ترفند های پاک کردن انواع لکه ها از روی کیف و کفش چرم سفید

به گزارش دیار سلمان، کیف و کفش از جمله عناصری هستند که در نگاه اول به استایل شما، بسیار به چشم می آیند؛ بنابراین ظاهرشدن یک لک روی آن ها به خصوص اگر سفید باشند، می تواند باعث گردد ظاهر شما نامرتب به نظر برسد. ممکن است هنگام روبه رو شدن با این مشکل، برای یافتن برترین راهکار جهت پاک کردن لکه ها، سردرگم شوید. ما در این مقاله از بلاگ خبرنگاران ، نحوه پاک کردن لکه از کیف و کفش سفید و بعلاوه نحوه پاک کردن لک از کیف چرم سفید را آنالیز و برترین راهکار ها را معرفی خواهیم کرد.

ترفند های پاک کردن انواع لکه ها از روی کیف و کفش چرم سفید

روش پاک کردن لکه از روی کیف و کفش چرم ورنی سفید

برای پاک کردن لکه از روی چرم ورنی سفید ضروری است یک اسفنج را به آب مقطر و چند قطره صابون مایع آغشته کنید. سپس لکه ایجادشده روی کیف و کفش چرم ورنی سفید را با آن پاک کنید. بعلاوه برای ازبین بردن لکه های سیاه می توانید از ترکیب آب اکسیژنه و بوراکس بهره ببرید.

برای آنکه از پوسته پوسته شدن چرم ورنی سفید جلوگیری گردد، می توانید از بعضی مواد مانند وازلین بهره ببرید. این کار باعث خواهد شد چرم ورنی سفید، نرم گردد و در نتیجه از ترک خوردن و پوسته پوسته شدن آن جلوگیری خواهد شد.

ممکن است در بعضی شرایط، رنگ کیف و کفش ورنی تغییر کند یا دچار رنگ رفتگی گردد. برای جلوگیری از این اتفاق ضروری است از قرار دادن کیف و کفش چرم ورنی سفید در آفتاب جلوگیری کنید.

ترفند پاک کردن لکه از روی کیف و کفش سفید با چرم مصنوعی

کیف ها و کفش های سفید چرم، بسیار زیبا و چشمگیر هستند. اما مسئله ای که وجود دارد این است که آن ها به راحتی کثیف می شوند و لک می گیرند. در ادامه، به معرفی راه چاره هایی برای پاک کردن لکه از کیف و کفش سفید با چرم مصنوعی خواهیم پرداخت.

قبل از هر چیز، توجه داشته باشید که بهتر است هر چه زودتر لکه های ایجادشده روی کیف و کفش را از بین ببرید. زیرا پس از گذشت مدتی، دیگر نمی توان این کار را انجام داد. برای این کار می توانید از دستمال کاغذی، پولیش های مخصوص چرم و … بهره ببرید. پولیش ها را می توان از کفش فروشی ها تهیه کرد. بعلاوه می توان برای ازبین بردن لکه های روغنی و چرب از پودر بچه استفاده کرد. برای این کار ابتدا روی کیف یا کفش، کمی پودر بچه بریزید و پس از گذشت یک روز، روی آن فرچه بکشید. بعلاوه می توانید از آرد ذرت نیز برای ازبین بردن لکه چربی بهره ببرید. اما هرگز از آب برای ازبین بردن لکه های چرب استفاده نکنید.

در نحوه پاک کردن لک از کیف چرم سفید از پاک نماینده های چرم سفید نیز می توان استفاده کرد. این پاک نماینده ها را می توان به راحتی از فروشگاه ها تهیه کرد. این مواد به تنهایی برای ازبین بردن لکه ها کافی هستند و دیگر احتیاجی به سایر محصولات ندارید. تنها کافی است میزانی از پاک نماینده را روی کیف و کفش خود اسپری کنید و بعد، با استفاده از دستمال آن را خشک کنید.

نحوه پاک کردن لکه جوهر و اتوماتیک از روی کیف چرم سفید

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که لکه جوهر روی کیف چرم سفید شما ایجاد گردد. در متن زیر نحوه پاک کردن لک از کیف چرم سفید گفته شده است. شما می توانید با استفاده از این روش ها، لکه جوهر را از کیف خود تمیز کنید.

استفاده از مایع ظرف شویی

در نحوه پاک کردن لک از کیف چرم سفید با این روش به عنوان اولین قدم، سعی نموده جوهر روی چرم را با یک صابون مایع ملایم پاک کنید. چند قطره مایع ظرف شویی را روی یک پارچه سفید بمالید (پارچه های رنگی می توانند رنگ را به چرم منتقل نمایند) و لکه جوهر را با آن پاک کنید. هرگز از محصولات شوینده خشن مبتنی بر حلال استفاده نکنید، زیرا ممکن است آسیب را بیشتر توسعه دهند.

به کارگیری ایزوپروپیل الکل

اگر روش قبلی بی اثر بود، سعی کنید به جای آن از ایزوپروپیل الکل (که به عنوان ایزو پروپانول نیز شناخته می گردد) بهره ببرید. یک پارچه سفید را به الکل ایزوپروپیل آغشته کنید و به آرامی روی لکه بمالید، مراقب باشید جوهر به اطراف پخش نگردد. (استفاده از پارچه رنگی باعث می گردد رنگ پارچه به چرم انتقال پیدا کند.)

استفاده از اسپری مو

این محصول حالت دهنده مو می تواند روی لکه های جوهر معجزه کند. میزان کمی از اسپری موی مبتنی بر الکل را روی یک پارچه سفید بمالید، چند ثانیه منتظر بمانید و بااحتیاط لکه را پاک کنید. همواره قبل از استفاده، اسپری مو را روی قسمتی از چرم آزمایش کنید. زیرا مواد تشکیل دهنده در برند های مختلف، متفاوت هستند و بعضی از انواع آن ها ممکن است لکه ناخوشایندی را بر جای سر بگذارند.

به کارگیری پاک نماینده کوتیکول

شما می توانید لکه های جوهر را از روی چرم با پاک نماینده کوتیکول رنگی که معمولا در بیشتر داروخانه ها یافت می شوند، پاک کنید. توجه داشته باشید که پاک نماینده کوتیکول موردنظر شما دارای فرمول غیر روغنی باشد. یک لایه ضخیم از این پاک نماینده را روی لکه بمالید و اجازه دهید تا 24 ساعت خیس بخورد. سپس آن را با یک پارچه سفید تمیز کنید تا چرم بدون جوهر ظاهر گردد.

نکات مهم نگهداری از کیف و کفش سفید چرمی

تا اینجا، با نحوه پاک کردن لک از کیف چرم سفید و پاک کردن لکه از کفش چرم سفید آشنا شدید. اما باید دانست که نگهداری از محصولاتی که از چرم تهیه شده اند، کار دشواری خواهد بود. برای نگه داری از این وسایل ضروری است به نکاتی که در ادامه گفته می گردد، توجه کنید.

  • چرم یک پوست است و می تواند کشیده گردد. پس، از پرکردن بیش از حد کیف دستی یا کیف پول چرمی خود برای حفظ حالت اولیه آن اجتناب کنید.
  • از وسایل چرمی که اغلب مورداستفاده قرار می گیرند، بیشتر مراقب کنید. هر هفته، زمانی را برای پاک کردن گرد و غبار و لکه های آن ها با یک پارچه یا برس نرم اختصاص دهید.
  • مراقب باشید از تماس وسایل تهیه شده از چرم با لباس های بسیار تزئین شده، سطوح تیز یا جواهرات درشت خودداری کنید.
  • چرم مرطوب احتیاج به مراقبت بیشتری دارد؛ بنابراین اگر وقوع باران پیش بینی می گردد، به یاد داشته باشید که چتر بردارید.
  • چرم را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید، زیرا نور خورشید می تواند باعث کم رنگ شدن آن گردد.
  • چرم را دور از منابع مصنوعی حرارتی نگهداری کنید، به عنوان مثال رادیاتور ها می توانند باعث خشک شدن و ترک خوردن چرم شوند.
  • اگر قصد دارید کیف خود را برای مدت طولانی در انبار بگذارید (برای مثال تا فصل آینده)، قسمت های سخت آن را، به یاری وسایلی مثل دستمال کاغذی بپوشانید.

آیا می توان برای پاک کردن لکه از روی چرم سفید از محلول سفیدنماینده استفاده کرد؟

هرگز نباید برای پاک کردن لکه از روی کفش و کیف سفید چرمی، از سفیدنماینده ها یا پاک نماینده های حاوی آمونیاک استفاده کرد. زیرا این مواد باعث خشک شدن پوست چرم و خراب شدن آن می شوند.

جمع بندی

کیف و کفش های تهیه شده از چرم سفید، زیبا و در عین حال بسیار گران قیمت هستند؛ بنابراین ضروری است در حفظ و نگه داری از آن ها دقت کافی داشت. در صورت کثیف شدن یا لک گرفتن کیف و کفش باید در اولین فرصت برای ازبین بردن آن ها اقدام کرد. برای نحوه پاک کردن لک از کیف چرم سفید و پاک کردن لکه از کفش چرم سفید راه چاره هایی وجود دارند که در این مقاله به آن ها اشاره شد. با استفاده از این راه چاره ها و نکات گفته شده می توانید از وسایل چرمی خود برای مدت طولانی محافظت کنید.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 18 دی 1401 بروزرسانی: 18 دی 1401 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2289

به "ترفند های پاک کردن انواع لکه ها از روی کیف و کفش چرم سفید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفند های پاک کردن انواع لکه ها از روی کیف و کفش چرم سفید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید