تغییرات اقلیمی سبب مهاجرت به حاشیه شهر ها شده است

به گزارش دیار سلمان، رئیس قرارگاه عدالت تربیتی گفت: با نرخ بالای مهاجرت به علت تغییر اقلیم روبرو هستیم و این موضوع سبب مهاجرت به اطراف شهر ها شده است.

تغییرات اقلیمی سبب مهاجرت به حاشیه شهر ها شده است

حمیدرضا خان محمدی رئیس قرارگاه عدالت تربیتی در نشست خبری خود در حاشیه سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش گفت: این اجلاس رویدادی بزرگ در حوزه آموزش و پرورش است و امیدواریم کاری بزرک را در مهر سال جاری شروع کنیم.

او گفت: وقتی صحبت از تربیت می گردد به معنی آموزش مالی و آموزش زیستی و بحث های اجتماعی و به تعبیری تربیت همه جانبه است.در آموزش چیزی که مشهود است در حوزه عدالت رشد خوبی داشتیم.

وی با بیان اینکه نرخ پوشش ابتدایی 98.5 درصد است، اما در حوزه کیفیت دچار چالش هستیم، گفت: نصیب برابر آموزشی در دوره ابتدایی تعریف شده است و 200 مدرسه داریم که با یک دانش آموز می چرخد.

خان محمدی با اشاره به اینکه این قرارگاه قرار است در حوزه عدالت ذره بینی روی تمام نهاد های درونی و بیرونی باشد، اضافه کرد: قرارگاه در درون دستگاه تعلیم و تربیت در کوشش برای بهره برداری از همه ظرفیت ای موجود و در بیرون در صدد هم افزایی با دیگر دستگاه های اجرایی است.

وی ادامه داد: در 5 استان مشکل کمبود نیروی انسانی داریم و بعد از برنامه های رسمی اجلاس، با مدیران تبادل نظر کردیم تا ناظر به حل مسأله مشکل را به شرایط بهتر برسانیم.

رئیس قرارگاه عدالت تربیتی گفت: با نرخ بالای مهاجرت به خاطر تغییر اقلیم مواجهیم که به اطراف شهر ها مهاجرت می نمایند؛ در این راستا وزارت کشور 2020 محله در حاشیه شهر را شناسایی نموده تا در یک برنامه چند ساله مشکل آن ها را حل نماید.

وی اضافه کرد: تفاهم نامه ای با وزارت کشور داشتیم که یکی از مواردش، این بود که از فضای مدارس در نوبت دوم برای فعالیت های شان استفاده نمایند. معاونت پرورشی هم قرار شد در اختصاص مشاور توجه ویژه کند.

خان محمدی با بیان اینکه آیین نامه ای در دست تصویب است که مدرسه کانون پیشرفت محله گردد، ادامه داد: در موضوع حاشیه شهر ها با محور های کمبود مدارس، تراکم دانش آموزی، آسیب های اجتماعی برنامه ریزی کردیم و مقرر شد برای 400 محله از 2020 محله را به عنوان قرارگاه، فعالیت کنیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش درباره برنامه این قرارگاه برای نگهداشت نیروی انسانی در منطقه ها محروم گفت: مواردی در فیش آن ها در نظر گرفته شده است و در رتبه بندی هم امتیاز دارند، اما در کوشش هستیم مصوبه ای بگیریم که معلمانی را اختصاصا را برای مرز استخدام کنیم یعنی از همان منطقه برای همان منطقه استخدام شوند.

وی با بیان اینکه قرار است دانشگاه فرهنگیان تغییراتی در جذب بومی داشته باشد، گفت: در حال حاضر یک واحد در دانشگاه فرهنگیان برای کلاس های چند پایه داریم که قرار است تغییراتی ایجاد گردد ضمن اینکه در نظر داریم بسته منزلتی برای این معلمان در نظر بگیریم.

خان محمدی گفت: در هر استان، مدیرکل فرمانده قرارگاه است. احتیاج سنجی، اولویت بندی باید صورت گیرد.

وی اضافه کرد: ضروری است در دو گروه دانش آموزان و معلمان گروه های جهادی تشکیل گردد و جریان گسترده حرکت جهادی و تبدیل آن به گفتمان مدنظر باشد.

خبرنگاران علمی پزشکی آموزش و پرورش

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 شهریور 1401 بروزرسانی: 5 شهریور 1401 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2226

به "تغییرات اقلیمی سبب مهاجرت به حاشیه شهر ها شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییرات اقلیمی سبب مهاجرت به حاشیه شهر ها شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید