اتحادیه اروپا استفاده ابزاری ترکیه از پناهجویان برای اهداف سیاسی را غیرقابل قبول خواند

به گزارش دیار سلمان، وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بیانیه ای مشترک استفاده دولت ترکیه از ابزار پناهجویان برای پیشبرد اهداف سیاسی را رد و آن را غیرقابل قبول خواند.

اتحادیه اروپا استفاده ابزاری ترکیه از پناهجویان برای اهداف سیاسی را غیرقابل قبول خواند

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز آدینه در بیانیه ای از تصمیم ترکیه برای بازکردن مرزهای خود برای پناهجویان به سمت اروپا انتقاد و تاکید کردند که تصمیم آنکارا برای باز کردن مرزهای خود با یونان نادیده دریافت توافق مهاجران در سال 2016 با این اتحادیه است.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا که در زاگرب دور هم جمع شده بودند در بیانه خود اعلام کردند که این تصمیم آنکارا غیرقابل قبول است و استفاده از آن برای فشار سیاسی محکوم است.

وزرای خارجه اروپایی همچنین نگرانی عمیق خود را درباره اوضاع مرزی یونان-ترکیه اعلام و استفاده ابزاری از پناهجویان برای اهداف سیاسی را رد کردند.

در ادامه این بیانیه وزرای خارجه اتحادیه اروپا اعلام کردند، شرایط در مرزهای خاجی اتحادیه اروپا غیرقابل قبول است و خطاب به آنکارا گفتند، مهاجران نباید به کوشش برای عبور غیرقانونی زمینی و دریایی تشویق و تحریک شوند.

به دنبال عدم حمایت اتحادیه اروپا از تجاوز ترکیه در ادلب در سوریه، دولت آنکارا تهدید خود مبنی بر بازکردن مرزهای خود به روی پناهجویان آواره به سمت اروپا را عملی کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اخیرا در یک سخنرانی خود گفته بود که به این دلیل به پناهجویان اجازه داده از ترکیه به اروپا بروند، که ترکیه دیگر نمی تواند پذیرای موج جدید پناهجویانی باشد که از جنگ سوریه فرار نموده اند.

هجوم پناهجویان به سمت دروازه های اروپا باعث تشدید تدابیر مرزی از سوی یونان و بعضی کشورهای دیگر از جمله بلغارستان شده است. دولت یونان نظامیان ارتش را به مرزهای خود در ترکیه فرستاده است و طی چند روز گذشته درگیریهای شدیدی میان نیروهای مرزبانی این کشور با پناهجویان گزارش شده است.

اورسولا فن در لاین رئیس کمیسیون اروپا اخیرا از یونان به عنوان سپری در برابر سیل پناه جویان سوری تقدیر کرد.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، فن در لاین روز سه شنبه گفت: این مرز فقط مرز یونان نیست، بلکه مرز اروپا است. از یونان به خاطر این که در این برهه سپر ما شده است تشکر می کنم.

این در حالی است که یونان برخلاف قطعنامه های بین المللی درخصوص پناه جویان، طی روزهای اخیر با استفاده از گاز اشک آور از ورود آن ها به داخل خاک این کشور جلوگیری نموده و به سمت قایق های حامل مهاجران که به سوی سواحل آن رفته اند، شلیک نموده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 934

به "اتحادیه اروپا استفاده ابزاری ترکیه از پناهجویان برای اهداف سیاسی را غیرقابل قبول خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا استفاده ابزاری ترکیه از پناهجویان برای اهداف سیاسی را غیرقابل قبول خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید