اتحادیه اروپا برای تمدید مذاکرات برگزیت اعلام آمادگی کرد

به گزارش دیار سلمان، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در مذاکرات برگزیت از آمادگی این اتحادیه برای تداوم مذاکرات در سال آینده اطلاع داد.

اتحادیه اروپا برای تمدید مذاکرات برگزیت اعلام آمادگی کرد

با ما سفر کنید و با تورهای ارزان قیمت اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه دی سایت آلمان، اتحادیه اروپا به گفته میشل بارنیه، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا آماده است مذاکرات با لندن برای دستیابی به توافق تجاری برای دوران پسا برگزیت را سال آینده هم ادامه دهد.

بارنیه در جلسه ای با نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: درب ما تا سرانجام امسال و بعد از آن همچنان بر روی انگلیس باز خواهد بود.

بارنیه پیش از این هم گفته بود که می خواهد مذاکرات به بن بست رسیده را تقویت نهایی کند.

عصر روز گذشته اورزو لا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی و بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس مجددا مذاکراتی را به صورت تلفنی در این باره انجام دادند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بارنیه قبل از ملاقات با نمایندگان اروپایی در بروکسل گفت: ما واقعا در لحظات حساس و مشخص کننده ای قرار داریم.

وی با تاکید بر اینکه در شفافیت کامل همراه با مجلس اروپا و اتحادیه اروپا همچنان برای دستیابی به توافق کار می نماید در عین حال زمان برای این منظور را بسیار کوتاه ارزیابی کرد.

دیپلمات های اروپایی از تداوم اختلافات در مذاکرات برگزیت بخصوص در مسئله ماهیگیری خبر می دهند.

اخیرا لندن پیشنهاد مجلس اروپا برای تمدید دوران گذار انگلیس را رد نموده است.

مجلس اروپا که تا روز یکشنبه به طرفین مذاکره کننده برای دستیابی به توافق زمان داده بود اعلام نمود که دیگر فرصت برای تصویب توافق احتمالی از طرف مجلس در امسال میلادی وجود ندارد.

از نکات مهم مورد مناقشه در مذاکرات همچنان شرایط رقابت عادلانه، راهکاری برای نظارت بر توافق آینده و مسئله دسترسی به آب های انگلیس برای ماهی گیران اروپایی است.

فون در لاین و جانسون در روزهای اخیر چندین بار در مذاکرات تلفنی و حضوری کوشش کردند راهی برای خروج از بن بست مذاکرات برگزیت بیایند که تا به حال بی نتیجه بوده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

لندن و بروکسل پس از خروج رسمی بریتانیا از اتحادیه اروپا در روز 31 ژانویه امسال میلادی (11 بهمن 98) گفت وگوهای دوجانبه بر سر آینده روابط خود را شروع کردند؛ اما به گفته مقامات هر دو طرف تا به حال چندین دور مذاکرات در این باره برای دستیابی به یک توافق به هیچ نتیجه ای نرسیده است.

دوران گذار انگلیس در 31 دسامبر به سرانجام می رسد. انگلیس در دوران گذار همچنان به بازار داخلی اروپا و اتحادیه گمرکی تعلق داشته و باید بر اساس قواعد اروپایی تجارت کند، اما بعد از دوران گذار به صورت مستقل عمل خواهد نمود.

اگر تا آن زمانی توافقی حاصل نشود برگزیت سخت به وقوع خواهد پیوست که عواقب مالی بسیار بدی برای طرفین خواهد داشت.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1504

به "اتحادیه اروپا برای تمدید مذاکرات برگزیت اعلام آمادگی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا برای تمدید مذاکرات برگزیت اعلام آمادگی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید