طراحی خانه ویلایی مدرن: برای یکبار هم که شده این باغ های بمبئی را ببینید!

به گزارش دیار سلمان، پارک های معروف شهر بمبئی

یکی از جاذبه های گردشگری در هر کشوری پارک های آن کشور است. از این رو کشور هند هم از این قائده خارج نیست و دارای طبیعت بکر و زیبایی می باشد. هر گردشگری برای یکبار هم شده دوست دارد به کشور تاریخی و زیبای هند سفر کند. اما کجا برود؟ چه چیزی را ببیند؟ این سوال هایی است که برای هر گردشگری هنگام سفر به هر نقطه ای پیش می آید؛ در این پست خبرنگاران این قصد را دارد تا شما را پارک های معروف شهر بمبئی در کشور هند آشنا کند، تا اگر به شهر بمبئی رفتید کارتان راحت تر باشد. با ما در سفر به بمبئی همراه باشید.

طراحی خانه ویلایی مدرن: برای یکبار هم که شده این باغ های بمبئی را ببینید!

جهت دریافت خدمات طراحی خانه ویلایی مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

باغ های معلق

باغ های معلقی که در بالای بخش غربی تپه های Malabar واقع شده اند. این باغ های زیبا به باغ های معلق یا Pherozeshah Mehta معروف هستند. در سال 1880 به وسیله Ulhas Ghapokar به منظور جلوگیری از آلوده شدن ذخایر آبی طراحی و در مسیرهای پر رفت و آمد واقع شده اند. یک ساعت پر گل رنگارنگ در میان این باغ های معلق قرار گرفته است. خانه های قایقی و کفش پیر زن که با سنگ ساخته شده اند از دیگر جاذبه های این پارک به شمار می فرایند. اگر شما حتی تنها هم به این پارک رفتید می توانید از سکوت باغ در فضای زیبایی که در باغ وجود دارد نهایت بهره را ببرید. مسیرهای فوق العاده ای برای پیاده روی در این باغ وجود دارد، که با قدم زدن در آن می تواند برای شما احساس فوق العاده ای ایجاد نماید. این پارک یکی از پارک های معروف شهر بمبئی محسوب می گردد و بسیاری از فیلمبرداری های فیلم های بالیوود در این مکان اجرا شده است.

ساعات بازدید: هر روز 5 صبح تا 9 شب

فعالیت های بچه ها: انواع وسایل بازی برای تفریح بچه ها موجود می باشد.

پارک و مجموعه ورزشی Priyadarshini در بمبئی

مجموعه تفریحی مجذوب نمایندهی که در ساحل قرار گرفته است و یکی دیگر از پارک های معروف شهر بمبئی می باشد. پوشش سبز این پارک بسیار آرامش بخش است و همین موضوع توجه عده زیادی از گردشگران و محلی های این شهر را به خود جلب نموده است. مسیرخاکی در امتداد این پارک وجود دارد که شما می توانید به آهستگی بر روی آن پیاده روی کنید، از همین رو است که به این پارک joggers park به معنای (آهسته رفتن) می گویند. این مجموعه دارای چهار زمین تنیس و زمین دوی 400 متر می باشد، که علاقمندان به این دو ورزش پارک Priyadarshini برترین گزینه برایشان محسوب می گردد. بعلاوه دیگر امکانات ورزشی، هم در این پارک وجود دارد، از جمله کلاس یوگا، ایروبیک، ژیمناستیک، گلف، بسکتبال و بوکس که در این مجموعه برگزار می گردد. در سال 2013 این پارک میزبان بیست و پنجمین فستیوال بین المللی کایت به عنوان یک واقعه مجذوب نماینده بوده است؛ که همین موضوع باعث جذب گردشگران متعددی به شهر بمبئی شده است.

منظره ها عکسبرداری: این پارک در ساحلی عربی قرار گرفته است، که منظره ها طلوع و غروب بسیار زیبایی را نمایش می دهد.

فعالیت های بچه ها: این مجموعه تفریح های زیادی برای بچه ها دارد.

باغ Port Trust در بمبئی

این باغ در Colaba قسمت جنوبی بمبئی واقع شده است (این پارک را با نام Sagar Upvan هم در شهر بمبئی می شناسند). این مکان سرسبز زیبا به وسیله شرکت حمل و نقل Trust در بمبئی ساخته شد، که نام این سازمان بر روی این باغ زیبا قرار گرفته است. سرمایه گذاری حیات وحش جهانی (WWF) یاری شایانی در نگهداری و زیبا سازی این باغ نموده است. مساحت این پارک در شهر بمبئی 13 هکتار می باشد، زمین این پارک از چمن و خاک است. مجاورت باغ با دریای عربی باعث افزایش زیبایی و مجذوب نمایندهیت این پارک بین عموم مردم شده است. همین خود دلیلی است برای اینکهپارک Trust در فهرست پارک های معروف شهر بمبئی قرار بگیرد. این باغ شامل گیاهان دارویی و زینتی است. در این باغ جانورانی از قبیل Coppersmith barbets (نوعی پرنده رنگارنگ)، سنجاب و مارمولک دیده می گردد. این باغ دارای Rock Garden (قسمت هایی که گل ها بین سنگ ها روییده اند) و کاکتوس های زیبا طبیعتی مجذوب نماینده را هر سال برای این پارک به وجود می آورد. مسیرهای پیاده روی بسیاری تمیز بوده و رو به دریا زیر درختان این پارک نیمکت هایی قرار داده شده که نشستن بر روی آنها باعث ایجاد آرامش در فکر شما خواهد شد.

ساعات بازدید: روزها 6 - 11 صبح و عصرها 16:30 - 20:30

منظره ها عکسبرداری: در کنار گیاهان و حیواناتی که در این پارک قرار گرفته است می توانید برترین عکس ها را بگیرید.

ورودی: 2 روپیه برای هر نفر و برای دوربین به منظور عکس برداری 10 روپیه

پارک Shivaji در بمبئی

یکی از پارک های بمبئی پارک Shivaji است که در Dadar واقع است. مکانی محبوب برای دیدار های سیاسی اجتماعی است. این پارک قبل از زمان استقلال هند از اهمیت فرهنگی و تاریخی بسیاری برخوردار بوده است. پارک Shivaji نام خود را از رهبری قهرمان که Chhatrapati Shivaji بود گرفته است. این پارک در سال 1925 به وسیله شهرداری بمبئی در دورانی که مستعمره انگلیس بودند، ساخته شده است. تا سال 1925 نام این پارکMahim بود، اما پس از مدتی نام پارک به Shivaji تغییر پیدا کرد و مجسمه بزرگ و بزرگی در سمت غرب پارک به یاد این قهرمان قرن هفدهم Chhatrapati Shivaji در پارک قرار داده شد. از جمله امکانات این پارک سالن بدنسازی، وسایل بازی برای بچه ها، قسمتی برای سالمندان، کتابخانه و بعلاوه طبیعت دلنشین با درختان بلند و سرسبز از جمله ویژگی ها این پارک در کشور هند شهر بمبئی می باشد. بعلاوه این پارک دارای مسیرهای پیاده روی خوبی است که دو طرف آن را درختان بلند پوشانده اند و گزینه ای بسیار مناسب برای کسانی که می خواهند پیاده روی نمایند. این پارک در میان دوستداران بازی کریکت مشهور است از همین رو دارای زمین های تمرین برای کریکت بازان معروف بین المللی از جمله Sachin Tendulkar، Sunil Gavaskar و Vinod Kambli می باشد. با توجه به این که مجسمه یک قهرمان ملی در این پارک قرار گرفته است، پارک Shivaji در فهرست پارک های معروف شهر بمبئی قرار می گیرد.

ساعات بازدید: همه روزه

منظره ها عکسبرداری: کنار زمین بازی و مجسمه ها جای مناسبی است. درختان این پارک پس زمینه ای مناسب برای عسکبرداری است.

فعالیت های بچه ها: این پارک وسایل بازی زیادی برای بچه ها دارد تا کاملا سرگرم شوند.

باغ های پنجگانه در بمبئی

باغی که با ورود به آن می توانید روح خود را زنده کنید! باغ های پنج گانه 80 سال پیش به وسیله Mancherji Joshi ساخته شده است. این مکان بین Kings Circle و Dadar در بمبئی واقع می باشد. محلی های شهر بمبئی برای استراحت و گذراندن تعطیلات به این باغ می فرایند. بزرگترها می توانند در این باغ انرژی از دست رفته خود را به کامل با طبیعت زیبایی که وجود دارد بدست بیاورند، بچه ها هم می توانند با تمام انرژی خود را تخلیه نمایند و از اوقات خود برترین استفاده را بنمایند. یکی از این باغ ها به میدانی (در جنوب آسیا برای انجام مسابقات و همایش های عمومی) تبدیل شده است؛ جایی که به عنوان زمین بازی برای ورزش های مختلف استفاده می گردد. افراد با سنین مختلف به این مکان برای انجام مسابقات گروهی می آیند. برای بچه ها چرخ و فلک و لوازم بازی دارد. شهرداری بمبئی یکی از این باغ ها به باغ nana-nani تخصیص داد. این باغ مکانی برای افراد سالمند است جایی که آن ها در خصوص مسائل مختلف سیاسی و مالی با یکدیگر بحث و مصاحبه می نمایند. اگر از شلوغی شهر خسته شدید پیشنهاد می کنیم از این مکان بازدید نمایید. خیلی از فیلم های بالیوودی مثل Jayantabhai Ki Luv Story در سال 2013 با بازی Vivek Oberoi و Neha Sharma در این باغ ها فیلمبرداری شده اند.

فعالیت های بچه ها: کلی وسایل بازی برای بچه ها دارد.

ورودی: رایگان است.

باغ های ویکتوریا یا Jijamata Udyan

باغ های ویکتوریا که سابقا به آنها Jijamata Udyan گفته می شد به عنوان یکی از مکان های مجذوب نماینده در شهر بمبئی مطرح می باشد. این مجموعه دارای یک پارک جانورشناسی و موزه Bhau Daji Lad است. مالک کل این باغ ها بازرگانی به نام David Sassoon بوده که مالکیت این مکان را به شهرداری بمبئی واگذار نموده است. مساحت این مکان 48 هکتار می باشد. این پارک به اتاق های کوچکی که دارد به نام chawls معروف است. حضور برج ویکتوریا و مجسمه پادشاه ادوارد هفتم که از سنگ سیاه ساخته شده اند به مجذوب نمایندهیت این مکان افزوده است. سر در قوسی شکل تزیین شده یکی از زیبایی های این باغ ها است. باغ وحشی هم در این مجموعه در سال 1861 ساخته شده است، که یکی از قدیمی ترین باغ وحش های هند، که شامل نمونه های متنوع و زیادی از گیاهان و جانوران می باشد. موزه Bhau Daji Lad که سابقا Victoria and Albert نامیده می شد، دارای مجموعه ارزشمند از آثار باستانی شامل مجسمه فیل بزرگ الجثه از غارهای Elephanta می باشد. به طور کلی در این پست پارک های معروف شهر بمبئی را نام بردیم اما خوب کشوری به بزرگی هند قطعا پارک های بی نظر دیگری هم دارد.

منبع: الی گشت
انتشار: 5 خرداد 1401 بروزرسانی: 5 خرداد 1401 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2146

به "طراحی خانه ویلایی مدرن: برای یکبار هم که شده این باغ های بمبئی را ببینید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی خانه ویلایی مدرن: برای یکبار هم که شده این باغ های بمبئی را ببینید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید