شرح معاون وزارت راه درباره طرح جدید مسکن ، تحویل مسکن ملی در روزهای آینده

به گزارش دیار سلمان، به گزارش خبرنگاران، طرح مسکن ملی برای ساخت 400 هزار واحد در قالب طرح مسکن ملی از شهریور سال گذشته به صورت پایلوت و از آبان ماه در سطح کشوری شروع شد.

شرح معاون وزارت راه درباره طرح جدید مسکن ، تحویل مسکن ملی در روزهای آینده

جهت دریافت خدمات در ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به تازگی نیز نمایندگان مجلس طرح ساخت یک میلیون واحد خانه را در ادامه مسکن ملی مطرح نموده اند، از این طرح جزئیات زیادی منتشر نشده اما گفته شده که این طرح برای دهک های پایین جامعه در نظر گرفته شده است.

اقبال شاکری، عضو کمیسیون مجلس با اشاره به تهیه طرح اقدام ملی مسکن در مجلس و راه های گوناگون برای تامین اقتصادی این طرح گفته است: مجلس به منظور ساماندهی بازار مسکن طرح جامع و پکیج خوبی را آماده نموده است. ان شاالله تا یکشنبه هفته آینده این طرح نهایی شده و ارائه می گردد. ما به دنبال ترکیب هر دو راه یعنی هم معین ردیف اعتباری و هم بهره گیری از بازار سرمایه برای تامین اقتصادی این طرح هستیم.

محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی در این خصوص به خبرنگاران گفت: ما در جلسات کمیسیون عمران حضور داشتیم و نظرات مختلف گفته شد مخاطرات و نیازها را نیز گفته ایم، ولی طرح نهایی را من هنوز ندیده ام.

وی در مورد منابع در نظر گرفته شده برای این طرح اظهار بی اطلاعی کرد و اضافه کرد: از نظر ظرفیت اجرایی برای این طرح، در کشور ظرفیت آن وجود دارد، اما از نظر ظرفیت اقتصادی باید دید که منابع آن از کجا تامین می گردد و منابع درنظر گرفته شده در طرح نهایی چقدر قابلیت تعمیم دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: منابع اقتصادی اگر ارزان قیمت باشد باید محل تامین مابه التفاوت آن هم معین گردد که راه های متعددی دارد تا باعث افزایش پایه پولی نگردد یا برعکس ممکن است ملاحظات در آن در نظر گرفته نگردد که موجب افزایش پایه پولی می گردد.

وی همچنین در فروردین ماه از افتتاح و تحویل اولین طرح های مسکن ملی در ماه های خرداد و تیر سال جاری اطلاع داد، اما تا به امروز خبری مبنی از تحویل دادن این واحد ها منتشر نشده است.

محمودزاده در این خصوص گفت: این واحد ها تقریبا آماده هستند، اما از آنجایی که بعضی از استان ها از نظر شیوع ویروس کرونا در شرایط قرمز قرار دارند منتظر بهبود شرایط بودیم که ظرف چند روز آینده از اولین واحد های مسکن ملی بهره برداری خواهد شد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1124

به "شرح معاون وزارت راه درباره طرح جدید مسکن ، تحویل مسکن ملی در روزهای آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح معاون وزارت راه درباره طرح جدید مسکن ، تحویل مسکن ملی در روزهای آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید