الگوی چین برای دنیا،برگزاری بزرگترین کنکور دنیا در دوران کرونا

به گزارش دیار سلمان، در اقدامی که می توان از آن به عنوان الگویی برای دنیا به ویژه ایران در دوران همه گیری کرونا یاد کرد چین از امروز سه شنبه آزمون سراسری دانشگاه ها را با شدیدترین و پیشرفته ترین پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی شروع کرد و تا فردا چهارشنبه ادامه دارد.

الگوی چین برای دنیا،برگزاری بزرگترین کنکور دنیا در دوران کرونا

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

مقامات و نهادهای بهداشتی و پزشکی سراسر چین از جمله شهر پکن برای برگزاری این آزمون تدابیر ویژه ای اندیشیده اند تا به هیچ وجه کرونا شانس مجددی برای شیوع پیدا نکند.

در سراسر کشور هزاران مدارس و مراکز برای برگزاری آزمون در نظر گرفته شده است کمیسیون بهداشت ملی چین اعلام نموده است که یک مامور و یک کارشناس پزشکی را در هر مدرسه مستقر می نماید.

-

-

-

-

-

-

-

-

صف ورود داوطلبان به محل برگزاری آزمون

در حالی که کنکور سراسری چین موسوم به گائوکائو امروز و فردا برابر با 7 و 8 جولای ،سه شنبه و چهارشنبه، برگزار می گردد برای حدود هر 15 شرکت نماینده اتاقی تدارک دیده شده و میزها به فاصله دو متر از یکدیگر پیده شده اند هر مدرسه و مرکز امتحانی نیز موظف است چند اتاق پشتیبانی در نظر بگیرد تا در موارد اضطراری از آنها استفاده گردد.

در بدو ورود به جلسه امتحان، دانش آموزان تب سنجی و ضدعفونی می شوند و از اتاقک های مخصوص بهداشتی عبور می نمایند در تمام طول مدت امتحان همه ماسک بر صورت دارند و فاصله گذاری هم رعایت می گردد.

پکن که از اوایل ماه گذشته میلادی درگیر شوک دوم کرونا شده بود حالا می گوید که برای 8 روز متوالی فقط یک نفر در این شهر به کرونا مبتلا شده است و این باعث خرسندی خانواده هایی شده است که فرزندانشان قرار است در کنکور سراسری شرکت نمایند.

عبور دانش آموزان از روبروی دستگاه های حرارت سنج برای کنترل دمای بدن

وزارت امنیت عمومی و وزارت آموزش و پرورش هم در بیانیه هایی بر صحت و درستی آزمون و جلوگیری از هر گونه تقلب تاکید نموده و گفته اند با کوچکترین تخلفی بشدت برخورد خواهد شد.

پنج سال پیش بود که چین برای اولین بار در تاریخ برگزاری کنکور سراسری، تقلب در این امتحان را جرم گفت و برای متخلفین مجازات تا هفت سال زندان در نظر گرفت به همین دلیل اعلام شده بود وسایل همه داوطلبان قبل از ورود به محل آزمون بازرسی و اثر انگشت آنها نیز ثبت خواهد شد.

کنترل دمای بدن دانش آموزان با تب سنج

مقامات کشور چین حتی سال های گذشته که این آزمون در فضاهای باز و یا فضاهای بزرگتری برگزار می شد به منظور جلوگیری از تقلب شرکت نمایندگان در کنکور از پهپادها نیز یاری می گرفتند تا این وسایل پرنده با به پرواز در آمدن در محل برگزاری آزمون، ضمن فیلمبرداری و کشف گوشی های تلفن همراه داوطلبان، امواج رادیویی مشکوک در محیط را نیز شناسایی نمایند.

مرحله اول آزمون از امروز سه شنبه آغاز می گردد و بر اساس اعلام این وزارتخانه بیش از 10 میلیون و 700 هزار نفر برای شرکت در آزمون سال 2020 میلادی ثبت نام نموده اند.

هر مدرسه مشخصه هایی را روی پلاکارت هایی برای دانش آموزان نصب نموده است که هفت مرحله شست و شوی دست ها و ضدعفونی را به آنها یادآوری می نماید دانش آموزانی که در این آزمون شرکت می نمایند باید از مدت ها پیش روزانه درجه تب خود را به مدیران مدرسه اعلام نمایند.

صف داوطلبان برای ورود به آزمون کنکور زیر باران در ووهان، کانون اولیه شیوع کرونا در چین

آزمون ملی ورودی مراکز آموزش عالی یا همان کنکور سراسری برای نخستین بار در سال 1952 میلادی برگزار گردید ولی پس از آن تا 14 سال متوقف شد در سال 2008 میلادی تعداد دانش آموزان برای شرکت در این امتحان به 10 میلیون و 500 هزار نفر رسید و رکورد سال های قبلی شکسته شد.

نزدیک به 7 هزار مرکز با 400 هزار اتاق در سراسر کشور برای برگزاری این آزمون در نظر گرفته شده است بعضی آمارها شمار شرکت نمایندگان را 10 میلیون و 710 هزار نفر نشان می دهد که رکورد تازه ای پس از سال 2008 میلادی خواهد بود.

برگزاری کنکور چین از آن جهت اهمیت دارد که بزرگترین گردهمایی در سراسر کشور از زمانی است که کرونا در سرانجام سال 2019 میلادی در چین شیوع پیدا کرد.

آماده سازی کلاس ها برای برگزاری آزمون کنکور

اتاق های ایزوله هم در مراکز برگزاری آزمون کنکور دایر شده است هر دانش آموزی که تب و یا علایمی از بیماری را داشته باشد توسط کارشناسان مراکز بهداشتی فورا معاینه و به این اتاق ها منتقل می گردد تا کارش را آنجا پیگیری کند.

وانگ خویی مقام ارشد وزارت آموزش و پرورش چین در مصاحبه ای از تدابیر سرسختانه ضد همه گیری کرونا در برگزاری آزمون و ضدعفونی شدن همه مراکز اطلاع داد و گفت: ماموران با دقت همه تدابیر را اجرا می نمایند.

آماده سازی کلاس ها برای برگزاری آزمون در چین

وی گفت که دانش آموزان دستکم از 14 روز قبل درجه تب خود را روزانه به مدارس اعلام می نموده اند پلیس نیز گشتی هایی را برای مراکز آماده نموده است دانش آموزان از لحاظ روحی و روانی نیز برای شرکت در این آزمون تحت آموزش قرار گرفته اند.

کنکور سراسری چین اساسی ترین و مهمترین آزمون برای دانش آموزان سراسر چین در جریان حضور در مراحل بعدی اجتماعی و آموزشی محسوب می گردد و بسیاری آن را سنگ بنای زندگی آینده دانش آموزان در این کشور می دانند.

با توجه به اهمیت کنکور در چین، خانواده ها برای دلگرمی دانش آموزان در محل آزمون حاضر می شوند

آزمون کنکور در چین همه ساله در دو گروه رشته های ادبیات چینی، ریاضیات، زبان انگلیسی، بیولوژی، فیزیک و شیمی و گروه ادبیات چینی، ریاضیات، زبان انگلیسی، جغرافیا، تاریخ و سیاست برگزار می گردد.،ایرنا

اخبار ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1213

به "الگوی چین برای دنیا،برگزاری بزرگترین کنکور دنیا در دوران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الگوی چین برای دنیا،برگزاری بزرگترین کنکور دنیا در دوران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید