آموزش معلمان دانش آموزان استثنایی مبتنی بر مهارت های چندگانه است

به گزارش دیار سلمان، تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در پیامی روز جهانی مطلع سازی اتیسم را تبریک گفت.

آموزش معلمان دانش آموزان استثنایی مبتنی بر مهارت های چندگانه است

متن پیغام حمید طریفی حسینی به مناسبت روز جهانی مطلع سازی اتیسم به توضیح ذیل است:

ضمن تبریک فرارسیدن بهار طبیعت و سال نو به تمامی هموطنان بالاخص دانش آموزان عزیز استثنایی و والدین محترم این دانش آموزان و همکاران ارجمند و کوششگر حوزه آموزش و پرورش استثنایی، 13 فروردین مطابق با دوم آوریل روز جهانی اتیسم را گرامی می داریم .

همزمانی روز طبیعت و روز جهانی مطلع سازی اتیسم، برترین بهانه است برای اینکه از طبیعت درس بگیریم و بیاموزیم که متفاوت بودن زیباست و ما در کنار تفاوت هایمان است که شکل می گیریم. یاد بگیریم که کودک با اختلال طیف اتیسم هم گلی از گل های آفرینش است و در کنار سایر بچه ها می تواند زندگی بهتر را تجربه کند و آنچه برای تمام بچه ها می خواهیم، برای بچه ها با اختلال طیف اتیسم نیز در نظر می گیریم.

روز جهانی اتیسم برترین فرصت است تا یاد بگیریم با محبت کافی و توجه منطقی، کرامت آن ها را تضمین کنیم و با رفع کردن موانع، جامعه ای فراگیر و قابل دسترس برای همه آن ها ایجاد کنیم.

بی شک برابرسازی فرصت ها برای بچه ها با اختلال طیف اتیسم، گامی اساسی در اجرای عدالت اجتماعی است، لکن محوری ترین کار در حوزه اتیسم، فرهنگ سازی است و یکی از ضروری ترین اقدامات مسئولان در بخش های مختلف، مطلعی دادن به مردم برای ارتباط، تعامل و پذیرش بچه ها با اختلال طیف اتیسم و خانواده آنان است. نگاه واقع بینانه جامعه به اختلال طیف اتیسم، فشارهای روانی وارده بر بچه ها و خانواده آنان را کاهش می دهد.

بچه ها و دانش آموزان با اختلال طیف اتیسم جز گروه های دانش آموزی تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی می باشند و شناسایی، آموزش و توان بخشی این عزیزان در تمامی مراکز استان ها و بعضی از شهرستان ها در تمامی دوره های تحصیلی صورت می گیرد.

برنامه های درسی و آموزشی با رویکردهای نوین و تخصصی متناسب با ویژگی های خاص و شرایط این بچه ها و دانش آموزان مبتنی بر توانمندی هوشی، شرایط تعاملی ارتباطی، اختلالات همراه، مسائل حسی، شرایط خاص فضای یادگیری تدوین شده است. از آنجا که مرتفع نمودن چالش های خانواده دارای کودک اتیسم می تواند چرخه آموزش را تسریع بخشد، آموزش والدین دانش آموزان طیف اتیسم به عنوان یک برنامه اساسی سازمان مورد نظر بوده و اجرا می گردد.

در سال های اخیر تعداد افراد مبتلا به اتیسم رو به افزایش است و این افزایش مستلزم ایجاد فضاهایی است که بتواند برای احتیاج های خاص این دسته از بچه ها مناسب باشد، به همین علت با اتکا به پیشینه علمی و مطالعات میدانی و آنالیز استانداردهای جهانی، طراحی، مناسب سازی و ساخت فضاهای آموزشی خاص این دانش آموزان در حال انجام است. بعلاوه با هدف ارتقا سطح تخصصی معلمان دانش آموزان با اختلال طیف اتیسم، آموزش معلمان دانش آموزان استثنایی مبتنی بر مهارت های چندگانه نیز انجام می گردد.

همه این برنامه ها برای مهیا کردن شرایطی بهتر و ضامن آینده ای سرشار از موفقیت برای بچه ها با اختلال طیف اتیسم است.

اینجانب ضمن گرامی داشت روز جهانی اتیسم، از کوشش های ارزنده و بی دریغ همه همکاران گرانقدری که در حوزه دانش آموزان با اختلال طیف اتیسم کوشش کرده و از این طریق در راستای عدالت آموزشی و اجتماعی گام بر می دارند، تشکر و قدردانی کرده و آرزومندم همکاران، خانواده ها و دانش آموزان عزیز اتیسم در پرتو فیض ازلی توفیق روز افزون داشته و همیشه در سلامت کامل و شادکام باشند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2172

به "آموزش معلمان دانش آموزان استثنایی مبتنی بر مهارت های چندگانه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش معلمان دانش آموزان استثنایی مبتنی بر مهارت های چندگانه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید