مسکن متری 4.7 میلیونی در تهران! ، مردم با 280 میلیون خانه دار می شوند؟

به گزارش دیار سلمان، به گزارش خبرنگاران، درباره معین قیمت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن گمانه های زیادی مطرح شده است. از متری 2 میلیون و 800 هزار تومان تا متری 10 میلیون تومان.

مسکن متری 4.7 میلیونی در تهران! ، مردم با 280 میلیون خانه دار می شوند؟

اما حالا در نوترین اظهارنظر، سرپرست شرکت عمران شهرهای نو اعلام نموده که طبق آنالیز ها قیمت ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن 4 میلیون و 700 هزار تومان در هر متر مربع است.

خانه 280 میلیونی در تهران!

از طرف دیگر، معاون وزیر راه و شهرسازی گفته بود که متراژ واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن، بین 60 تا 80 متر است. بر این اساس مستاجران با مبلغی بین 280 تا 370 میلیون تومان می توانند مالک یک واحد 60 تا 80 متری شوند.

اما آیا قیمت 4 میلیون و 700 هرار تومانی برای خانه های طرح نهضت ملی مسکن شدنی است؟ پیش از این، محمد مرتضوی، عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه سازان گفته بود رفقم پیشنهادی ما برای ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن، مبلغ 5 میلیون و 200 هزار تومان است. البته این مبلغ با در نظر گرفتن تعدیل و نرخ پایه 3 ماهه زمستان 1399 است.

او گفته بود طرح نهضت ملی مسکن را می توان با متری 5 میلیون و 200 هزار تومان به نتیجه رساند و اگر رقم کمتری اعلام گردد، این پروژه به سرنوشت مسکن مهر دچار می گردد و واحدها پیش نمی رود.

اما حالا مبلغی که به عنوان مبلغ نهایی عنوان شده متری 500 هزار تومان از مبلغ پیشنهادی انجمن انبوه سازان کمتر است. از طرف دیگر، پیش از این رئیس انجمن انبوه سازان گفته بود قیمت تمام شده ساخت مسکن متری 10 میلیون تومان است و اگر دولت به انبوه سازان یاری کند می توانند آن را به حدود 5 میلیون تومان برسانند اما کیفیت مصالح ساختمانی حتما پایین است.

یعنی حالا علاوه بر احتمال ناقص ماندن واحدهای مسکونی این طرح، این احتمال هم وجود دارد که واحدهای ساخته شده کیفیت لازم برای ساخت را نداشته باشند.

وام مسکن بیشتر از هزینه خرید مسکن؟

قیمت واحدهای مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن در حالی حدود 280 تا 370 میلیون تومان است که وام مسکنی که به این واحدها قرار ایت تعلق بگیرد، بیشتر از هزینه خرید این واحدهاست!

مبلغ وام مسکن نهضت ملی در تهران 450 میلیون تومان است! با این حساب احتمالا مبلغ نهایی مسکن رئیسی، بیشتر از 100 میلیون تومان هم از مبلغ وام بانکی کمتر می گردد!

میانه قیمت مسکن در تهران در دی ماه 32 میلیون و 900 هزار تومان اعلام شد. یعنی 7 برابر قیمت اعلامی سرپرست شرکت عمران شهرهای نو.

البته در طرح نهضت ملی مسکن قرار است زمین به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار بگیرد. اما باید دید آیا متقاضیان مسکن می توانند با این رقم خانه دار شوند؟

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2138

به "مسکن متری 4.7 میلیونی در تهران! ، مردم با 280 میلیون خانه دار می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکن متری 4.7 میلیونی در تهران! ، مردم با 280 میلیون خانه دار می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید