قنبرپور: ایستگاه آینده اینوتکس راه برای صنعت هموار می نماید ، پاویونی برای آشنایی با پیروز ترین زنان کارآفرینان

به گزارش دیار سلمان، معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس بخش های مختلف و رویداد های جانبی نمایشگاه اینوتکس 2021 را توضیح داد.

قنبرپور: ایستگاه آینده اینوتکس راه برای صنعت هموار می نماید ، پاویونی برای آشنایی با پیروز ترین زنان کارآفرینان

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، اکبر قنبرپور معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس در اولین روز برگزاری نمایشگاه اینوتکس 2021 در جمع خبرنگاران بیان نمود: با شیوع ویروس کرونا دوره گذشته نمایشگاه اینوتکس کاملا به صورت مجازی برگزار گردید، برای این دوره نیز نحوه برگزاری یکی از چالش های ما بود، در این راستا به دو راه چاره رسیدیم نخست آنکه بخش مجازی همچون سال گذشته دایر باشد و بخش فیزیکی را هم داشته باشیم البته در فضای آزاد.

قنبرپور با بیان اینکه نزدیک به 180 غرفه به صورت مجازی و حدود 170 غرفه به صورت حضوری در نمایشگاه اینوتکس حاضر هستند، ادامه داد: چالش دیگر ما برای برگزاری اینوتکس سال جاری مکان آن بود، سال ها گذشته نمایشگاه در تهران برگزار می شد، اما برای دوره دهم به بعد تصمیم گرفتیم که نمایشگاه در پارک فناوری پردیس باشد.

وی اضافه کرد: درحال حاضر میزبان نزدیک به 350 شرکت دانش بنیان، فناور و تیم های استارتاپی هستیم و اینوتکس متعلق به این زیست بوم خواهد بود.

معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس بااشاره به اینکه اینوتکس صرف یک نمایشگاه نیست و دارای رویداد ها و بخش های جانبی متعددی است، گفت: نمایشگاه کوشش دارد عمده بازیگران را در خود داشته باشد و طی بازدید به خوبی این موضوع قابل رویت است که مراکز رشد، استارتاپ ها، شتابدهنده ها کنار یکدیگر قرار گرفته اند.

وی گفت: بخش استیج نمایشگاه اینوتکس به موضوعات عمومی کسب و کار می پردازد و از مسائل مهم آن رهبری تیم های استارتاپی و شرکت های دانش بنیان، چالش های اکوسیستم، پارادایم های مدیران، بین المللی شدن و تحریم ها و ... است.

وی درباره بخش ایستگاه آینده که بعنوان بخشی جدید در دوره دهم نمایشگاه اینوتکس از جنس پنل ها و سخنرانی های متعدد راه اندازی شده است، مطرح نمود: فناوری هایی در جهان وجود دارد که راستا را برای صنعت باز می نماید مثل کلان داده ها یا 5G یا پردازش ابری، علوم شناختی و ... لذا درباره تمام این مسائل در بخش ایستگاه آینده صحبت می گردد.

قنبرپور توضیح داد: در این دوره از نمایشگاه بخشی را به بانوان اختصاص دادیم و دلیل جدا کردن آن از دیگر بخش ها بدین خاطر است که باید به قشر بانوان بیشتر توجه گردد. با همکاری معاونت علمی پاویون زنان پیشگام را راه اندازی کردیم تا بازدیدنمایندگان با پیروز ترین کارآفرینان و نوآوران دیدار و بتوانند در دوره های آن ها شرکت نمایند.

وی با توجه به احتیاج های بی شمار صنایع مطرح نمود: از 4 صنعت (فولاد، فین تک، تجهیزات پزشکی، مبلمان و درودگر) برای حضور در نمایشگاه دعوت کردیم تا احتیاجهایشان را به شرکت های دانش بنیان ارائه نمایند. دلیل دعوت از صنعت مبلمان بدین خاطر است که صنعت عظیم منطقه پردیس است و قصد داریم برای توسعه و برطرف احتیاج های آن ها گامی برداشته گردد.

معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس گفت: بخش کافه سرمایه پل ارتباطی اکوسیستم نوآوری با صنعت است، بخش منتورشیپ مربوط به هدایت های افرادی است که در این حوزه تجربه کسب کردند، بخش اینوجوان برای یادگیری خلاقیت و مهارت های کارآفرینی جوانان است.

قنبرپور با بیان اینکه کوشش داریم سال های آینده نمایشگاه اینوتکس را گسترده تر برگزار کنیم، ادامه داد: پیغام من به تمام مخاطبان و علاقمندان به این رویداد آن است که در هر لباس و موقعیت و نقشی که هستند نمایشگاه برای آن ها قابل استفاده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 خرداد 1400 بروزرسانی: 19 خرداد 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1746

به "قنبرپور: ایستگاه آینده اینوتکس راه برای صنعت هموار می نماید ، پاویونی برای آشنایی با پیروز ترین زنان کارآفرینان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قنبرپور: ایستگاه آینده اینوتکس راه برای صنعت هموار می نماید ، پاویونی برای آشنایی با پیروز ترین زنان کارآفرینان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید