معرفی مجذوب کننده ترین جزیره های گردشگری مالدیو

به گزارش دیار سلمان، کشور مالدیو با جزیره های شگفت انگیز خود یکی از زیباترین نقاط روی زمین است. جزیره های این کشور در فاصله کمی از یکدیگر واقع شده اند و حمل و نقل بین آن ها با استفاده از قایق ها و کشتی ها انجام می گردد. جالب است بدانید از 1192 جزیره مالدیو فقط 9 جزیره مساحتی بیشتر از 2 کیلومترمربع دارند. بعلاوه 200 جزیره از جزایر مالدیو مسکونی بوده و 88 جزیره هم دارای اقامتگاه ها، هتل ها و امکانات گردشگری هستند. در این مقاله قصد داریم مجذوب کننده ترین جزیره های گردشگری مالدیو را معرفی کنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

معرفی مجذوب کننده ترین جزیره های گردشگری مالدیو

جزیره ماله از برترین جزیره های گردشگری مالدیو

جزیره ماله، از مجذوب نماینده ترین جزیره های گردشگری مالدیو است. این جزیره بزرگ ترین شهر مالدیو و مرکز تجاری این کشور محسوب می گردد و دارای مرز آبی با کشور سریلانکا است. نام جزیره ماله از کلمه ماهالای گرفته شده است که در زبان سانکسریت به معنای خانه بزرگ است و این کلمه اشاره به قصر پادشاه جزیره ماله دارد. وسعت این جزیره زیبا 298 کیلومترمربع است و 300 نفر جمعیت دارد.

نحوه شهرسازی و ارتباط خیابان ها و کوچه ها در ماله به صورت ساختار شبکه ای است، به همین خاطر گردشگران به راحتی می توانند از تمام قسمت های این شهر بازدید نمایند. این شهر زیبا و کوچک علاوه بر داشتن جاذبه های طبیعی تماشای، جاذبه های تاریخی مانند موزه ملی، مسجد قدیمی، مسجد جامع و بازار ماهی را هم در خود جای داده است. قطعا بازدید از این جاذبه ها برای علاقه مندان به فرهنگ و تاریخ مالدیو بسیار مجذوب نماینده خواهد بود. به طور کلی ماله از چهار بخش هنویرو ، گالولهو ، مافانو و ماچانگولی تشکیل شده است. بعلاوه این جزیره به دلیل وجود تعداد زیادی مهاجر و گردشگر، رستوران ها و غذاهای بسیار متنوعی دارد.

جزیره های گردشگری مالدیو در شمال ماله

شاید برایتان جالب باشد که بدانید نیمه شمالی مالدیو میزبان جزیره های بی نظیری است که سفر به هر کدام از آن ها می تواند جاذبه های گردشگری مختلفی را در اختیارتان بگذارد.

آری، تودو و رادهو جزء برترین جزیره های شمالی این کشور محسوب می شوند و هر کدام شان ویژگی های خاص خود را دارند. اگر سری به جزیره آری بزنید متوجه می شوید که این جزیره هتل ها و بازار محلی خوبی دارد و می تواند برترین گزینه برای خرید سوغاتی های متنوع و صنایع دستی منحصر به فرد باشد.

جزیره های گردشگری مالدیو در جنوب ماله

برای افرادی که از سر و صدا فراری هستند و می خواهند اوقات آرام و بی دردسری را سپری نمایند جزایر جنوبی مالدیو برترین انتخاب خواهد بود. اگر از شلوغی جزایر شمالی خوش تان نمی آید، سری به قسمت های جنوبی بزنید و جزایری که در این بخش جا خوش نموده اند را هم کاوش کنید.

واوو یکی از کم جمعیت ترین جزایر مالدیو است که هتل ها و اقامت گاه های گران قیمتی را در خود میزبانی می نماید و اسکله مرتب و منظم آن دل هر مسافری را می برد.

برترین جزایر گردشگری مالدیو

مجمع الجزایر مالدیو از 1920 جزیره تشکیل شده است. اما همه این جزیره ها مسکونی نیستند. بعضی جزیره ها خیلی کوچک هستند. بعضی دیگر نیز فاصله زیادی تا جزیره های قابل سکونت دارند. بافت طبیعی جزایر مالدیو بسیار تماشای است. بیشتر سطح جزیره ها از آب تشکیل شده است. به همین خاطر بافت جانوری و طبیعی مالدیو روی خشکی محدود است. اما جهانی زیر آب جزایر مالدیو بسیار شگفت انگیز است.

جزیره باروس(Baros)، از برترین جزیره های گردشگری مالدیو برای ماه عسل

جزیره باروس(Baros)، از برترین جزیره های گردشگری مالدیو برای ماه عسل است زیرا ویلاها و اقامتگاه های این جزیره مدت 7 سال است که به عنوان رومانتیک ترین اقامتگاه های جهان شناخته می شوند. کل این جزیره به وسیله یک هتل 5 ستاره اشغال شده است. این هتل دارای 75 ویلا داخل جزیره و روی آب است و هر کدام از این ویلاها حمام روباز و استخر شخصی دارند. بعلاوه وجود چندین رستوران و بار در محوطه ویلا بر مجذوب نمایندهیت این جزیره افزوده است. هزینه اقامت در این جزیره و ویلاهای لوکس آن بسیار بالاست و با توجه به نوع ویلا گردشگران باید 1000 تا 5000 دلار به ازای هر شب پرداخت نمایند.

جزیره تودو(Thoddoo)، فرصت تفریح در کنار مردم محلی

جزیره تودو(Thoddoo)، فرصت تفریح در کنار مردم محلی را برای گردشگران فراهم می نماید. این جزیره در 67 کیلومتری غرب جزیره ماله واقع شده است و دارای مساحت 2 کیلومتر در 1 کیلومتر است. یک سوم این جزیره را روستا، یک سوم مزارع و مابقی آن را جنگل تشکیل داده است و تعداد جمعیت آن به 1400 نفر می رسد. تودو به عنوان یکی از مجذوب نماینده ترین جزیره های گردشگری مالدیو امروزه دو ساحل بسیار زیبای گردشگری دارد. اولین ساحل این جزیره در قسمت جنوبی واقع شده و برای رسیدن به آن گردشگران باید از مسیر بسیار تماشایی مزارع میوه عبور نمایند. بعلاوه دوچرخه سواری در این مسیر برای گردشگران بسیار دلچسب و لذت بخش خواهد بود.

ساحل دوم هم در قسمت شمال شرقی جزیره واقع شده که فاصله آن تا بعضی از هتل ها فقط 5 دقیقه پیاده روی است. این ساحل خلوت تر از ساحل قبلی است و برای گردشگرانی که دوست دار سواحل خلوت هستند مکان ایده آلی محسوب می گردد.

جزیره باآتول(Baa Atoll)، یکی از زیباترین جزیره های گردشگری مالدیو

جزیره باآتول(Baa Atoll)، یکی از زیباترین جزیره های گردشگری مالدیو است که با آب های شفاف و صخره های مرجانی احاطه شده است. آب دریای این جزیره آنقدر شفاف است که گردشگران به راحتی می توانند تا چندین متر زیر آب را مشاهده نمایند. جزیره باآتول با شن های سفید و آفتاب درخشان بیشتر شبیه تکه ای از بهشت است و علاقه مندان به غواصی می توانند در این منطقه به غواصی بپردازند. در این جزیره زیبا و تماشایی 100 اقامتگاه و ویلای زیبا شامل کلبه های ساحلی در میان نخل های و شن ها و ویلاهای روی آب ساخته شده اند. همگی این اقامتگاه ها دارای تمامی امکانات رفاهی و تفریح، دکورهای شیک، فناوری های پیشرفته و استخر مستقل هستند.

گردشگرانی جزیره باآتول در تمام طول سال می توانند دلفین های زیبا را در آب های این جزیره مشاهده نمایند. بعلاوه ماه ژوئن تا نوامبر(خرداد تا آبان) برترین زمان برای مشاهده صدها کوسه نهنگ هایی است که برای تغذیه از پلانکتون ها به این منطقه می آیند. از تفریحات و امکانات مجذوب نماینده جزیره باآتول می توان به کافه ها، رستوران ها، بارهای ساحلی، ورزش های آبی و ورزش های ساحلی مانند یوگا، والیبال، بدمینتون و تنیس اشاره نمود. البته برای بعضی از گردشگران این جزیره، هیچ تفریحی به میزان قدم زدن در میان شن های سفید ساحل و تماشای منظره آبی دریا لذت بخش نیست.

جزیره هول هوماله(Hulhumale)، نزدیک ترین جزیره به فرودگاه

جزیره هوله هوماله(Hulhumale)، نزدیک ترین جزیره به فرودگاه بین المللی ماله با نام ولانا است و فقط 10 دقیقه با آن فاصله دارد. این جزیره به عنوان یکی از مدرن ترین جزیره های گردشگری مالدیو میزبان ساختمان های تازه ساخت و مدرن زیادی است و از تماشای های آن می توان به پارک مرکزی هول هوماله، مسجد بزرگ هول هوماله، ساحل شرقی و پارک ترمینال اشاره نمود. با توجه به گردشگری نبودن جزیره هوله هوماله بیشتر گردشگران معمولا یک یا دو روز در این جزیره توقف می نمایند.

گردشگران در صورت تمایل می توانند در هتل های ساحلی که در قسمت شرقی جزیره هوله هوماله است اقامت نمایند و یا با هزینه مناسب خود را به جزایر دورتر و ریزورت ها برسانند. این جزیره تفریحات آبی و ورزش های ساحلی ندارد و از معدود تفریح های آن می توان به شنا در ساحل خلوت شرقی اشاره نمود.

جزیره مافوشی(Maafushi)، یکی از بزرگ ترین جزیره های گردشگری مالدیو

جزیره مافوشی(Maafushi)، یکی از بزرگ ترین جزیره های گردشگری مالدیو محسوب می گردد که فقط 27 کیلومتر با جزیره ماله(مرکز مالدیو) فاصله دارد. این جزیره زیبا با وسعت 1270 در 265 متر شکلی کشیده دارد و تعداد ساکنان آن به 27000 نفر می رسد. مافوشی مکان ایده آلی برای افرادی است که در سفرشان در پی سکوت و آرامش هستند.

سفر به جزیره زیبای مافوشی برای گردشگران بسیار ارزان است و آن ها برای امکانات، خدمات و تفریحات این جزیره هزینه کمتری پرداخت می نمایند. این جزیره دارای چهار ساحل زیبا برای آفتاب گرفتن، شنا و گردش است. در ساحل بیکینی جزیره مافوشی، آفتاب گرفتن با لباس شنا آزاد است اما در سواحل پابلیک نزدیک به این ساحل نمی توان از لباس های شنای بدن نما استفاده کرد. ساحل Water Sports این جزیره هم مخصوص افرادی است که عاشق تفریحات آبی و رستوران های ساحلی هستند. بعلاوه افرادی که علاقمند به تماشای سواحل مرجانی هستند می توانند سری به ساحل Coral بزنند.

جزیره تولوستهو(Thulusdhoo)، از بکرترین جزایر مالدیو

جزیره تولوستهو(Thulusdhoo)، از بکرترین جزایر مالدیو است. این جزیره زیبا به دلیل ناشناخته بودن در بین گردشگر ها هنوز فضای آرام و دنجی دارد. جزیره تولوستهو پر از صدها درخت نارگیل، سواحل شنی و رستوران های مجذوب نماینده است و چشم میزانای بسیار زیبای آن چشم هر بیننده ای را به خود خیره می نماید. از تفریحات جزیره می توان به ماهیگیری در کنار مردم محلی، موج سواری، شنا و قدم زدن در ساحل اشاره نمود.

جزیره آلیماتا(Alimatha)، جزیره ای شگفت انگیز و تماشای

جزیره آلیماتا(Alimatha)، جزیره ای شگفت انگیز و تماشای در فاصله 40 مایلی ماله، مرکز مالدیو است که استراحتگاه ها و کلبه های بسیار لوکس و زیبایی دارد. بعلاوه این جزیره تا فرودگاه بین المللی فقط 40 مایل فاصله دارد و همین مسئله آلیماتا را به یکی از اصلی ترین جزیره های گردشگری مالدیو تبدیل نموده است. از تفریحات این جزیره زیبا می توان به امکان قایق سواری، غواصی، تماشای منظره صخره های مرجانی، شنا در آب های شفاف و موج سواری اشاره نمود. بعلاوه گردشگران می توانند در مراکز ماساژ آیورودا از هیاهوی زندگی روزمره دور شوند. جالب است بدانید استراحتگاه های جزیره آلیماتا امکانات تلویزیونی و تلفنی ارائه نمی دهند بنابراین گردشگران بدون هیچ گونه حواس پرتی از تمام اوقات سفر خود برای لذت بردن از فضا و تفریح استفاده خواهند کرد.

جزیره بیادهو(Biyadhoo)، یکی از به صرفه ترین جزیره های گردشگری مالدیو

جزیره بیادهو(Biyadhoo)، یکی از به صرفه ترین جزیره های گردشگری مالدیو است که در آتل جنوبی ماله واقع شده است. گردشگران این جزیره آرام و دوست داشتنی می توانند با کم ترین هزینه، اقامت بسیار مجذوب نمایندهی را در مالدیو تجربه نمایند. جزیره بیادهو محل زندگی کوسه های سرچشکی و نوک سفید است و شنا با این موجودات آبزی بی آزار، تفریحی است که در کم تر جایی از جهان وجود دارد.

جزیره های گردشگری مالدیو - جزیره گن

گن را به دلیل وجود فرودگاهی که دومین فرودگاه بزرگ مالدیو است می شناسند. در کنار فرودگاهی که این جزیره را از سایر جزیره های مشابه متمایز می نماید، رستوران های دریایی ساده ای در این جزیره دیده می گردد و غذاهای محلی خوشمزه ای را در اختیار مسافران می گذارد.

جزیره کوردو

جزیره کوردو(Kuredu)، یکی از بزرگ ترین جزیره های گردشگری مالدیو بعد از جزیره ماله است. سفر با هواپیمای دریایی از ماله تا این جزیره حدود 40 دقیقه طول می کشد و در این سفر گردشگران می توانند تصاویر زیبای اقیانوس و جزیره های مالدیو را تماشا نمایند. تنها اقامتگاه جزیره کوردو با مساحت 57 هکتار شامل خانه های ییلاقی، کلبه های ساحلی زیبا و 387 اتاق خصوصی است و گردشگران براساس سلیقه خود می توانند مناسب ترین مکان را برای اقامت انتخاب نمایند. از تفریحات این جزیره زیبا می توان به تماشای منظره اقیانوس، قدم زدن در میان شن های سفید ساحل، تماشا موجودات دریایی مانند لاک پشت ها، کوسه ها و ماهی های رنگارنگ، شنا، غواصی، موج سواری، ماساژ و اسپا اشاره نمود.

جزیره های گردشگری مالدیو - جزیره بنانا ریف

غواصی یکی از ورزش های محبوب در میان جوانان است و پیدا کردن یک مقصد عالی برای انجام این تفریح از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. جزیره بناناریف امکانات فوق العاده ای برای غواصی اسکوبا دارد و منظره زیبایی به منظره ها تماشای زیر آب فراهم می نماید.

جزیره نالاگورایدو(Nalaguraidhoo)، معروف به جزیره خورشید

جزیره نالاگورایدو(Nalaguraidhoo)، معروف به جزیره خورشید یکی دیگر از مجذوب نماینده ترین جزیره های گردشگری مالدیو است که در آتول آری جنوبی واقع شده است. جاذبه های بی نظیر و شگفت انگیز این جزیره شامل سواحل درخشان، آب زلال و شفاف، مسیرهای پیاده روی، اقامتگاه های لوکس، رستوران ها و کافه های بسیار مجذوب نماینده، تفریحات آبی مانند موج سواری، غواصی و شنا است. ساحل هانی جزیره نالاگورایدو را می توان یکی از آرامش بخش ترین سواحل جزایر مالدیو دانست که با گیاهان انبوه و درختان نارگیل پوشیده شده است.

جزیره های گردشگری مالدیو - جزیره فیهالهوهی

جزیره فیهالهوهی مکانی زیبا در جنوب مرجانی ماله در مالدیو است. این جزیره به وسیله درختان نخل نارگیل، سواحل بکر، و آب های آبی خالص احاطه شده است که تصوری از یک مکان فرازمینی را به بیننده ارائه می دهد. آب و هوای گرم جزیره برای کسانی که در پی لذت بردن از فعالیت های آبی هستند، بسیار مطلوب است؛ در حالی که صخره ای که جزیره را احاطه نموده است، خانه طیف گسترده ای از جانداران دریایی است، و غواصی در اینجا راهی عالی برای آشنایی با این جهانی شگفت انگیز زیر آب است. جزیره فیهالهوهی بعلاوه به دلیل درمان های آبگرم خود که ترکیبی از سبک های بین المللی است هم مشهور است.

جزیره های گردشگری مالدیو - جزیره باروس

جزیره مجلل و منحصر به فرد باروس به دلیل ظرافت طبیعی، استراحتگاه در سطح جهانی و سواحل شنی زیبا، یکی از برترین جزیره های گردشگری در مالدیو است. جزیره باروس با ویلاهای مجلل برای کسانی که در پی حفظ حریم خصوصی و درمان VIP هستند بسیار مناسب است. این جزیره دارای چند رستوران و بار در محوطه ویلا است که آن را به مکانی عالی برای استراحت و لذت بردن از بهشت استوایی تبدیل نموده است. چیزی که بیش از هر چیز ارزش تماشا دارد، آب آبی فیروزه ای است که چشم و روح را نوازش می دهد

جزیره امبودو فینولهو(Emboodhu) با ویلاهای غنچه شکل

جزیره امبودو فینولهو(Emboodhu) با ویلاهای غنچه شکل خود یکی دیگر از زیباترین جزیره های گردشگری مالدیو است. این جزیره به جز اقامتگاه مجلل Taj Exotica، 55 ویلای آبی هم دارد و گردشگران با توجه به سلیقه و بودجه خود می توانند در هر یک از ویلاها اقامت داشته باشند. به جز زیبایی های طبیعی جزیره، امکانات عالی و تفریحات متعدد، این جزیره فاصله کمی هم تا فرودگاه بین المللی مالدیو دارد. اگر گردشگران برای رسیدن به این جزیره از هواپیمای دریایی استفاده نمایند منظره تماشایی گل شکل جزیره امبودو فینولهو آن ها را شگفت زده خواهد نمود.

جزیره های گردشگری مالدیو - جزیره میریهی

جزیره میریهی(Mirihi)، مکانی آرام برای استراحت و یکی از محبوب ترین جزیره های گردشگری مالدیو است. این جزیره کوچک و مرجالی در شمال جزیره ماله واقع شده است و از شگفتی های آن می توان به آب های فیروزه ای بسیار شفاف، سواحل بکر، استراحتگاه های عالی و تفریحات مجذوب نماینده اشاره نمود. بعلاوه رستوران های لوکس یکی دیگر از مجذوب نمایندهیت های جزیره میریهی هستند که امکان چشیدن طعم غذاهای دریایی و انواع دسرهای خوشمزه را برای گردشگران فراهم می نمایند.

جزیره کاکائو کومو(COMO Cocoa) با ویلاهای آبی مجذوب نماینده

جزیره کاکائو کومو(COMO Cocoa) با ویلاهای آبی مجذوب نماینده یکی دیگر از برترین جزیره های گردشگری مالدیو است که امکان تماشای اقیانوس زیبا را از هر زاویه ای برای گردشگران فراهم می نماید. این ویلاها و استراحتگاه در کنار ارائه امکانات و خدمات عالی به مسافران، دارای استخرهای مجذوب نمایندهی هم هستند. از تفریحات جزیره کاکائو کومو می توان به کایاک سواری، غواصی، شنا، موج سواری، گوش سپردن به موسیقی طبیعت و تماشای منظره ساحل و دریا اشاره نمود.

جزیره کانوهورا(Kanuhura)، مکانی ایده آل برای سفرهای خانوادگی

جزیره کانوهورا(Kanuhura)، مکانی ایده آل برای سفرهای خانوادگی به خصوص سفر با بچه ها محسوب می گردد. این جزیره دارای هتل ها و ویلاهای مجلل و باشکوه با خدمات عالی است. بعلاوه وجود یک تم پارک دزدان دریایی مخصوص بچه ها و مراکز آموزشی گوناگون برای آموزش زندگی دریایی به بچه ها و نوجوانان باعث شده جزیره کانوهورا مقصدی محبوب برای خانواده ها باشد. از تفریحات این جزیره می توان به غواصی، موج سواری، والیبال ساحلی، استراحت در آبگرم ها و تنیس اشاره نمود. علاوه بر موارد گفته شده، یکی دیگر از لذت بخش ترین تفریحات این جزیره، تماشای نوازندگان خیابانی هنگام گشت وگذار در خیابان ها است. اگر قصد سفر به این جزیره را دارید بهتر است اواسط مهر تا اواسط آذر ماه برای سفرتان برنامه ریزی کنید.

جمع بندی درباره جزیره های گردشگری مالدیو

مالدیو یکی از برترین و محبوب ترین مقاصد گردشگران در سراسر جهان است. این کشور جزیره ای با جزیره های مرجانی شگفت انگیز، جاذبه های طبیعی بی نظیر، هتل های عالی و تفریحات آبی و ساحلی متعدد هر ساله از گردشگران زیادی پذیرایی می نماید. در این مقاله 15 مورد از مجذوب نماینده ترین جزیره های گردشگری مالدیو را معرفی کردیم. شما عزیزان با انتخاب هر یک از این جزیره ها به عنوان مقصد، سفری به یادمانی را تجربه خواهید کرد. همگی این جزیره ها دارای استراحتگاه ها و هتل های عالی با امکانات خوب هستند و برای مسافران اقامتی لذت بخش را فراهم می نمایند.

منبع: الی گشت
انتشار: 10 شهریور 1403 بروزرسانی: 10 شهریور 1403 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2420

به "معرفی مجذوب کننده ترین جزیره های گردشگری مالدیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی مجذوب کننده ترین جزیره های گردشگری مالدیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید