چمران: بودجه 1401 شهرداری کاهش می یابد، اندازه تحقق بودجه امسال

به گزارش دیار سلمان، رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه جلسه کمیسیون تلفیق جهت آنالیز بودجه 1401 شهرداری تهران امروز در حال برگزاری است، گفت: احتمالا اندازه بودجه شهرداری برای سال آینده نسبت به آنچه که شهردار تهران ارائه نموده کمتر و نزدیک به بودجه سال 1400 باشد.

چمران: بودجه 1401 شهرداری کاهش می یابد، اندازه تحقق بودجه امسال

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، درباره بودجه 1401 شهرداری تهران گفت: امروز جلسه کمیسیون تلفیق درباره آنالیز کامل لایحه بودجه 1401 شهرداری که هفته پیش به وسیله علیرضا زاکانی شهردار مرکز به شورای شهر ارائه شد در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه بنده امروز در این جلسه به علت توصیه پزشک برای استراحت حضور نداشتم گفت: البته مشورت ها در این زمینه در حال اجرا است.

رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: بودجه سال 1400 شهرداری به وسیله شورای پنجمی ها حدود 48 هزار میلیارد تومان بسته شده بود و ما مجبور شدیم به علت پیش بینی عدم تحقق این بودجه آن را اصلاح کنیم و به حدود 38 هزار میلیارد تومان برسانیم.

چمران ادامه داد:، اما متأسفانه همین مقدار بودجه هم محقق نشده و 32 هزار میلیارد تومان به تحقق رسیده است و این نشان می دهد که نمی توان بودجه را زیاد افزایش داد.

وی بیان داشت: از طرفی از شرایط مالی کشور طی سال آینده نیز چندان معین نیست و به صورت خوشبینانه می توان بودجه را نزدیک به بودجه 1400 در نظر گرفت.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بودجه را بالا مصوب کنیم هنر ننموده ایم گفت: فکر می کنم که بودجه 1401 نسبت به آن چیزی که شهردار تهران ارائه نموده با تصمیم شورای شهری ها کاهشی گردد البته اصولا همواره همینگونه بوده و رقمی که شورای شهر مصوب می نماید نسبت به آنچه شهرداری ارائه می دهد کمتر است.

چمران توضیح داد: باید رقم بودجه را برای 1401 به مقداری در نظر گیریم که امکان تحقق آن وجود داشته باشد و به عبارتی بودجه منطقی پیش بینی گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2110

به "چمران: بودجه 1401 شهرداری کاهش می یابد، اندازه تحقق بودجه امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چمران: بودجه 1401 شهرداری کاهش می یابد، اندازه تحقق بودجه امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید