3 هزار نقطه روستایی متقاضی ثبت سفارش آنلاین کتاب

به گزارش دیار سلمان، به گزارش خبرنگاران به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، محمد خوانساری معاون وزیر ارتباطات به همراه جواد موحد معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران از ستاد مرکزی و مرکز پاسخگویی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران بازدید کردند.

3 هزار نقطه روستایی متقاضی ثبت سفارش آنلاین کتاب

در این بازدید محمد خوانساری با اشاره به این که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، آمادگی لازم را برای ارائه امکانات و زیرساخت های لازم به مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران دارد، در مورد چگونگی نقش آفرینی شبکه ملی اطلاعات در این رویداد فرهنگی گفت: شبکه ملی اطلاعات خدمات مورد احتیاج مردم را به وسیله ایجاد زیرساخت های امن و مطمئن و با یاری خدمات مراکز داده که به وسیله بخش خصوصی ارائه می گردد، در اختیار قرار داده است.

وی ادامه داد: به طوری که متقاضیان خرید کتاب با استفاده از شبکه ملی اطلاعات، توانستند از 3 هزار نقطه روستایی واقع در دورترین نقاط کشور نسبت به سفارش آنلاین کتاب مورد نظر خود اقدام و فارغ از هر نقطه جغرافیایی به ناشران سراسر کشور دسترسی پیدا نمایند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: نمایشگاه مجازی کتاب تهران با برگزاری دو دوره نمایشگاه به صورت مجازی، ضمن دسترسی به بانک اطلاعاتی مشتمل بر سلیقه های مردم و نوع علاقه مندی آنها به خرید کتاب، قادر است به مسئولان فرهنگی کشور مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حتی شورای عالی انقلاب فرهنگی در تدوین و اجرای سیاست گذاری های کلان فرهنگی یاری کند.

در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، بیش از یک میلیون و 135 هزار جلد کتاب به ارزش تقریبی 732 میلیارد و 822 هزار ریال به فروش رسید که البته این برآورد متعلق به ساعاتی پیش از اتمام نمایشگاه است و پیش بینی می گردد مبلغ کل فروش کتاب، بالغ بر این اندازه باشد. این در حالی است که در سال گذشته، مبلغ کل فروش کتاب به طور تقریبی 64 میلیارد تومان بوده است.

تعداد کل سفارش ها در دومین دوره نمایشگاه 198 هزار و 742 سفارش بوده است که از این اندازه 137 هزار و 25 سفارش ارسال شده و 53 هزار و 269 سفارش نیز در انتظار ارسال است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2135

به "3 هزار نقطه روستایی متقاضی ثبت سفارش آنلاین کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 هزار نقطه روستایی متقاضی ثبت سفارش آنلاین کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید