آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران سوم مهر برگزار می گردد

به گزارش دیار سلمان، معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برگزاری نخستین آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران در سوم مهر ماه اطلاع داد.

آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران سوم مهر برگزار می گردد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مریم حضرتی روز شنبه درباره زمان برگزاری نخستین آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران اعلام کرد: آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران با هماهنگی های به عمل آمده با مرکز سنجش آموزش پزشکی و بورد های منطقه ای در روز پنجشنبه سوم مهر ماه 1399 برگزار خواهد شد.

وی اضافه نمود: آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران با هدف تایید صلاحیت شاغلان حرفه پرستاری و گروه های مرتبط و همگام ساختن خدمات پرستاری کشور با استاندارد ها و معیار های جهانی به عنوان جزیی از فرآیند صدور پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاران و گروه های مرتبط است.

حضرتی ادامه داد: فرآیند صدور پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاری از سال 1395 شروع شده و این پروانه مدرکی است که صلاحیت فرد را برای انجام خدمات پرستاری نشان می دهد و از ورود افراد فاقد صلاحیت به حرفه پرستاری جلوگیری می نماید.

معاون پرستاری وزارت بهداشت اظهار کرد: تا به امروز در چهار مرحله، حدود 30 هزار پروانه صلاحیت حرفه ای بر اساس کسب امتیاز لازم بازآموزی صادر شده و مقرر شده که از امسال برای اولین بار کسب صلاحیت علمی به وسیله برگزاری آزمون سراسری جهت فارغ التحصیلان پرستاری سال 96 به بعد، فارغ التحصیلان گروه های پرستاری سال های قبل که پیروز به کسب امتیاز لازم باز آموزی نشده اند، انجام گیرد.

از امسال و پس از برگزاری آزمون، پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاران بر اساس کسب امتیاز آموزش و تایید صلاحیت اخلاقی و سلامت جسمی و روانی صادر می گردد. اکنون داشتن پروانه صلاحیت حرفه ای برای متقاضیان پست های مدیریتی و پرستاران متقاضی پروانه مراکز مشاوره خدمات پرستاری در منزل الزامی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1127

به "آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران سوم مهر برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران سوم مهر برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید