تور ترکیه قیمت مناسب: آنکارا از حقوق خود و تُرک های قبرس دفاع می نماید

به گزارش دیار سلمان، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه امروز دوشنبه در سخنانی خاطرنشان کرد: از حقوق خود و تُرک های قبرس تا حد امکان دفاع می کنیم.

تور ترکیه قیمت مناسب: آنکارا از حقوق خود و تُرک های قبرس دفاع می نماید

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه قیمت مناسب در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

وزیر امور خارجه ترکیه در این باره ادامه داد: آنکارا مقابل هر گامی که این حقوق را نقض کند، اقدام لازم را انجام می دهد.

این در حالیست که شنبه هفته جاری هم وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه ای علت تشدید تنش در شرق مدیترانه را ادعاهای حداکثری در مورد محدوده دریایی به وسیله یونان و اقدامات یک جانبه این کشور و بخش روم نشین قبرس دانسته و خاطرنشان کرد که آنکارا با قاطعیت از حقوق خود و جمهوری تُرک قبرس شمالی محافظت خواهد نمود.

در این بیانیه با یادآوری پیشنهاد سال پیش رئیس جمهور ترکیه به اتحادیه اروپا برای تشکیل یک کنفرانس جامع در شرق مدیترانه برای آنالیز مسائل موجود و استفاده از منابع هیدروکربنی، آمده بود: در حالی که همه این پیشنهادات روی میز است، در ماه های اخیر مشاهده می گردد که یونان و بخش روم نشین قبرس کوشش می نمایند با افزایش تنش در شرق مدیترانه درگیر فعالیت های یکجانبه و تحریک آمیز شوند. در واقع علاوه بر کوشش های اخیر یونان برای نقض فلات قاره ای ما، بخش روم نشین قبرس هم اعلام نموده که از روز 3 اکتبر با یک کشتی ایتالیایی و با پرچم مالت تحقیقاتی را انجام می دهند که حقوق جمهوری تُرک قبرس شمالی و فلات قاره ای کشور ما را نقض می نماید. آنان بعلاوه اعلام نموده اند که در ماه نوامبر حفاری جدیدی را در جنوب جزیره شروع خواهند کرد. همه این اقدامات یک جانبه باعث افزایش تنش ها و تهدید صلح و ثبات در شرق مدیترانه می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1931

به "تور ترکیه قیمت مناسب: آنکارا از حقوق خود و تُرک های قبرس دفاع می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه قیمت مناسب: آنکارا از حقوق خود و تُرک های قبرس دفاع می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید