تور دوحه: وزیرخارجه قطر: کشورهای عربی باید با ایران در ارتباط باشند، بازگشت به توافق هسته ای به سود ماست

به گزارش دیار سلمان، وزیر خارجه قطر ضمن حمایت از گفت وگوهای ایرانی و سعودی تاکید نمود که کشورهای عضور شورای همکاری خلیج(فارس) باید با ایران در تماس باشند.

تور دوحه: وزیرخارجه قطر: کشورهای عربی باید با ایران در ارتباط باشند، بازگشت به توافق هسته ای به سود ماست

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر تاکید نمود: شاهد تحرکات مثبتی بین ایران و عربستان هستیم و ما آن ها را به این امر تشویق می کنیم.

وی گفت که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) باید به دور از هرگونه دخالتی با ایران ارتباط داشته باشند.

بن عبدالرحمن درخصوص توافق هسته ای هم اظهار داشت: بازگشت به توافق هسته ای به سود ما است و برای تحقق این امر حمایت های مطلوب را تقدیم خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه سعودی اخیرا اعلام نموده که کشورش در 21 سپتامبر دور چهارم مذاکرات خود با ایران را برگزار نموده است اما این مذاکرات همچنان در مرحله مقدماتی است.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان هم اخیرا گفته بود: گفت وگوهای ایران و عربستان در برترین شرایط خود در حال پیگیری است. تا به امروز چندین دور از این گفت وگوها در بغداد صورت گرفته است. این گفت وگوها به صورت منظم در حال اجرا است که محور آن ها مسائل دوجانبه و منطقه ای است.

وی بعلاوه با بیان اینکه دو کشور هیچ پیش شرطی را برای انجام این گفت وگوها انجام نداده اند، گفت: ما کوشش داریم که در چارچوب یک رابطه مرضی الطرفین به شروع یک روابط پایدار برسیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 مهر 1400 بروزرسانی: 29 مهر 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1936

به "تور دوحه: وزیرخارجه قطر: کشورهای عربی باید با ایران در ارتباط باشند، بازگشت به توافق هسته ای به سود ماست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دوحه: وزیرخارجه قطر: کشورهای عربی باید با ایران در ارتباط باشند، بازگشت به توافق هسته ای به سود ماست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید