پیگیری استقلال اقتصادی سازمان سمپاد در بودجه 99

به گزارش دیار سلمان، رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان از پیگیری برای تخصیص ردیف بودجه مستقل برای سمپاد در سال 99 اطلاع داد و گفت: مرکز سمپاد طبق مصوبات قانونی باید به سازمان تبدیل گردد و به دنبال استتقلال بودجه آن هستیم. همچنین در تلاشیم تا با تعیین شدن قطعی و صدور احکام هیئت امنا، اولین جلسه هیئت امنا را دی ماه برگزار کنیم.

پیگیری استقلال اقتصادی سازمان سمپاد در بودجه 99

فاطمه مهاجرانی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره شرایط بودجه ای مرکز سپماد اظهار کرد: پیگیر هستیم تا این اتفاق بیفتد و بودجه مرکز که طبق اساسنامه و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید مستقل و به سازمان تبدیل گردد را مستقل کنیم.

وی اضافه نمود: هیچ اطلاعی از بودجه نداریم؛ اما دنبال استقلال بودجه هستیم. هنوز فرصت هست و می توان این کار را در کمیسیون تلفیق و صحن مجلس انجام داد. ما بودجه پیشنهادی مرکز سمپاد را ارائه نموده ایم اما اینکه چقدر آن تصویب گردد یک موضوع است و اینکه ردیف بودجه ما هم مستقل گردد یک موضوع دیگر است. اگر بودجه ما در قالب سازمان سمپاد هم دیده گردد، همان بودجه فعلی درنظرگرفته شده برای مرکز است که حقوق و مزایای کارکنان به آن اضافه نموده می گردد.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان درباره زمان تشکیل هیئت امنای سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان نیز گفت: افراد حقوقی معین اند و ارسال شده تا حکم ها صادر شوند. فهرست افراد حقیقی را نیز برای وزیر ارسال نموده ایم. البته شورای عالی انقلاب فرهنگی هم می توانند افرادی را معرفی نمایند. در تلاشیم تا با معین شدن قطعی هیئت امنا، اولین جلسه را دی ماه برگزار کنیم.

به گزارش خبرنگاران، اساسنامه سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان مهرماه جاری توسط رئیس جمهور ابلاغ شد. اخیرا عنایت سالاریان، معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان نیز از نداشتن ردیف بودجه مستقل در سال 99 برای سازمان سمپاد که هنوز تشکیل نشده است گلایه کرد و گفت: پیگیر هستیم تا ردیف بودجه مستقل بگیریم.

وی درباره کاهش بودجه مرکز سمپاد که مصوبه تبدیل به سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان را از شورای عالی انقلاب فرهنگی دریافت نموده است گفت: ساختار و اساسنامه سازمان سمپاد حدود 300 روز قبل یعنی 17 مهر 97 در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و مدتی بعد از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد ولی هنوز سازمان مستقل نشده است. همچنان به دنبال آن هستیم ردیف مستقلی را بر اساس ماده 12 اساسنامه سازمان برای سال 99 بگیریم.

سالاریان ادامه داد: سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه برای ایجاد باکس سازمانی و ردیف بودجه مستقل قول همکاری داده اند، اگر این اتفاق نیفتد و سازمان به هر دلیلی مستقل نگردد به حوزه نخبگانی آسیب و لطمه وارد خواهد شد و مسائل بیشتر می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 771

به "پیگیری استقلال اقتصادی سازمان سمپاد در بودجه 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیری استقلال اقتصادی سازمان سمپاد در بودجه 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید