ورود دو مقام ارشد اتحادیه اروپا به آنکارا ، اردوغان استقبال کرد

به گزارش دیار سلمان، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی صباح، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز طی مراسمی رسمی از چارلز میشل رئیس شورای اروپا و اورسولا فندر لاین، رئیس کمیسیون اروپا در آنکارا استقبال کرد.

ورود دو مقام ارشد اتحادیه اروپا به آنکارا ، اردوغان استقبال کرد

با ما سفر کنید و با اروپا لحظه آخری از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

گفته می گردد طرفین قرار است بر سر روابط دوجانبه میان آنکارا و بروکسل و همچنین یافتن راه حلی برای برون رفت از تنش های ایجاد شده میان دو طرف طی یک سال گذشته با یکدیگر رایزنی نمایند.

به گفته رسانه های ترکیه، انتظار می رود اردوغان به جز مسائل مشترک و تنش های ایجاد شده میان دو طرف، در مورد موضوع توافق سال 2016 در مورد پناهجویان سوری نیز با طرف اروپایی به تبادل نظر بپردازد.

همچنین بنا بر ادعای رسانه های ترکیه، دو مقام ارشد اروپایی در خلال این سفر، یاری های اقتصادی بیشتری به آنکارا بابت هزینه های مربوط به پناهجویان پیشنهاد خواهند داد.

گفتنی است تنش ها میان ترکیه و اتحادیه اروپا از تابستان سال گذشته و در پی اعزام ناوهای نظامی ترکیه به دریای مدیترانه برای کشف منابع انرژی جدید رو به افزایش گذاشت. البته پس از اعتراض شدید اروپایی ها به این اقدام ترکیه، آنکارا تا حدودی در راستای کاهش تنش ها میان دو طرف حرکت نموده و مذاکراتی جدید در مورد توافق دریایی خود با یونان که پیشتر در سال 2016 میان دو طرف اجرا شده بود، به جریان انداخت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1679

به "ورود دو مقام ارشد اتحادیه اروپا به آنکارا ، اردوغان استقبال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود دو مقام ارشد اتحادیه اروپا به آنکارا ، اردوغان استقبال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید