آمادگی ایران برای جذب سرمایه های خارجی حوزه انرژی های تجدیدپذیر

به گزارش دیار سلمان، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت نیرو، سیدمحمد صادق زاده که به عنوان نماینده کشورمان در دومین نشست کشورهای حاشیه اقیانوس هند (آیورا) شرکت نموده است، در این نشست به بیان سیاست ها و برنامه های کشورمان در زمینه توسعه انرژی های تجدیدپذیر و انتقال و توسعه فنآوری و جذب سرمایه گذاری خارجی در این زمینه پرداخت.

آمادگی ایران برای جذب سرمایه های خارجی حوزه انرژی های تجدیدپذیر

معاون وزیر نیرو در این نشست به استقبال سرمایه گذاران و به بهره برداری رسیدن 85 نیروگاه مگاواتی و 2000 نیروگاه کوچک مقیاس و در دست ساخت بودن همین تعداد نیروگاه دیگر طی دو سال اخیر در کشور اشاره نمود.

رئیس سازمان ساتبا اعلام نمود: 11 خط فراوری تجهیزات انرژی های تجدیدپذیر از جمله 5 خط فراوری پانل های خورشیدی و 2 خط فراوری نیروگاه های بادی و تعداد دیگری در زمینه سایر تجهیزات اصلی در کشورمان ایجاد گردیده است.

صادق زاده همچنین در خصوص جذب سرمایه گذاری خارجی به منظور صادرات برق تجدیدپذیر و پاک علاوه بر تامین احتیاج داخلی اعلام آمادگی کرد.

بر اساس این گزارش کشورهای حاشیه اقیانوس هند شامل 21 کشور است که یک سوم جمعیت دنیا را شامل می شوند و طی سال های اخیر استقبال بسیار گسترده ای از توسعه انرژی های تجدیدپذیر داشته اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 بهمن 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 120

به "آمادگی ایران برای جذب سرمایه های خارجی حوزه انرژی های تجدیدپذیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی ایران برای جذب سرمایه های خارجی حوزه انرژی های تجدیدپذیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید