خبرنگاران روزهای سخت مکرون برای مهار کرونا

به گزارش دیار سلمان، تهران- خبرنگاران- رئیس جمهوری فرانسه که تا به امروز در برابر اعمال دوباره قرنطینه، مقاومت نموده، هفته سرنوشت سازی پیش رو خواهد داشت. باید دید آیا او در مواجهه با افزایش شمار مبتلایان به کووید-19 و همچنین وخامت اوضاع در بیمارستان های این کشور همچنان از وضع محدودیت های سخت گیرانه کرونایی امتناع می نماید؟

خبرنگاران روزهای سخت مکرون برای مهار کرونا

به گزارش روز دوشنبه خبرنگاران، روزنامه فرانسوی لوپریزین نوشت: در حالی که امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه تا به امروز برای مهار شیوع کرونا به دو اهرم تداوم فرایند واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل های بهداشتی اتکا نموده، اما آمارها و ارقام حکایت از اوج گیری کووید-19 در این کشور دارد. حال پرسشی که مطرح می گردد این است که آیا او به این دلیل از اعمال اقدامات سختگیرانه و قرنطینه خوددرای نموده تا با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، از محبوبیت او کاسته نگردد؟

این روزنامه فرانسوی اضافه کرد: هفته سرنوشت سازی پیش روی مکرون است؛ وی که تا به امروز در برابر اعلام دوباره قرنطینه در فرانسه مقاومت نموده؛ اما طی چند روز اخیر بخش مراقبت های ویژه بیمارستان ها مملو از بیماران بدحال به خصوص جوان تر شده، حمل و نقل بیماران با اختلال روبرو شده و آمار کل جانباختگان کرونا در این کشور بر اساس منابع رسمی از 90 هزار نفر گذشته است.

لوپریزین توضیح داد: الیزابت بورن، وزیر کار فرانسه نیز به کووید-19 مبتلا شده است.

این روزنامه فرانسوی در ادامه نوشت: در میان این بحبوحه، مخالفان دولت مکرون با انتقاد از ناهماهنگی ها در کنترل بحران شیوع کرونا، فرصتی برای به گوش رساندن اعتراضات خود یافتند. با این حال، نشست شورای دفاع روز چهارشنبه مشخص می نماید که آیا قرنطینه در پایتخت و سایر مناطق دوباره اعمال خواهد شد؟

یکی از مشاوران دولت توضیح داد مکرون برای تصمیم گیری در خصوص این موضوع صرفا به نظر شورای علمی و شاخص ها و آمارهای حوزه سلامت اکتفا نخواهد کرد و سیاست بر این تصمیم سایه افکنده است.

به نوشته لوپریزین، بسیاری از کارشناسان بر این باورند که اگر در ماه گذشته (فوریه) قرنطینه و محدودیت های سخت کرونایی به سرعت برقرار می شد، در حال حاضر در شرایطی نبودیم که این پرسش را مطرح کنیم که آیا اعمال دوباره قرنطینه برای مقابله با بحران شیوع کرونا اجتناب ناپذیر است؟

فرانسوا پاتریات، رئیس حزب جمهوری به پیش در سنا، مطرح کرد: دولت ایتالیا نیز ابتدا قرنطینه اعمال کرد و با نزولی شدن منحنی مبتلایان به کووید-19 رستوران ها و موزه ها را بازگشایی کرد و دوباره با افزایش آمارهای روزانه، مقررات قرنطینه را برقرار نموده است.

وی اضافه کرد: اعمال محدودیت ها و همچنین تعطیلی ها و بازگشایی دوباره آن ها در همه کشورها امری طبیعی محسوب می گردد.

فرانسه در حالی مشغول واکسیناسیون افراد در برابر ویروس کووید-19 است که عملکرد کلی این کشور در مدیریت بحران شیوع کرونا از ابتدای شیوع آن چندان رضایت بخش نبوده و مردم و مسئولین دولت را زیر تیغ نقدها فراوانی برده اند.

براساس آخرین آمار منتشره از سوی تارنمای ورد میترز؛ فرانسه با بیش از چهار میلیون و 71 هزار مبتلا به کووید 19 و بیش از 90 هزار جان باخته ناشی از آن، در رتبه ششم کشورهای دنیا و رتبه سوم اروپا قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1636

به "خبرنگاران روزهای سخت مکرون برای مهار کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روزهای سخت مکرون برای مهار کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید