره و در دراز مدت مرگ را تجربه کنیم.

این روانشناس بچه ها که از اعضای سازمان پزشکان بدون مرز است مقامات اروپایی را به اسکان پناهندگان تحت شرایط غیرانسانی متهم نموده است. به گفته وی هیچ سرویس بهداشتی در این اردوگاه وجود ندارد و به این ترتیب افرادی در این اردوگاه هستند که به مدت 3 ماه قادر به دوش دریافت نبودند. توالت ها در اثر شدت وزش باد خراب شده اند. برای بچه ها امکان بازی و آموزش وجود ندارد.

سازمان پزشکان بدون مرز نامه ای را از پناهندگان جزیره لسبوس یونان به کمیسیون اروپایی و شهروندان این اتحادیه منتشر نموده است که در آن درخواست شده که حداقل برای ما حقوقی که حیوانات دارند را تضمین کنید.

در این نامه آمده است: ما اغلب می شنویم و می خوانیم که ساکنان این اردوگاه ها مانند حیوان زندگی می نمایند، اما ما فکر می کنیم که این درست نیست. ما قوانین حمایت از حیوانات در اروپا را آنالیز نموده ایم و به این نتیجه رسیده ایم که حقوق آن ها حتی از حقوق ما هم بیشتر است.

پناهندگان این اردوگاه ها خواهان جدی گرفته شدن اوضاع و دخالت دادن آن ها در تصمیم گیری ها شدند و وابسته کردن کامل پناهندگان به سازمان های امدادی که بودجه محدودی دارند را درست ندانستند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

گونتر بورکهاردت مدیر سازمان حقوق بشر حامی پناهندگان در آلمان موسوم به پرو آسیل با اشاره به پیشنهاد بسیاری از ایالات آلمان برای پذیرش پناهندگان از این اردوگاه ها گفت: ظرفیت ها برای این منظور وجود دارد.

وی سیاستمداران اروپایی را متهم کرد که برای آن ها مسئله برخورد انسانی با پناهندگان مطرح نیست، بلکه مسئله بازدارندگی در میان است.

همچنان حدود 17 هزار پناهنده در اردوگاه های پناهندگان در یونان زندگی می نمایند. در اردوگاه کارا تپه در جزیره لسبوس یونان در حال حاضر حدود 7500 پناهنده در شرایط بسیار سختی زندگی می نمایند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وزیر ادغام و هماهنگی امور پناهندگان در آلمان هم گزارش ها درباره شرایط در اردوگاه پناهندگان در یونان را نگران نماینده نامیده و با نگاهی به فصل سرد زمستان پیش رو تاکید نمود که باید همه اقدامات لازم برای یاری به پناهندگان این اردوگاه ها انجام گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1506

به "پناهندگان در یونان: حقوق حیوانات در اروپا از ما بیشتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پناهندگان در یونان: حقوق حیوانات در اروپا از ما بیشتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید