سیلی خشکسالی بر صورت تشنه کویر

به گزارش دیار سلمان، رییس اداره مدیریت بحران جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در سال زراعی اخیر خسارت خشکسالی با باغات و مزارع کشاورزان استان مبلغ 480 میلیارد تومان بوده است.

سیلی خشکسالی بر صورت تشنه کویر

رضا یزدان مهر، در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به سیلاب ابتدای سال 97 و بر اساس مصوبه دولت مبلغ 100 میلیارد تومان تسهیلات به وسیله بانک کشاورزی و بانک ملی از این هفته بین متقاضیان توزیع می گردد.

وی با بیان اینکه تسهیلات سیل با سود 5 درصد و بازه زمانی 10 ساله است، اضافه کرد: همچنین برای خسارت های خشکسالی طی دو سال اخیر در استان نیز مبلغ 100 میلیارد تومان تسهیلات برای کشاورزان مصوب و پرداخت شده است.

ارائه تسهیلات خشکسالی به 33 هزار بهره بردار بخش کشاورزی

رییس اداره مدیریت بحران جهاد کشاورزی خراسان جنوبی توضیح داد: 33 هزار بهره بردار بخش کشاورزی استان از تسهیلات خشکسالی با بهره 5 درصد و بازپرداخت 10 ساله برخوردار شدند.

یزدان مهر با بیان اینکه متقاضیان برای دریافت تسهیلات سیل از این هفته می توانند به ادارات جهاد کشاورزی شهرستان ها مراجعه نمایند، ادامه داد: خسارت سیل به بخش کشاورزی استان در سال 97 مبلغ 140 میلیارد تومان و در سال زراعی 96 مبلغ 70 میلیارد تومان بوده است.

وی اعلام نمود: تاکنون از محل اعتباران تملک دارایی در امسال مبلغ 2 میلیارد تومان و از محل اعتبارات ماده 10 و 12 مدیریت بحران مبلغ 100 میلیارد تومان به استان یاری شده است.

رییس اداره مدیریت بحران جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: آبیاری تحت فشار، تجهیز اراضی، افزایش کارایی و بهره وری زمین، بهروری انتقال آب در مزرعه، بارورسازی ابرها و حفر چاه های عمیق از جمله اقدامات دولت برای مبارزه با خشکسالی است.

یزدان مهر با بیان اینکه در سال زراعی اخیر خسارت خشکسالی با باغات و مزارع کشاورزان استان مبلغ 480 میلیارد تومان بوده است، یادآور شد: در حال حاضر تعداد 6250 قنات در خراسان جنوبی وجود دارد که آبدهی 32 تا 36 درصد از این قنوات کاهش یافته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 188

به "سیلی خشکسالی بر صورت تشنه کویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیلی خشکسالی بر صورت تشنه کویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید