10 روش آسان درمان جای جوش

به گزارش دیار سلمان، درمان جای جوش یکی از آن مسائلی ست که وقتی جلوی آینه می روید، ممکن است برای چند دقیقه فکر شما را مشغول کند. اگر پوست شما مستعد جوش زدن هم باشد که دیگر بدتر! حتما با خود می گویید که برای رفع کردن جای جوش چه باید بکنم؟ در این میان افراد بسیاری هستند که تنها در پی روشی هستند که جوش ها را از بین ببرند؛ غافل از این که درمان جای جوش به همان میزان درمان جوش ها اهمیت دارد.

10 روش آسان درمان جای جوش

برای بهبود جای جوشها روش های مختلفی وجود دارد. درمان های خانگی جای جوش و درمان جای جوش با طب سنتی، از رایج ترین این روش ها هستند. برای انتخاب راهکار مناسب درمان جای جوش صورت، ابتدا باید به نوع پوست صورتتان توجه کنید. از آن جایی که نوع جوش ها با هم متفاوتند، بهتر است که در کنار نوع پوست، به نوع جوش ها هم توجه داشته باشید. برای آن که بدانید چگونه به برترین شکل جای جوش ها را درمان کنید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

راه های درمان جای جوش

احتمالا اگر برای ترمیم جای جوش بخواهید به پزشک مراجعه کنید، او به شما روش های دارویی را پیشنهاد خواهد داد. اما در بسیاری از موارد، جای جوشها با روش های آسان تری قابل درمان اند. به همین علت درمان های خانگی جای جوش، امروزه می توانند جایگزین روش های دارویی شوند. از دیگر روش های موثر، استفاده از گیاهان مناسب برای درمان جای جوش است. در ادامه به آنالیز و معرفی این روش ها می پردازیم.

روش اول: شستن صورت

یکی از دلایل جوش زدن پوست و ماندن جای آن، چربی پوست است. این مسئله برای افرادی که پوست چربی دارند ممکن است بیش تر از بقیه مشاهده گردد. اگر از آن دسته افرادی هستید که پوست آن ها زیاد عرق می نماید، باید شست وشوی پوست صورت و بدنتان را جدی بگیرید. موادی که به وسیله عرق از بدن دفع می شوند، می توانند اوضاع را بدتر نمایند. در این شرایط، زمان بیش تری احتیاج است تا جای جوش ها از بین برود و پوست صورت شما یکدست و صاف گردد.

برای درمان جای جوش و جلوگیری از به وجودآمدن آن ها، بهتر است که دو بار در روز پوست صورت خود را بشویید. معمولا توصیه می گردد که این کار را یک بار بعد از بیدارشدن و یک بار در شب، پیش از رفتن به رختخواب انجام دهید. برای شست وشوی صورت می توانید از محصولات مراقبت پوستی، صابون ها و شوینده های مخصوص و مناسب برای پوست خود بهره ببرید. شستن منظم و درست پوست، باعث می گردد چربی کمتری در سطح پوست بماند.

روش دوم: استفاده از آب خیار

برای رفع کردن جای جوش می توانید از آب خیار بهره ببرید. تونرهای پوستی طبیعی مثل آب خیار می توانند در بهبود کیفیت پوست شما تاثیر بسزایی داشته باشند. خیار می تواند التهاب پوست شما را کاهش دهد، پوستتان را تسکین دهد و زخم ها یا جای جوش ها را ترمیم کند. برای ترمیم جای جوش می توانید قطعات یا حتی پوست خیار را روی جای جوش ها بگذارید. خاصیت ترمیم نمایندگی و شفاف سازی آب خیار شما را شگفت زده خواهد نمود.

روش سوم: با استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین یکی از گزینه هایی ست که برای ترمیم جای جوش استفاده می گردد. البته نباید این نکته را فراموش کنید که جوش شیرین می تواند در بسیاری از مسائل دیگر هم به داد شما برسد. به همین علت برای درمان جای جوش صورت می توانید به سراغ جوش شیرین بروید و به آن اعتماد کنید. جوش شیرین خاصیت لایه برداری خوبی دارد. به همین علت به عنوان یکی از درمان های خانگی جای جوش می توانید از آن بهره ببرید.

جوش شیرین برای ترمیم جای جوش به این شکل عمل می نماید که بافت تیره و جای جوش ها را از روی پوست می ساید. برای رفع کردن جای جوش با استفاده از جوش شیرین، می توانید آن را با بی کربنات سدیم و گلاب یا آب مخلوط کنید. در نهایت ترکیب این مواد به شکل خمیری درمی آید

که می توانید روی پوست خود و روی جای جوشها بمالید. در این روش باید به صورت مرتب این عمل را تکرار کنید تا تاثیر آن را در کم ترین زمان ممکن ببینید.

روش چهارم: عسل، دارویی موثر برای رفع کردن جای جوش

خواص عسل بی شمار است؛ پس تعجب نکنید اگر کسی به شما گفت که عسل برای پوست و درمان جای جوش معجزه می نماید. این ماده خوراکی می تواند تاثیر عمیقی روی جای جوش ها بگذارد و پوستی صاف و شفاف به شما هدیه دهد. عسل برای ترمیم جای جوش مخصوصا جوش های قرمز بسیار مناسب است و می تواند برای پوست های ملتهب، بسیار موثر باشد. برای این منظور، عسل خام می تواند نتیجه بهتری از خود نشان دهد.

برای درمان جای جوش و بهبود جوش ها می توانید شب ها پیش از خواب مقداری عسل خام را روی جای جوش ها بگذارید. به آن موقع دهید که تا صبح روی پوست شما باقی بماند. صبح می توانید آن را با آب بشویید و صورتتان را تمیز کنید. اگر این کار را به صورت منظم انجام دهید، به زودی شاهد بهبود جای جوش ها خواهید بود. عسل با خواص آنتی باکتریالی خود می تواند پوست شما را در برابر جوش ها و مسائل پوستی مصون نگه دارد.

روش پنجم: استفاده از آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از گیاهانی ست که خواص بسیار زیادی برای پوست دارد. آلوئه ورا در واقع یکی از گیاهان مناسب برای درمان جای جوش است. به همین سبب محصولات پوستی زیادی از آن ساخته شده است. اما فارغ از این محصولات، ژل آلوئه ورا که به صورت طبیعی از آن تهیه می گردد، می تواند خواص شگفت انگیزی برای پوست داشته باشد و با سرعت زیادی جای جوشها را ترمیم کند.

آلوئه ورا با آنزیم ها و مواد مغذی مفیدی که دارد، می تواند علاوه بر ترمیم جای جوش، لکه ها و تیرگی های موجود روی پوست شما را از بین ببرد. برای داشتن ژل آلوئه ورا می توانید به سادگی قسمتی از آن را برش دهید تا ژل آن بیرون آید. سپس این ژل را روی پوست خود بگذارید و ماساژ دهید. این کار را می توانید دو بار در طی روز انجام دهید. اگر چند هفته، هر روز به این روش از آلوئه ورا بهره ببرید، می توانید تاثیر آن را روی جای جوش ها و لکه های پوست خود ببینید.

روش ششم: استفاده از روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از برترین درمان ها برای درمان جای جوش است. این روغن با خاصیت مرطوب نمایندگی قوی که دارد، می تواند پوستی شفاف و لطیف به شما هدیه دهد. روغن نارگیل می تواند برای لکه های پوستی و جای جوش ها معجزه کند. برای استفاده از روغن نارگیل ابتدا مقداری از روغن را در کف دستتان بریزید. سپس آغاز کنید به ماساژ دادن پوست صورتتان. بهتر است این کار را شب انجام دهید و بگذارید که تا صبح روغن، روی پوست صورتتان بماند.

روش هفتم: روغن درخت چای

روغن درخت چای از جمله روغن هایی ست که در سال های اخیر توجه زیادی به آن شده است. در راستای ترمیم جای جوش، این روغن می تواند فعالیت باکتری ها را متوقف کند و آن ها را از بین ببرد. برای رفع کردن جای جوش می توانید از روغن رقیق شده این گیاه بهره ببرید. روغن درخت چای یکی از گیاهان مناسب برای درمان جای جوش است. بنابراین اگر از این روغن به صورت منظم بهره ببرید، می تواند به سرعت جای جوش ها را از رو صورتتان از بین ببرد.

روش هشتم: درمان جای جوش با طب سنتی

در کنار درمان های خانگی جای جوش، می توانید برای ترمیم جای جوش ها از طب سنتی یاری بگیرید. در درمان جای جوش با طب سنتی از گیاهان مختلف و ترکیب آن ها استفادده می گردد. این کار که معمولا به وسیله متخصصان طب سنتی انجام می گردد، می تواند یک راه کار مناسب برای ترمیم جای جوش باشد. در داروهای گیاهی معمولا غلظت و درصد هر گیاه تعیین است و در صورت استفاده منظم، تاثیر زیادی روی پوست شما می گذارد.

روش نهم: درمان جای جوش با یاری داروهای شیمیایی

در بسیاری از موارد ممکن است شما راه های گیاهی و خانگی زیادی را برای درمان جای جوش انجام داده اما نتیجه نگرفته باشید. در این شرایط بهتر است از داروهای شیمیایی یاری بگیرید. این داروها بهتر است زیر نظر پزشک استفاده شوند و کنترل شده باشند. از آن جایی که معمولا این داروها خاصیت آنتی بیوتیکی دارند، باید سر ساعت تعیین خود مصرف شوند تا بتوانند جای جوش ها را به خوبی درمان نمایند.

روش دهم: درمان جای جوش با لیزر

احتمالا اگر به این مرحله رسیدید و دیدید که جای جوش صورت شما درمان نشده است، احتیاج به روش های جدی تری دارید. درمان جای جوش با لیزر یکی از همین راه هاست. در این شرایط بهتر است برای ترمیم جای جوش حتما به پزشک متخصص و کلینیک های مجرب مراجعه کنید و سابقه دارویی خود را توضیح دهید. در درمان جای جوش با لیزر روش های مختلفی وجود دارد. بنابراین باید متناسب با نوع پوست و جای جوش ها ، برترین روش را انتخاب کنید.

آیا جای جوشها قابل درمان است؟

ممکن است شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که از جوش ها و جای آن ها روی صورتشان کلافه شده اند. با توجه به راهکار های موجود باید این را به شما بگوییم که بله احتمالا با کمی کوشش و وقت گذاشتن می توانید از شر آن ها خلاص شوید. فقط باید به این نکته توجه داشته باشید که برای درمان جای جوش باید فرایند درمان آن ها را جدی بگیرید. سر ساعت تعیین شده، داروها را دریافت و مراقبت های پوستی را به درستی دنبال کنید تا پوستی شفاف و صاف داشته باشید.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2160

به "10 روش آسان درمان جای جوش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 روش آسان درمان جای جوش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید