دبی با پیست اسکی مصنوعی سرپوشیده و سینما های برفی خنک می ماند

به گزارش دیار سلمان، برخلاف سایر شهر های بزرگ که برای مبارزه با افزایش دمای ناشی از تغییرات آب و هوایی مجهز نیستند مردم در کلان شهر در امارات متحده عربی آماده هستند؛ اگرچه استفاده از این تجهیزات به اندازه پول شما بستگی دارد. تهویه مطبوع در دبی در همه جا حتی در فضای باز وجود دارد. مراکز خنک کننده عمومی به وفور وجود دارند و تجمع جمعیت در آن شهر صبح زود یا اواخر عصر صورت می گیرد.

دبی با پیست اسکی مصنوعی سرپوشیده و سینما های برفی خنک می ماند

به گزارش خبرنگاران به نقل از واشنگتن پست، دمای روز در تابستان دبی به 43 درجه سانتی گراد نیز می رسد و رطوبت هوا باعث می شود احساس گرما تشدید شود. برخی از شهروندان دبی کنار ساحل ماسه ای سفید رو به امواج خلیج فارس آن شهر رفته و در وان های آب یخ فرو می روند تا خود را خنک کنند.

آندریا کازوله که کم تر از یک سال است از ایتالیا به دبی نقل مکان کرده می گوید: در چند ثانیه نخست ورود شرایط بسیار سخت است. با این وجود، تابستان برایم در اینجا راحت تر از تجربه تابستانه ام در میلان بود. در میلان تهویه مطبوع داریم، اما درجه آن بالا نیست و هم چنین در همه جا تهیه مطبوع وجود ندارد. در اینجا، اما در همه جا می توانید تهویه مطبوع را بیابید. اکنون رفتن به جنوب فرانسه جایی که مادرم زندگی می کند بدتر است. آنجا هوا گرم است و هیچ گونه تهویه مطبوعی وجود ندارد.

در دبی جلسات حمام آب یخ دو ساعته که شامل تنفس هدایت شده، مدیتیشن و پذیرایی با قهوه و میوه می شود حدود 80 دلار هزینه دارد. شرکت Benoit Demeulemeester که این خدمات را با استفاده از روش آندروفین کنار ساحل ارائه می کند تابستان دبی را به مقصدی برتر از مقاصد پرطرفدار اروپایی تبدیل کرده است. البته فرار از گرما آسان نیست. حتی در نیمه های شب نیز دمای دبی در طول تابستان به ندرت به زیر 32 درجه سانتی گراد می رسد.

در ابتکار عملی تازه یک شرکت بریتانیایی در سال جاری اتوبوس های Roo را در دبی راه اندازی کرد که ایستگاه های استراحتی مجهز به تهویه مطبوع می باشد و افرادی که سوار آن می شوند می توانند در سراسر شهر دبی از گرما فرار کنند. این وسایل نقلیه به آب و تنقلات نیز مجهز هستند.

گروه های حقوق بشر می گویند که دولت های کشور های حاشیه خلیج فارس می توانند کار های بیش تری برای محافظت از کارگران در برابر گرما انجام دهند کارگرانی که بسیاری از آنان مهاجر هستند. امارات کار کردن در فضای باز و زیر نور خورشید در فاصله ساعت 12:30 بعدازظهر تا 3 بعدازظهر در ماه های تابستان را برای افراد ساکن دبی محدود کرده، اما کارکنان بخش دلیوری از این موضوع معاف هستند، زیرا بخشی ضروری از خدمات شهری محسوب می شوند و باید کالا و مواد غذایی را به خانه ها تحویل دهند. با این وجود، تلاش هایی برای رفاه بیش تر کارکنان و کارگران در گرمای شدید در حال انجام است. برای مثال، به رانندگان در مورد نحوه خنک ماندن در تابستان آموزش هایی ارائه می شود.

هم چنین، وجود سالن اسکی مصنوعی سرپوشیده که در آن اسکی دو ساعته تقریبا 68 دلار هزینه دارد باعث می شود تا مردم آن شهر بتوانند خود را خنک کنند. اریک چاو ساکن سابق سنگاپور که چهار سال است در دبی زندگی می کند می گوید:مهم نیست تابستان باشد یا زمستان ما صرفا از برف لذت می بریم.

نظام رحمت الله که اهل جنوب هند است و نزدیک به 20 سال است که در دبی زندگی می کند به همراه همسر و دختر 5 ساله خود برای اسکی آمده است. او می گوید:این حجم از سرما در سالن برای ما خیلی زیاد است و نمی توانیم آن تحمل کنیم. هر یک یا دو ساعت یکبار باید برای گرم کردن خود دوباره بیرون برویم و سپس به داخل بازگردیم.

این مجموعه یک سینمای برفی نیز دارد. تماشاگران سینما می توانند هات چاکلت را زیر پتو های ضخیم بخورند و فیلم را تماشا کنند. دمای آنجا تا منفی سه درجه سانتی گراد است. تابستان های گرم و مرطوب برای مدت طولانی در دبی عادی شده است.

لیلیان ترنت جهانگردی از پرث در استرالیا می گوید: من حتی پیش از آمدن به پیست اسکی دبی در مراکز خرید این شهر نیز هوای خنک را احساس می کردم. دستگاه های تهویه مطبوع در آنجا بسیاری قوی هستند. من در رم هرگز چنین چیزی را در این فصل از سال تجربه نکرده بودم.

منبع: فرارو
انتشار: 21 شهریور 1402 بروزرسانی: 21 شهریور 1402 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2389

به "دبی با پیست اسکی مصنوعی سرپوشیده و سینما های برفی خنک می ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبی با پیست اسکی مصنوعی سرپوشیده و سینما های برفی خنک می ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید