لاوروف: شواهد ارائه شده از سوی آمریکا مبهم است، تهران حامی تحقیق مستقل در حادثه دریای عمان است

به گزارش دیار سلمان، وزیر امور خارجه روسیه با بیان این که روسیه خواستار تحقیقات کامل درباره حملات اتفاق افتاده به نفت کش های در دریای عمان است، تاکید نمود که ایران از همان ابتدا خواستار تحقیقات مستقل بوده است.

لاوروف: شواهد ارائه شده از سوی آمریکا مبهم است، تهران حامی تحقیق مستقل در حادثه دریای عمان است

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در گفت وگو با خبرگزاری تاس و در واکنش به اتهام زنی آمریکا به ایران در زمینه حمله اتفاق افتاده به دو نفت کش در دریای عمان گفت که روسیه اطلاعاتی در رابطه با حادثه نفت کش های دریای عمان در دست ندارد.

لاوروف اظهار کرد: ما چنین اطلاعاتی در دست نداریم. مدارک ادعایی بسیار مبهم ارائه شده از سوی آمریکا از جمله بعضی ویدئوها و تصاویر را دیده ایم که حتی در میان نزدیک ترین متحدانش سوال ایجاد می نماید.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه با تاکید بر این که روسیه خواستار انجام شدن تحقیقاتی کامل درباره این حوادث است، گفت که تهران از همان ابتدا از تحقیقات مستقل حمایت می کرد.

به گزارش خبرنگاران، روز پنج شنبه گذشته دو نفتکش در دریای عمان که یکی متعلق به ژاپن و دیگری متعلق به نروژ است هدف حمله قرار گرفتند و دچار حریق شدند. مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا بلافاصله پس از این حادثه مدعی شد که ایران عامل حمله بوده است.

همچنین وزارت دفاع آمریکا ویدئویی نامعتبری منتشر کرد و مدعی شد که ویدئو مربوط به قایق های متعلق به ایران بوده که به نفتکش ها در دریای عمان نزدیک شده اند.

این ادعاها در حالی مطرح می گردد که تاکنون هیچ مرجع بین المللی معتبری دست داشتن ایران در حادثه حمله به دو نفتکش در دریای عمان را تأیید نکرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 293

به "لاوروف: شواهد ارائه شده از سوی آمریکا مبهم است، تهران حامی تحقیق مستقل در حادثه دریای عمان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: شواهد ارائه شده از سوی آمریکا مبهم است، تهران حامی تحقیق مستقل در حادثه دریای عمان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید