خبرنگاران کرونا در کرواسی؛محدودیت علیه شهروندان ایتالیایی

به گزارش دیار سلمان، تهران-خبرنگاران- ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا در کرواسی اعلام نمود از روز گذشته (سه شنبه) تمامی افرادی که از ایتالیا به کرواسی می آیند یا باید به قرنطینه فرایند یا به کشورشان ایتالیا بازگردند.

خبرنگاران کرونا در کرواسی؛محدودیت علیه شهروندان ایتالیایی

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

سفارت جمهوری اسلامی در زاگرب روز چهارشنبه به نقل از وزیر کشور و وزیر آموزش و پرورش کرواسی اطلاع داد: درحال حاضر شرایط در کرواسی به گونه ای نیست که احتیاج به تعطیلی کودکستان ها، مدارس و دانشگاه ها باشد. تا به امروز در کرواسی 16 مورد ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.

مرکز بهداشت منطقه توریستی ایسترا روز گذشته (سه شنبه) درخواست تعطیلی مدارس و دانشگاه ها را مطرح نمود.

دیویاک وزیر آموزش و پرورش کراسی نیز گفت: ما گزینه های بسیاری را آنالیز نموده ایم و آمادگی اجرای آن را داریم و بسته به ارزیابی شرایط، واکنش و تصمیم گیری خواهیم کرد.

ایجاد ستاد بحران کرونا در دانشگاه زاگرب

دانشگاه زاگرب جهت مقابله با گسترش ویروس کرونا ستاد بحران ایجاد و افرادی را برای پیگیری و اعلام تدابیر و توصیه ها معین کرد. این اقدام براساس ماده 13 اساسنامه دانشگاه زاگرب و توصیه دامیر بوراس رئیس دانشگاه زاگرب انجام شد. وظیفه این ستاد پیگیری شرایط ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع بیشتر آن است. اعضای اصلی این ستاد از دانشکده های پزشکی، دانپزشکی و دامپزشکی انتخاب شده اند.

پیش بینی کسری بودجه در اثر شیوع کرونا

ازدراوکو ماریچ معاون نخست وزیر و وزیر دارایی در مورد تاثیرات شیوع ویروس کرونا در اقتصاد کرواسی، گفت: ما شرایط را دنبال می کنیم تا ببینیم چه کار می توانیم بکنیم. ایتالیا بزرگترین بازار برای صادرات کرواسی است، حتی برای صادرات کرواسی گزینه ای مهمتر از آلمان است.

ژیلکو لورینچیچ کارشناس مالی اعتقاد دارد: بسیاری از شرکت ها درخواست یاری دارند. دولت باید آمادگی داشته باشد ولی یاری دولت نباید ثبات شاخص های کلان مالی را به خطر بیندازد.

همچنین انجمن بانکداران کرواسی خاطرنشان کرد: آمادگی آنالیز شرایط ویژه برای شهروندان و شرکت هایی را که بدلیل ویروس کرونا از پرداخت منظم اقساط وام های خود ناتوان هستند، داریم.

اتاق بازرگانی کرواسی خاطرنشان کرد: خوشبختانه شرایط کرواسی شباهتی به ایتالیا ندارد ولی از هم اکنون باید به فکر بود و باید صندوقی را برای یاری به بعضی شرکت های کرواسی در نظر گرفت. حتی اگر این صندوق مورد بهره برداری قرار نگیرد ولی پیغام تاسیس آن می تواند برای دست اندرکاران مالی دلگرم نماینده باشد.

تدابیر جدید ستاد مبارزه با ویروس کرونا در کرواسی

ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا در کرواسی تدابیر جدیدی را برای مقابله ویروس کرونا اتخاذ کرد. این ستاد با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور همسایه ایتالیا، با تشدید تدابیری برگزاری اجتماع در فضای بسته را فقط با صدور مجوز و ضد عفونی کردن امکان پذیر دانست.

همچنین تمام افراد (حتی افرادی که علایم بیماری ندارند) که از مناطق مشکوک به ویروس کرونا می آیند دیگر حق رفت و آمد آزاد در کرواسی را ندارند و در بدو ورود به کرواسی به قرنطینه خواهند رفت.

کرونسلاو تسپاک رئیس سازمان بهداشت کرواسی اعلام داشت: در 24 ساعت گذشته 600 نفر از شهروندان ایتالیایی وارد خاک کرواسی شدند و به همین دلیل تصمیم گرفتیم که تدابیر شدیدتری برای کنترل اوضاع اتخاذ کنیم. تا به امروز مبنا براین بود که افراد ورودی به اپیدمیولوژیست مراجعه نمایند، اما از این به بعد حق رفت و آمد ندارند و باید قرنطینه شوند. برای شهروندان کرواسی مشکوک به ابتلا هم قرنطینه خانگی را اجباری کردیم.

در همین حال، برگزاری فستیوال بین المللی فیلم مستند زاگرب دوکس به بعد موکول شد. این فستیوال قرار بود از 25 اسفند با حضور 110 اثر و از جمله دو مستند ایرانی شروع گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 948

به "خبرنگاران کرونا در کرواسی؛محدودیت علیه شهروندان ایتالیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا در کرواسی؛محدودیت علیه شهروندان ایتالیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید