خبرنگاران وزرای خارجه آلمان و فرانسه درباره حفظ برجام گفت وگو کردند

به گزارش دیار سلمان، تهران- خبرنگاران- هایکو ماس وزیر خارجه آلمان و همتای فرانسوی وی ژان ایو لودریان دوشنبه شب درباره حفظ برجام و موضوعات مختلف بین المللی گفت وگو کردند.

خبرنگاران وزرای خارجه آلمان و فرانسه درباره حفظ برجام گفت وگو کردند

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران، وزارت خارجه آلمان در پیامی توئیتری نوشت: ماس و لودریان پیش از نشست شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا در دوشنبه آینده گفت وگوهای صادقانه ای درباره مسائل جاری از جمله الکسی ناوالنی، کووید-19 در اروپا، حفظ برجام و گام های بعدی فرایند صلح خاورمیانه داشتند.

هفته گذشته نیز رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی و جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آستانه انتها ضرب الاجل قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت که به موجب آن همکاری های ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی محدود خواهد شد تلفنی گفت وگو کردند.

مجلس شورای اسلامی 11 آذرماه گذشته با تصویب این قانون دولت را مکلف کرد که در صورت ادامه تحریم های آمریکا، همکاری با آژانس را محدود نموده و گام های بیشتری را در مورد کاهش تعهداتش ذیل برجام بردارد.

بورل دوشنبه هفته گذشته نیز در تماس ویدیویی با وانگ یی وزیر امور خارجه چین از نقش مثبت پکن در حفظ برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام و یاری به اجرای پروژه بازطراحی راکتور آب سنگین اراک تقدیر کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین برلزوم پیگیری کوشش های دیپلماتیک برای اطمینان از اجرای کامل برجام توسط تمام طرف ها، وفق آخرین نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو این توافق تاکید نمود.

تحریکات برجامی اروپا و آمریکا برای بازگشت این توافق به ریل اصلی، در روزهای اخیر افزایش قابل توجهی یافته است. بیش از 10 روز پیش وزرای امور خارجه سه کشور اروپایی عضو برجام و آمریکا به صورت مجازی تشکیل جلسه داده و درباره اهمیت اتخاذ رویکرد یکپارچه در قبال توافق هسته ای ایران بحث و گفتگو کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1566

به "خبرنگاران وزرای خارجه آلمان و فرانسه درباره حفظ برجام گفت وگو کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزرای خارجه آلمان و فرانسه درباره حفظ برجام گفت وگو کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید