مذاکرات برگزیتی بینتیجه سران انگلیس و اروپا در بروکسل

به گزارش دیار سلمان، شب گذشته مذاکرات بین رئیس کمیسیون اروپایی و نخست وزیر انگلیس برای برطرف اختلاف نظرها در مذاکرات برگزیت بدون هیچ نتیجه ای انتها یافته و قرار شد تیم های مذاکره کننده تا آخر هفته به مذاکرات ادامه داده و سپس نتیجه اعلام گردد.

مذاکرات برگزیتی بینتیجه سران انگلیس و اروپا در بروکسل

با ما سفر کنید و با تور هوایی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه اتریشی استاندارد، مذاکرات حدود سه ساعته اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسسیون اروپایی و بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس که شب گذشته در بروکسل برگزار گردید هم نتوانست دردی را ازبن بست ایجاد شده در مذاکرات برگزیت دوا کند و بدون نتیجه انتها یافت. دو طرف همچنان اختلاف نظرهای زیادی دارند.

با این همه بنا بر این شد تا تیم های مذاکره نماینده به سرعت مجددا گرد هم آیند و سعی نمایند ظرف 4 روز آینده نکات مورد اختلاف را رفع نمایند.

کمیسیون اتحادیه اروپا گفت: ما درک درست و آشکاری از موضع یکدیگر به دست آورده ایم. این مواضع همچنان از هم فاصله دارد.

رئیس کمیسیون اروپایی گفت که تا انتها هفته در این باره تصمیم گیری خواهیم کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

از محافل دولتی انگلیس شنیده می گردد که همچنان تعیین نیست آیا توافقی به دست خواهد آمد. در عین حال از طرف انگلیس اعلام شده که بوریس جانسون از هیچ تلاشی برای آزمودن راه ها برای دستیابی به توافق احتمالی فروگذار نمی کند.

فون در لاین و بوریس جانسون شب گذشته در بروکسل با هم ملاقات کردند تا نکات مورد اختلاف در مذاکرات برگزیت که همچنان ادامه دارد را رفع نمایند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

یک دیپلمات اروپایی پیش بینی نموده که اگر توافقی تا انتها هفته آینده حاصل نگردد اتحادیه اروپا برنامه های اضطراری خود برای برگزیت بدون توافق را در دست آنالیز قرار خواهد داد.

این سومین بار بود که فون در لاین و جانسون در روزهای اخیر مذاکراتی را درباره برگزیت انجام دادند.

زمان همچنان می گذرد و دیگر فرصت زیادی تا مهلت مقرر (31 دسامبر) برای انعقاد توافقی تجاری بین طرفین باقی نمانده است. قرار است طی امروز و فردا سران کشورهای اروپایی آخرین نشست سال خود را برگزار نمایند.

به این ترتیب زمان برای دستیابی به توافق تجاری با انگلیس به سرعت در حال گذر و کوتاه است؛ چراکه مجلس اروپا و احتمالاً مجلس های ملی باید زمان داشته باشند تا قبل از 31 دسامبر امسال توافق احتمالی اجرا شده را تصویب نمایند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا هم می خواهند قبل از اجرای توافق احتمالی آن را دقیقاً آنالیز نمایند؛ برای این منظور این توافق باید از طرف بروکسل کاملاً مورد آنالیز قرار بگیرد و به 23 زبان رسمی این اتحادیه ترجمه گردد.

لندن و بروکسل پس از خروج رسمی بریتانیا از اتحادیه اروپا در روز 31 ژانویه امسال میلادی (11 بهمن 98) گفت وگوهای دوجانبه بر سر آینده روابط خود را شروع کردند؛ اما به گفته مقامات هر دو طرف تا به حال چندین دور مذاکرات در این باره برای دستیابی به یک توافق به هیچ نتیجه ای نرسیده است.

دوران گذار انگلیس با انتها امسال میلادی به اتمام می رسد و بعد از آن انگلیس باید اتحادیه گمرکی و بازار داخلی اروپا را ترک کند.

اگر تا آن زمانی توافقی حاصل نگردد برگزیت سخت به وقوع خواهد پیوست که عواقب مالی بسیار بدی برای طرفین خواهد داشت.

همچنان طرفین در سه موضوع مهم اختلافات اساسی دارند که عبارتند از مسئله ماهیگیری، رقابت منصفانه و چارچوبی برای اجرای توافقات.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان روز گذشته و قبل از مذاکرت جانسون و فون در لاین اعلام نموده بود که از این ملاقات انتظار یک تصمیم گیری نمی رود.

وی در سخنانی در مجلس آلمان گفت: من اعتقاد ندارم که ما فردا می دانیم آیا پیروز می شویم یا نه. حداقل نمی توان این قول را داد.

مرکل همچنین تاکید نمود: ما برای شکست مذاکرات برگزیت هم آماده ایم. یک مسئله واضح است که باید یکپارچگی بازار داخلی حفظ گردد. وی مسئله رقابت منصفانه را از نکات مهم مطرح در مذاکرات دانسته و تاکید نمود که مسئله رقابت عادلانه در سیستم های حقوقی متفاوت در واقع مسئله بزرگی است که به پاسخ های رضایت بخشی احتیاج دارد.

مایکل گوو، معاون نخست وزیر انگلیس هم گفته است که کشورش به عنوان یک کشور ساحلی مستقل هیچ گونه توافقی را درباره حاکمیت و استقلال خود انجام نمی دهد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم روز گذشته گفت: یک توافق خوب همچنان ممکن است.

جانسون تاکید نمود که درباره مسئله شرایط رقابتی عادلانه وماهیگیری، اتحادیه اروپا در حال حاضر همچنان در موضعی قرار گرفته است که هیچ نخست وزیری در انگلیس نباید آن را بپذیرد. وی با تاکید بر اینکه یک توافق خوب همچنان امکان پذیر است در عین حال گفت که کشورش در هر شرایطی شکوفا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1484

به "مذاکرات برگزیتی بینتیجه سران انگلیس و اروپا در بروکسل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات برگزیتی بینتیجه سران انگلیس و اروپا در بروکسل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید