پزشکان به اروپا و آمریکا مهاجرت نمایند؛ به آن ها شغل نمی دهند (تور اروپا)

به گزارش دیار سلمان، بهرام عین الهی درباره آمار منتشر شده درخصوص موج مهاجرت پزشکان به خارج از کشور گفت: به عنوان یک کارشناس، نه به عنوان یک وزیر؛ زیرا من رئیس انجمن آموزش پزشکی کشور هستم و به عنوان یک کارشناس در جلسات مختلف هم در خارج و هم در داخل شرکت نموده ام می گویم، پزشکان باید به جایی مهاجرت نمایند که احتیاج وجود داشته باشد.

پزشکان به اروپا و آمریکا مهاجرت نمایند؛ به آن ها شغل نمی دهند (تور اروپا)

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش ایلنا؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح کرد: امروزه در اروپا، آمریکا و کانادا احتیاج پزشکی وجود ندارد. از همکاران خود من افرادی بودند که چشم پزشک بودند به کانادا رفتند و در حال حاضر اپتومتر شده اند و کار چشم پزشکی به آن ها نمی دهند. اگر کسی به آمریکا برود مثلا مدرکش پزشکی باشد می گویند دوباره باید از انترنی آغاز کنی و باید دوباره درس بخوانی و بُرد ما را بگیری و مجوز کار نمی دهند.

وی تاکید نمود: از جامعه پزشکی اگر کسی مهاجرت کند در اروپا، آمریکا، کانادا و انگلیس به او اشتغال نمی دهند مگر این که کار دیگری انجام دهد، آن کار پزشکی که داخل کشور انجام می دهند نمی توانند در خارج داشته باشند، البته برخی از کشور های حاشیه خلیج فارس، اشتغال می دهند، اما آن ها هم جمعیت شان خیلی کم است حتی به میزان برخی از شهر های ما نیست.

عین اللهی اعلام نمود: ما خیلی نگرانی از این قضیه نداریم، کاری که انجام دادیم این بود که آموزش و تربیت را بالا بردیم تا آنقدر نیرو داشته باشیم که تهدید از سر ما برداشته گردد. سال جاری 25 درصد افزایش ظرفیت دستیاری ایجاد کردیم که به طور مثال در سال گذشته 3 هزار نفر بودند و سال جاری نزدیک به 4 هزار دستیار گرفتیم که این ها همه متخصص می شوند و در کشور مشغول به کار می شوند، بنابراین فکر نمی کنم نگرانی چندانی وجود داشته باشد.

وی درباره این که انتقاداتی نسبت به برخی از بیمارستان های آموزشی وجود دارد آیا نظارتی از سوی وزارت بهداشت و درمان روی این بیمارستان ها وجود دارد، اعلام کرد: بله، صد در صد وجود دارد. خدماتی که بیمارستان های آموزشی می دهند به علت آن که آنجا رزیدنت و انترن وجود دارد قطعا خدمات بهتری هم هست، در جایی که فقط یک پزشک وجود دارد و ویزیت می نماید احتمال این که خطا کند زیاد است، اما قطعا در بیمارستان های آموزشی شرایط بهتر است

منبع: فرارو
انتشار: 24 دی 1401 بروزرسانی: 24 دی 1401 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2292

به "پزشکان به اروپا و آمریکا مهاجرت نمایند؛ به آن ها شغل نمی دهند (تور اروپا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پزشکان به اروپا و آمریکا مهاجرت نمایند؛ به آن ها شغل نمی دهند (تور اروپا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید