اندونزی رسالت بزرگی در معرفی اسلام حقیقی به دنیا بر دوش دارد

به گزارش دیار سلمان، خبرنگاران: معاون اول رئیس جمهور با اشاره به مسائل منطقه و مسائل دنیا اسلام گفت: اندونزی بعنوان پرجمعیت ترین کشور اسلامی، رسالت بزرگی در معرفی اسلام حقیقی و ارائه الگوی اسلام معتدل و میانه رو به دنیا بر دوش دارد.

اندونزی رسالت بزرگی در معرفی اسلام حقیقی به دنیا بر دوش دارد

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش حوزه دولت خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار صوفیان جلیل وزیر هماهنگ نماینده امور اقتصادی اندونزی گفت: امروز جهان اسلام با مسائل اساسی روبروست و گروه های تندرو که هیچ سنخیتی با اسلام ندارند دست به اقداماتی می زنند که زمینه اسلام هراسی در جهان را فراهم سازند.

وی با تاکید براینکه باید چهره رحمانی و معتدل اسلام به مردم جهان معرفی گردد، اعلام نمود: ایران و اندونزی می توانند در این زمینه همکاری های سازنده ای داشته و اسلام را بعنوان دینی که دوستدار صلح و آرامش است به جهان معرفی نمایند.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز اجلاس سران آسیا ـ آفریقا در جاکارتا و حضور روحانی در این اجلاس توضیح داد: در حاشیه این اجلاس مذاکرات خوبی میان روسای جمهور دو کشور صورت گرفت که می تواند نقطه عطفی در روابط تهران-جاکارتا تلقی گردد.

جهانگیری جمهوری اسلامی ایران و اندونزی را دو کشور پراهمیت و تاثیر گذار در جهان اسلام توصیف کرد و اضافه نمود: ایران و اندونزی همکاری های موثری در جنبش عدم تعهد و سازمان کنفرانس اسلامی با یکدیگر دارند.

وی با اشاره به مسائل منطقه و مسائل جهان اسلام گفت: اندونزی بعنوان پرجمعیت ترین کشور اسلامی، رسالت بزرگی در معرفی اسلام حقیقی و ارائه الگوی اسلام معتدل و میانه رو به جهان بر دوش دارد.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اهمیت دیدارها و رایزنی های مستمر مقامات دو کشور در درک هرچه بهتر مواضع و دیدگاه های یکدیگر اضافه نمود: ظرفیت های فراوانی برای توسعه همکاری های فی مابین وجود دارد و شناسایی توانمندی ها و پتانسیل های دو کشور می تواند نقش پراهمیتی در توسعه همکاری های اقتصادی داشته باشد.

جهانگیری همچنین ضرورت ارتقاء مبادلات تجاری و توسعه همکاری های اقتصادی تهران ـ جاکارتا را مورد تاکید قرار داد و گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد همکاری های خود را با اندونزی در زمینه های مختلف از جمله نفت، گاز، صنعت و کشاورزی ارتقاء دهد.

وزیر هماهنگ نماینده اموراقتصادی اندونزی نیز در این ملاقات، با اشاره به اینکه نخستین بار است که از جمهوری اسلامی ایران بازدید می نماید گفت: تا پیش از این سفر درک متفاوتی از ایران داشتم اما هم اکنون معتقد هستم وضعیت ایران بسیار بهتر از آن است که تصور می گردد.

صوفیان جلیل اضافه نمود: تاکنون تصور می کردم مردم و دولت ایران به خاطر تحریم ها با مسائل جدی روبرو شده اند اما امروز می بینم که این کشور از زیرساخت های بسیار مناسبی برخوردار است و تکنولوژی و فناوری خوبی در این کشور وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به اعضای هیات همراه خود متشکل از نهادها و سازمان های اقتصادی اندونزی اظهار امیدواری کرد در این سفر با آنالیز راهکارهای برطرف مسائل در روابط تجاری میان دو کشور، زمینه ارتقاء روزافزون حجم مبادلات اقتصادی فیمابین فراهم گردد.

این مقام اندونزیایی با اشاره به وجود ظرفیت های فراوان در ارتقاء سطح همکاری های میان تهران و جاکارتا، بر لزوم تبادل هیات ها و افزایش ملاقات میان مقامات و مردم دو کشور تاکید نمود و گفت: این امر منجر به افزایش درک صحیح ملت ها از یکدیگر و به تبع آن گسترش روابط دو جانبه در بخش های مختلف خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی دو کشور در این سفر گفت: امیدوارم بتوانیم با همکاری یکدیگر مسائل و موانع را از پیش روی توسعه روابط اقتصادی ایران و اندونزی برداریم.

صوفیان جلیل با ابراز تاسف از کوشش کسانی که سعی دارند اسلام را تندرو و تروریست معرفی نمایند گفت: در دین اسلام بر موضوع صلح، دوستی و میانه روی تاکید فراوان شده و ایران و اندونزی می توانند همکاری های سازنده ای برای معرفی چهره واقعی اسلام به جهانیان با یکدیگر داشته باشند.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 450

به "اندونزی رسالت بزرگی در معرفی اسلام حقیقی به دنیا بر دوش دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندونزی رسالت بزرگی در معرفی اسلام حقیقی به دنیا بر دوش دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید