مسائل مستاجران برای اخذ تسهیلات ودیعه مسکن

به گزارش دیار سلمان، یک کارشناس مسکن، گفت: عملکرد وزارت راه و شهرسازی در زمینه اعطای تسهیلات ودیعه مسکن و تفاوت بین عمل و گفتار متولیان این طرح، زمینه از بین رفتن سرمایه اجتماعی را مهیا نموده و این تفاوت بین عمل و گفتار به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

مسائل مستاجران برای اخذ تسهیلات ودیعه مسکن

جهت دریافت خدمات قیمت درب ضد سرقت فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، فرهاد بیضایی در بیان شرایط سخت اخذ تسهیلات ودیعه مسکن، گفت: در شرایطی کنونی سیستم بانکی کشور برای ایجاد ضمانت تسهیلات ودیعه مسکن مطابق قوانین سابق خود اقدام می نماید و مصوبات وزارت راه و شهرسازی تاثیری در تسهیل این فرایند نداشته است.

این کارشناس حوزه مسکن، ضمن انتقاد از عملکرد وزارت راه و شهرسازی، گفت: سوال اساسی این است که آیا وزارت راه و شهرسازی تا کنون با سیستم بانکی کشور برخورد ننموده تا بداند این سیستم تابع دستورات این وزارت خانه نیست.

وی در تشریح نحوه تعامل دولت با سیستم بانکی کشور، اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی پیش از تدوین این طرح و امید آفرینی بین مردم می بایست نسبت به تصمیم گیری در زمینه نحوه تعامل با بانک ها اقدام نموده و این حقیقت را می پذیرفت که نمی توان به صورت دستوری برای سیستم بانکی کشور تصمیم گیری کرد.

*عملکرد وزارت راه سرمایه اجتماعی را تهدید می نماید

بیضایی، با اشاره به این نکته که حتی شخص رئیس جمهور نیز نمی تواند به صورت مستقیم، برای سیستم بانکی کشور مشخص تکلیف کند، توضیح داد: عملکرد وزارت راه و شهرسازی در زمینه اعطای تسهیلات ودیعه مسکن و تفاوت بین عمل و گفتار متولیان این طرح، زمینه تهدید سرمایه اجتماعی را مهیا می نماید که این نکته به هیچ عنوان مورد پذیرش نیست.

این کارشناس حوزه مسکن، در سرانجام ضمن اشاره به سختی اخذ تسهیلات ودیعه مسکن گفت: شاخص عملکرد وزارت راه در طرح اعطای ودیعه مسکن، تعداد تسهیلات پرداختی به مردم است که به استناد آمار های رسمی بیان شده، تفاوت زیادی با تعداد متقاضیان واجد شرایط دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1236

به "مسائل مستاجران برای اخذ تسهیلات ودیعه مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل مستاجران برای اخذ تسهیلات ودیعه مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید