طرح جامع پدافند غیرعامل تدوین می گردد

به گزارش دیار سلمان، خبرنگاران/اردبیلاستاندار اردبیل گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل استان اردبیل در حال تدوین است که با نهایی شدن آن امکان اجرای طرح های پیشگیرانه به شکل منسجم فراهم می آید.

طرح جامع پدافند غیرعامل تدوین می گردد

به گزارش خبرنگاران، اکبر بهنامجو در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان اردبیل اظهار کرد: مراحل پدافند غیرعامل باید با همکاری دستگاه های اجرایی و نهادهای نظامی، امنیتی و اطلاعاتی مدنظر قرار گیرد، هرچند که به برکت هوشیاری این نیروها استان اردبیل استانی امن به شمار می رود.

وی اظهار داشت: طرح جامع پدافند غیرعامل که مراحل نهایی مطالعه و تدوین را سپری می نماید، در استان اردبیل اجرایی خواهد شد تا همسو با سیاست های کلی کشور و سازمان پدافند غیرعامل برنامه های پیشگیرانه، آموزشی و طرح های کاربردی در عمل مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای اداری استان اردبیل اعلام کرد: باید مخاطرات استان اردبیل و تهدیدها در حوزه های مختلف به صورت کار کارشناسی احصاء شده و در قالب طرح جامع پدافند غیرعامل الزامات برای برطرف این مخاطرات و توجه به برنامه های پیشگیرانه مورد دقت قرار گیرد.

بهنامجو اضافه نمود: در مرحله اول شرایط و موقعیت این استان و عوامل تهدیدنماینده سپس راهکارهای مقابله با این تهدیدها به صورت طبیعی و غیرطبیعی مورد توجه قرار می گیرد تا در صورت بروز این تهدیدها بتوانیم در قالب سناریوهای تعریف شده اهداف و برنامه های پیشگیرانه را به پیش ببریم.

وی با قدردانی از ارائه گزارش شرکت های خدمات رسان در افزایش توان و آمادگی برای به حداقل رساندن آسیب ها و افزایش آستانه تحمل مردم و جلب رضایتمندی آنها توضیح داد: در استان اردبیل فعالیت های خوبی در توسعه نیروگاه، دوبانده کردن راه های مواصلاتی، آبرسانی به شهرها و گازرسانی به روستاها مورد توجه جدی است که امیدواریم اهالی این استان از چنین ظرفیتی استفاده نمایند.

استاندار اردبیل اجرای پروژه عظیم پایاب سد خدافرین را به مساحت 47 هزار هکتار و تبدیل اراضی دیم به آبی را یادآور شد و اعلام کرد: یک سوم این پروژه عظیم آب و خاک عملیاتی شده و مابقی آن در سال آینده تکمیل می گردد تا با افزایش یک میلیون تنی محصولات کشاورزی ارزش اضافه نموده این بخش ارتقا یابد.

بهنامجو همچنین به ظرفیت بی نظیر این استان در بخش گردشگری و ضرورت برنامه ریزی درست در این حوزه اشاره نمود و گفت: با در نظر دریافت تمامی جوانب امر به ویژه پیوست پدافند غیرعامل طرح های توسعه گردشگری در این استان مدنظر و مورد توجه است.

در این جلسه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل، گاز، برق، ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارشی از فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در بخش های مختلف با رویکرد رعایت الزامات پدافند غیرعامل، مقابله با تهدیدهای احتمالی و قطعی های آب، برق، گاز، اینترنت، حملات سایبری و ... را به شکل مفصل ارائه کردند.

در این جلسه اعلام شد؛ استان اردبیل به عنوان استان امن کشور در سال های اخیر با کمترین حوادث طبیعی و غیرطبیعی و تهدیدهای دشمنان روبرو بوده و در نقطه مقابل دستگاه های مختلف اجرایی استان توان مقابله و ارائه راهکارهای پیشگیرانه را در کم کردن این مخاطرات به بحث و گفتگو گذاشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 658

به "طرح جامع پدافند غیرعامل تدوین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح جامع پدافند غیرعامل تدوین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید