مدیریت پیک ششم کرونا در دستور کار مدیران استان باشد

به گزارش دیار سلمان، خبرنگاران/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی گفت: مدیریت پیک ششم باید در دستور کار مدیران خراسان رضوی باشد.

مدیریت پیک ششم کرونا در دستور کار مدیران استان باشد

محمدصادق معتمدیان در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای خراسان رضوی که در محل سالن شهید باهنر استانداری برگزار گردید، اظهار کرد: بعد از حدود سه ماه کار فشرده و پشت سر گذاشتن یکی از سخت ترین پیک های کرونا، آرامش نسبی خوبی در استان ایجاد شده که مرهون زحمات کادر درمان و مدیریت استان است اما خراسان رضوی همچنان در معرض پیک ششم کرونا قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت پیک ششم باید در دستور کار مدیران استان باشد، اضافه کرد: عادی انگاری یکی از مسائل کشور و استان است که در این راستا باید نهادینه سازی استفاده از ماسک به طور ویژه دنبال گردد. با توجه به اینکه همچنان جامعه و مردم در معرض ابتلا به کرونا هستند، واکسیناسیون به تنهایی کارساز نیست؛ لذا باید رعایت پروتکل های بهداشتی جدی گرفته گردد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در یک ماه اخیر در حوزه واکسیناسیون هم افزایی خوبی برای استفاده از همه ظرفیت ها در استان رخ داده که اثرات آن را به وضوح می توان مشاهده کرد. بر اساس آخرین آمار ظرفیت 81 هزار دوز تزریق در استان ایجاد شده که تا 140 هزار دوز نیز امکان تامین زیرساخت ها در استان وجود دارد.

معتمدیان مطرح نمود: با توجه به تامین زیرساخت های واکسیناسیون در استان، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر اخیر خود به استان در مورد تامین واکسن مورد احتیاج قول مساعد داده است. باید به حداقل 70 درصد مردم 2 دوز واکسن خود را دریافت نمایند تا شاهد ایمنی پایدار در استان باشیم.

وی بر تشدید نظارت ها تاکید نمود و گفت: برای مدیریت بهتر بیماری باید همچنان اقدامات بازدارنده در دستور کار باشد. پای کار بودن همه دستگاه ها اولویت مدیریت استان است و در این رابطه باید از همه ظرفیت های علوم پزشکی استفاده گردد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی اعلام کرد: همچنان که کارشناسان بهداشت و درمان تاکید نموده اند، تزریق حتی 2 دوز واکسن مانع ابتلا به کرونا نمی گردد اما در مقدار کاهش فوتی ها بسیار اثرگذار است؛ لذا افرادی که واکسن زده اند، همچنان پروتکل های بهداشتی از جمله زدن ماسک را رعایت نمایند. بعلاوه مردم حتما برای انجام واکسیناسیون به مراکز بهداشتی مراجعه نموده و به شایعات فضای مجازی توجه ننمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 آبان 1400 بروزرسانی: 18 آبان 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1956

به "مدیریت پیک ششم کرونا در دستور کار مدیران استان باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیریت پیک ششم کرونا در دستور کار مدیران استان باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید