برهم صالح: شدیدترین بحران را تجربه می کنیم

به گزارش دیار سلمان، رئیس جمهوری عراق در سخنانی به صحبت درباره موضوعات مختلف؛ از جمله چالش ها و بحران مالی عراق، روابط با آمریکا و ایران، کرونا، تشکیل دولت کشورش و اخراج نظامیان واشنگتن از این کشور پرداخت.

برهم صالح: شدیدترین بحران را تجربه می کنیم

، برهم صالح، رئیس جمهوری عراق در مصاحبه با روزنامه واشنگتن تایمز با اشاره به بحران مالی کشورش، اظهار کرد: به دلیل کاهش قیمت نفت، با بحران مالی بسیار جدی روبرو هستیم، چراکه در کشورهای فراوری نماینده نفت مانند عراق کاملا به درآمد حاصل از نفت تکیه می گردد.

وی اضافه نمود: ما نیازمند انجام بعضی اصلاحات مالی ضروری در عراق هستیم و در صورتی که مشکل فساد حل و فصل نگردد تحقق چنین هدفی ممکن نیست.

برهم صالح همچنین توضیح داد: بدون مقابله با فساد نمی گردد اقتصاد سیاسی در کشور را تغییر داد، اقتصاد سیاسی کنونی عراق به تندروها از جمله تروریست ها اجازه می دهد تا بار دیگر و پس از شکست، مجدداً ظاهر شده و رشد نمایند، چراکه این افراط گرایی از نبود فرصت های شغلی برای جوانان و احساس ناامیدی در آنها تغذیه می نماید.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره روابط بغداد با آمریکا و ایران تأکید کرد: رهبران عراق تمامی کوشش خود را برای برقراری توازن و توافق در روابط شان با تهران و واشنگتن به کار می گیرند.

رئیس جمهوری عراق در این باره اضافه نمود: ایران همسایه مهمی برای عراق است، ما مرزهای مشترکی به طول 1400 کیلومتر مربع داریم و نمی توانیم این کشور را نادیده بگیریم. امیدواریم که تمامی کشورهای همسایه از جمله ایران درباره یک موضوع مشترک؛ یعنی حمایت از کشور دارای حاکمیت عراق به توافق برسند.

برهم صالح ادامه داد: این مسأله در خصوص روابط با آمریکا نیز صدق می نماید و عراقی ها باید خودشان سرنوشت شان را رقم بزنند نه با مداخلات و دیکته های خارجی؛ این مسأله پیروزیت آمیز نخواهد بود و تنها منجر به تضعیف و بی ثباتی عراق خواهد شد.

وی درباره اخراج نظامیان آمریکا از عراق نیز مطرح نمود: طرحی در مجلس عراق تصویب شد که به خروج نیروهای آمریکا و نیروهای خارجی از عراق اختصاص دارد و ما باید در کنار هم بنشینیم و با صراحت درباره ماهیت ماموریت و نحوه عملکرد این نیروها در عراق بحث کنیم.

برهم صالح در بخش دیگری از اظهاراتش به موضوع تشکیل دولت جدید عراق اشاره نمود و گفت: مصطفی الکاظمی، نخست وزیر مامور به تشکیل دولت عراق با حمایت سیاسی در داخل کشور از میان احزاب شیعه، سنی و نمودها مکلف به تشکیل دولت شد و ملت کاملا امیدوار هستند که وی به زودی پیروز به تشکیل دولت گردد.

وی در خاتمه گفت: عراق طی چند سال گذشته از بحران های زیادی عبور نموده است، اما می توانیم آنچه امروز تجربه می کنیم را شدیدترین بحران طی این سال ها بنامیم؛ تصور کنید که ما در قلب دنیا اسلام و قلب منطقه خاورمیانه قرار داریم و همزمان با یک بحران مالی در نتیجه کاهش بهای نفت، ویروس کرونا و تشدید اتفاقات میان ایران و آمریکا و همچنین دنیا عرب روبرو هستیم؛ تمامی این اتفاقات به طور همزمان در حال رخ دادن است.ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1077

به "برهم صالح: شدیدترین بحران را تجربه می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برهم صالح: شدیدترین بحران را تجربه می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید