راهنمای سفر به توکیو

به گزارش دیار سلمان، راهنمای مسافرتی به توکیو | Travel Guide To Tokyo

توکیو، مرکز کشور ژاپن و یکی از بزرگترین مرکز های صنعتی در جهان به شمار می رود. این کلان شهر شلوغ ژاپنی دارای جاذبه های زیادی برای گردشگری است؛ سوشی های تازه وشب های نورانی و پر هیجانی که در این شهر وجود دارد هر فردی را وسوسه می نمایند تا چند روزی را در این مرکز زیبا بمانید. نکته قابل توجه این است که با توجه به پیشرفتی که توکیو داشته در این مدت اما همچنان فرهنگ و سنن زیادی در این شهر نمایان هست و شاید همین موضوع باعث شده تا جذابیت شهر توکیو دو چندان گردد. به طور کلی سفر به نقاط مختلف جهان یکی از هیجان انگیزترین فعالیت هایی است که افراد دوست دارند در طول زندگیشان انجام دهند، اما قبل از سفر داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و بعلاوه چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که باید در اختیار داشته باشند. خبرنگاران در راهنمای سفر به توکیو سعی نموده است تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به شهر ژاپنی توکیو همراهی کنید.

راهنمای سفر به توکیو

موقعیت جغرافیایی توکیو

شهر توکیو، در شرق جزیره هونشوی ژاپن قرار گرفته است. جزایر توکیو اکثراً از جزایر آتشفشانی تشکیل شده اند. در جزایر ایزوی توکیو همچنان نیز تعداد زیادی آتشفشان فعال وجود دارد. مساحت این کلان شهر ژاپنی، 2,187 کیلومتر مربع است و طبق آمار سرشماری که در 2016 صورت گرفته در این شهر 13,617,444 نفر زندگی می نمایند.

مختصری از تاریخ توکیو

توکیو در ابتدا یک دهکدهٔ ماهیگیری کوچک به نام ادو بود. در اسناد به جا مانده از قرن دوازدهم برای اولین بار نام روستای ادو به چشم می خورد. از آن موقع به بعد این ناحیه به نام ادو خوانده می شده است. در زمان جنگ های داخلی دوره سن گوکو در سال 1457 میلادی سامورایی ای به نام اوتا دوکان، قلعه ادو را در آن محل می سازد. در سال 1590 میلادی، توکوگاوا ایه یاسو ادو را پایگاه خود قرار می دهد و هنگامی که وی در سال 1603 میلادی، نظام مبتنی بر حکومت شوگون ها به نام ادوباکوفو را پایه گذاری کرد، این شهر تبدیل به مرکز سیاسی دولت نظامی شوگون ها در سراسر ژاپن گشت. بعد از جنگ هایی که در شهر رخ داد، پایان توکیو توانست به طور کامل این شهر را بازسازی کند و هم اکنون یکی از جاذبه های گردشگری و بعلاوه مراکز اصلی تجاری در دنیا به شمار می رود. برگزاری المپیک در این شهر در تابستان سال 1964 میلادی یکی از مهم ترین رویدادهای پس از جنگ بوده است.

اطلاعات کلی شهر توکیو در ژاپن

زبان رسمی: ژاپنی

واحد پول: ین

نوع برق شهری: برق شهری در ژاپن 100 ولت و 50 هرتز است.

کد کشور: +81

شماره های اضطراری:

  • پلیس با اپراتور انگلیسی زبان: 110
  • آتش نشانی و اورژانس با اپراتور انگلیسی زبان: 119

اختلاف ساعت با تهران: 5 ساعت و نیم از تهران جلوتر است.

فرودگاه های بین المللی: فرودگاه هانه دا، فرودگاه بین المللی ناریتا

اطلاعات پروازی کامل سفر به ژاپن

آب و هوای توکیو

شهر توکیو از لحاظ آب و هوایی، با توجه به منطقه درآن قرار گرفته است نیز از شرایط آب و هوایی مرطوب و نیمه گرمسیری بهره می برد، که تابستان هایی گرم و زمستان هایی معتدل دارد. گرم ترین ماه سال در توکیو ماه (اواسط تیر تا مرداد) است که میانگین دمای هوا به 26 درجه سانتیگراد می رسد. سردترین ماه سال ماه (اواسط دی تا بهمن) با میانگین دمای 5 درجه سانتیگراد است. میانگین بارش سالیانه باران در حدود 1530 میلی متر است.

برترین زمان سفر به توکیو

برای سفر به این شهر ژاپنی برترین زمان فصل بهار و پاییز است، چون در این دو فصل شرایط آب و هوا بسیار مطبوع بوده و برای گردشگری مناسب و رویایی است. گران ترین فصل هم برای سفر به توکیو تابستان است و برای رزرو هتل و پرواز کمی به مشکل بر می خورید. زمستان ها هم این شهر بسیار سرد است ولی هزینه ها بسیار پایین هستند و به عبارتی فصل مقرون به صرفه برای سفر به شمار می رود.

هزینه اقامت در شهر توکیو

در شهر توکیو، برای اقامت هتل های زیادی وجود دارند، از همین رو گردشگران برای اقامت مسئله ای نخواهند داشت. هتل های در این شهر در رنج های قیمتی گران و لوکس هستند تا میانه و مقرون به صرفه تا شرایط برای تمامی افرادی که به این شهر ژاپنی سفر می نمایند محیا باشد. برای رزرو هتل حتما با آژانس های مسافرتی معتبر مشورت بنمانید، بسیاری بر این باور هستند، که برای اقامت در کشورهای خارجی هاستل های گزینه های بهتری نسبت به هتل ها هستند شاید این این باور از نظر هزینه درست باش، اما خوب امکانات و امنیتی که هتل ها می تواند در اختیار مسافران در کشور غریب قرار دهد با هاستل اصلا قابل مقایسه نیست. اما اگر شجاع هستید می توانید از سایت Airbnb اقدام به رزرو اتاق های اشتراکی بنمایید.

در ادامه راهنمای سفر به توکیو به چند هتل خوب و مناسب برای اقامت در این شهر ژاپنی اشاره خواهیم کرد.

هتل های پیشنهادی در توکیو

  • هتل | Park Hyatt Tokyo

هتل 5 ستاره ای به نام Parl Hyatt در شهر توکیو وجود دارد که دارای 14 طبقه و چشم انداز ای عالی با اتاق های بسیار لوکس و مجلل می باشد. از جمله امکانات رفاهی این هتل نیز شامل استخر، سالن آبگرم، مرکز تناسب اندام با بدنسازی، رستوران، اینترنت رایگان، اتاق کنفرانس، مراکز تفریحی و … است.

شماره تلفن: 0081353221234

وب سایت: tokyo.park.hyatt.com

آدرس: ژاپن - توکیو Shinjuku Park Tower، 3 Chome-7-1 Nishishinjuku، Shinjuku-ku، Tōkyō-to 160-0023، Japan

  • هتل هیلتون | Hilton Tokyo

هتل هیلتون در مرکز شهر توکیو قرار گرفته است و دسترسی راحتی به مترو شهر دارد. از جمله امکانات این هتل نیز شامل استخر سرپوشیده، سونا، جکوزی، حمام ژاپنی، دو زمین تنیس پشت بام، مرکز تناسب اندام مدرن، 20 اتاق جلسه انعطاف پذیر، مرکز کسب و کار، دسترسی به اینترنت و … می باشد. فضای داخلی این هتل دارای تزئینات ژاپنی است.

شماره تلفن: 0081333445111

آدرس: ژاپن - توکیو Japan، 〒160-0023 Tōkyō-to، Shinjuku-ku، Nishishinjuku، 6 Chome−6−2 ヒルトン東京

  • هتل | Hotel Sunroute Plaza Shinjuku

هتلی 3 ستاره در شهر توکیو می تواند با امکاناتی که دارد با هتل های 5 ستاره این شهر رقابت کند. اتاق های بسیار شیک و راحت، منوی غذایی کامل و کارمندان خوش برخورد همگی سبب شده اند که این هتل از لحاظ شرایط اقامتی انتخاب بسیار گردشگران باشد.

شماره تلفن: 0081333753211

آدرس: ژاپن - توکیو 2 Chome-3-1 Yoyogi، Shibuya-ku، Tōkyō-to 151-0053، Japan

هزینه خورد و خوراک در توکیو

در شهر توکیو آنقدر رستوران و غذافروشی وجود دارد که یکی از رقیب های پاریس در قاره آسیا به شمار می رود. فرهنگ غذایی ژاپنی تلفیقی از غذاهای آسیای، اروپایی و آمریکایی است. غذاهای سنتی در این شهر بین گردشگران محبوبیت ویژه ای دارد. هزینه های مربوط به غذا در این شهر را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، در مرکز کشور ژاپن، توکیو:

برای یک وعده غذا در یک رستوران مقرون به صرفه قیمت باید هزینه 1000 ین را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان میانه باید 5000 ین پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهر توکیو تقریبا مقرون به صرفه تر است و مبلغ 680 ین می باشد.

اگر می خواهید که در سفر مالی عمل کنید با کمی جستجو می توانید با قیمت های کمتری یک وعده غذای نسبتا خوب را در رستوران هایی که به اصلاح به آنها street food می گویند، میل کنید. در ادامه راهنمای سفر به توکیو می خواهیم چند رستوران در این کلان شهر ژاپنی برایتان معرفی کنید.

رستوران های پیشنهادی در شهر توکیو

  • رستوران ایرانی Aladdin

رستورانی با غذاهای ایرانی و حلال به نام علاء الدین در شهر توکیو وجود دارد، برای کسانی که مایل هستند غذاهای ایرانی و با گوشت حلال میل نمایند گزینه مناسبی است، اما ممکن است به علت شلوغ بودن این رستوران کمی معطل شوید.

آدرس: Minato, Tokyo, Japan

  • رستوران | Ichiran، Shibuya

انواع نودل ها را می توانید در این رستوران در شهر توکیو میل کنید. اما ممکن است به مدت زیادی در سف بایستید زیرا یکی از محبوب ترین رستورا ن در شهر توکیو است.

آدرس: ژاپن - توکیو Japan، 〒150-0041 Tōkyō-to، Shibuya-ku، Jinnan، 1 Chome−22−7 岩本ビル

  • رستوران | New York Grill restaurant

رستورانی لوکس و گران قیمت در شهر توکیو که با توجه به قیمت بالایی که دارد اما غذاهای با کیفیت عالی و به مشتریان خود ارائه می دهد. منوی این رستوران شامل انواع غذاهای گریل شده است.

آدرس: ژاپن - توکیو Shinjuku Park Tower، 3 Chome-7-1 Nishishinjuku، Shinjuku-ku، Tōkyō-to 160-0023، Japan

تجربه غذا خوردن در Piss Alley

محله Piss Alley که با نام Omoide Yokocho (یا خط خاطرات) هم شناخته می شود. در این محله شاید 200 رستوران و کافه خیلی کوچک در 6 کوچه باریک قرار گرفته اند. شاید این رستوران ها چندان جالب نباشد و خیلی هم کوچک باشند، ولی کیفیت غذاهای آن بالاست و برخی از غذاهای عجیب را هم در آن ها می توانید پیدا کنید. برای مثال، اگر قصد تجربه کردن مزه سمندر گریل شده را دارید، به این محله بروید. البته سمندر شاید جزو غذاهای عالی و برتر در دنیا و یا حتی در توکیو نباشد، ولی اگر قصد دارید که ذائقه خود را به چالش بکشید، از این رستوران و غذاهایش دیدن کنید.

آدرس: 1 Chome-2-8 Nishishinjuku, Shinjuku, Tokyo 160-0023, Japan

هزینه حمل و نقل در توکیو

سیستم حمل و نقل در شهر توکیو بسیار پیشرفته و کارآمد است. خطوط قطار از سراسر شهر و از همه منطقه ها می گذرند و در بیشتر نقاط مهم و توریستی ایستگاه دارند.

هزینه تاکسی در این شهر بسیار بالاست برای اینکه هزینه هایتان در سفر به توکیو کمی کاهش یابد سعی کنید یا پیاده سفر کنید در شهر یا وسایل نقلیه ای مانند اتوبوس و مترو نیز استفاده نمایید.

حتما کارت حمل و نقل عمومی را از باجه های بلیط فروشی در ایستگاه های مترو یا اتوبوس تهیه نمایید.

هزینه بلیط تک سفره 200 ین

هزینه بلیط ماهانه 10,000 ین

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 430 ین و به ازای هر یک کیلومتر 410 ین به مبلغ اضافه می شود. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 3,600 ین باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 133 ین

جاذبه های گردشگری در توکیو

  • کوه فوجی | Mount Fuji

کوه فیجی در غرب توکیو قرار گرفته است، درحالی که می توانید این کوه زیبای برف پوشیده را از خود توکیو هم ببینید اما ارزش این را دارد که سفری یک روزه ترتیب داده و به پای کوه بروید و از نزدیک آنرا دیدن کنید، این کوه بلندترین کوه ژاپن است و در فرهنگ مردم ژاپن اهمیت زیادی دارد.

آدرس: ژاپن - توکیو Japan، 〒418-0112 Shizuoka-ken، Fujinomiya-shi، Kitayama 県道152号線

  • پارک ملی نیکو

از شمال توکیو سوار قطار شوید و بعد از دو ساعت به شهر نیکو برسید، شهری کوچک در استان توچیگی که به علت پارک ملی زیبایی که دارد بسیار معروف است. این پارک ملی با دریاچه، آبشار و منظره ها سرسبزی که دارد محلی عالی برای گشت و گذار است و چون نسبت به توکیو ارتفاع بیشتری دارد در تابستان به علت خنکی خود به مقصدی مجذوب کننده تبدیل می شود. به غیر از جاذبه های طبیعی مثل دریاچه چوزنجی و آبشار یوداکی، ساختمان های تاریخی زیادی هم درشهر وجود دارد.

  • باغ های هاماریکیو | HamaRikyu Gardens

باغ های هاماریکیو یکی از زیباترین باغ های شهر توکیو که چه در برف زمستانی و چه در بهار که غرق رنگ صورتی شکوفه های گیلاس می شود. در گذشته از این باغ برای شکار با شاهین استفاده می شده است و این روزها دوگانگی عجیبی بین آسمان خراش ها و طبیعت بوجود آورده است. درست وسط دریاچه پارک هم عمارتی زیبا وجود دارد که با چای و شیرینی سنتی از شما پذیرایی نموده و امکان قایقرانی هم وجود دارد. بنابراین دیدن و عکاسی از این باغ زیبا را به هیچ عنوان از دست ندهید.

برای ورود به این باغ باید هزینه بپردازید.

آدرس: ژاپن - توکیو 1 Hamarikyūteien، Chūō-ku، Tōkyō-to 104-0046، Japan

  • پل رنگین کمان | Rainbow Bridge

در منطقه میناتو بر روی خلیج توکیو، پل رنگین کمان وجود دارد. نام اصلی و رسمی این پل سوتو کوسوکو جوایچی گو دایباسن توکیووان رنراکوباشی است. طول این پل 798 متر بوده و اسکلهٔ شیبائورا و اسکلهٔ اودایبا را به یکدیگر متصل می کند. نورپردازی پل در برخی از اوقات بخصوص سال که از قبل تعیین می شود، به رنگ رنگین کمان در می آید.

آدرس: ژاپن - توکیو Rainbow Bridge، Minato-ku، Tōkyō-to، Japan

  • برج توکیو | Tokyo Tower

برجی که در شهر توکیو نقش برج مخابراتی و بعلاوه یکی از جاذبه های شهر توکیو را بر عهده دارد، برج توکیو است. این برج 332.6 متر (351 متر از سطح دریا) ارتفاع دارد و بعد از برج توکیو اسکای تری، دومین سازه بلند توکیو است و بلندترین برج فولادی متکی به خود در دنیا نیز محسوب می شود. در ساخت برج مشبک توکیو، از برج ایفل الهام گرفته شده است.برج توکیو به عنوان سنبل این شهر جزوی از مجذوب کنندهیت های توریستی توکیو محسوب می شود.

آدرس: ژاپن - توکیو Tokyo Tower، 4 Chome-2-8 Shibakōen، Minato-ku، Tōkyō-to 105-0011، Japan

مراکز خرید شهر توکیو

  • مرکز خرید گینزا میتسوکشی | Ginza Mitsukoshi

آدرس: ژاپن - توکیو Japan، 〒104-0061 Tōkyō-to، Chūō-ku، Ginza، 4 Chome−4 グッチ銀座

  • فروشگاه ایستان | Isetan Department Store Shinjuku

آدرس: ژاپن - توکیو 3 Chome-14-1 Shinjuku، Shinjuku-ku، Tōkyō-to 160-0022، Japan

  • مرکز خرید سولاماچی | Tokyo Solamachi

آدرس: ژاپن - توکیو 1 Chome-1-2 Oshiage، Sumida-ku، Tōkyō-to 131-0045، Japan

  • خیابان ناکامیس | Nakamise Shopping Street

آدرس: ژاپن - توکیو 1 Chome-4-1 Hanakawado، Taitō-ku، Tōkyō-to 111-0033، Japan

جشنواره های توکیو

  • جشن گل فوجی

زمان برگزاری: از 25 آوریل تا 5 می (5 اردیبهشت تا 15 اردیبشهت)

  • جشن کورایامی

زمان برگزاری: از سوم تا ششم ماه می (13 اردیبهشت تا 16 اردیبهشت)

  • جشن گل بوتان

زمان برگزاری: از اواسط ماه آوریل تا اواسط ماه جون (26 فروردین تا 25 خرداد)

  • جشن سانئو

زمان برگزاری: حوالی پانزدهم ماه جون (15 خرداد)

بایدها و نبایدهای توکیو

  • هنگام راه رفتن در خیابان نباید بخورید و بیاشامید.بعلاوه با خوراکی نباید وارد مغازه شوید.
  • هرگز به خانه ژاپنی ها با کفش وارد نشوید.باید کفش ها را بیرون از خانه در بیاورید.
  • از لحاظ امنیت در این شهر مقدار جرم و جنایت بسیار پایین و رو به کاهش است، بنابراین با خیال راحت در سفرتان به گشت و گذار بپردازید.
  • جهت اطلاع از شرایط اخدویزای ژاپن می توانید را مطالعه کنید.
منبع: الی گشت
انتشار: 29 اسفند 1400 بروزرسانی: 29 اسفند 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2095

به "راهنمای سفر به توکیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به توکیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید