هنگامی که ریاض به بچه ها برای دفاع از مرزهای خود روی می آورد

به گزارش دیار سلمان، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، عبدالقادر مرتضی رئیس کمیته ملی امور اسرای انصارالله یمن امروز دوشنبه گفت: 64 کودک که ارتش و کمیته های مردمی یمن آنها در جبهه های مرزی با سعودی ها اسیر نموده اند را تحویل خانواده هایشان می دهد.

هنگامی که ریاض به بچه ها برای دفاع از مرزهای خود روی می آورد

وی اضافه نمود: بخش زیادی از این بچه ها اسیر شده برای دفاع از مرزهای سعودی جذب شده اند. بچه های که ما آنها را تحویل یونیسف می دهیم، شاهد زنده ای هستند که کدام طرف اقدام به جذب بچه ها برای جنگ می نماید.

رئیس کمیته امور اسرای انصارالله یمن بیان کرد: عملیات جذب بچه ها از سوی مزدوران دشمن ادامه دارد و بخش زیادی از آنها رهسپار جبهه های جنگی در مرزها می گردد.

مرتضی تاکید نمود: بچه های که اسیر می شوند به مدت دو ماه در بازپروی می مانند و سپس به خانواده هایشان بازگردانیده خواهند شد.

همزمان یونیسف ضمن تمجید از این اقدام انصارالله یمن، بر خواسته خود برای عدم استفاده از بچه ها در جنگ تاکید نمود.

ابراهیم شیگ مسئول یونیسف گفت: ما با بچه ها آزاد شده ملاقات نموده ایم و آنها در سلامت به سر می برند. ما برنامه روانی و بازپروری برای بچه ها اسیری که آزاد شده اند، داریم و سپس آنها را به آموزش و جامعه بر می گردانیم.

از سوی دیگر رضیه راوح وزیر حقوق بشر دولت نجات ملی صنعا، ائتلاف سعودی را به نادیده دریافت عرف بین المللی متهم کرد و گفت: ائتلاف سعودی با نادیده دریافت عرف بین المللی و در راستای بی ارزش دانستن خون یمنی، از بچه ها در جنگ استفاده می نماید. تحویل بچه ها اسیر شده مطابق با قانون بین المللی و توافق بین المللی درباره بچه ها است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 874

به "هنگامی که ریاض به بچه ها برای دفاع از مرزهای خود روی می آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنگامی که ریاض به بچه ها برای دفاع از مرزهای خود روی می آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید