مدیرکل آژانس انرژی اتمی با موضوع ایران نشست خبری برگزار می نماید

به گزارش دیار سلمان، رافائل گروسی مدیرکل آژانس انرژی اتمی میخواهد عصر فردا (یکشنبه) با موضوع ایران یک نشست خبری برگزار کند.

مدیرکل آژانس انرژی اتمی با موضوع ایران نشست خبری برگزار می نماید

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، آژانس بین المللی انرژی اتمی روز شنبه گفت که این نشست خبری با محور تحولات مربوط به کار نظارت و راستی آزمایی آژانس بین المللی انرژی هسته ای در جمهوری اسلامی ایران برگزار می گردد.

از طرفی گروسی مشغول مذاکره با ایران برای تمدید موافقتنامه پادمانی است که می تواند بر فرایند مذاکرات جهت احیای توافق هسته ایران تأثیر مثبت بگذارد.

آژانس موضوع این کنفرانس خبری را به طور دقیق اعلام نکرد؛ اما از خبرنگاران و گزارشگران خواسته است تا در ساعت 12 ظهر به وقت گرینویچ (16: 30 به وقت تهران) در محل کنفرانس حضور یابند.

پیشتر، آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه ای اعلام نموده بود که در حال رایزنی با ایران در مورد تمدید توافق با آژانس است و طی روزهای آینده در این مورد به شورای حکام اطلاع رسانی خواهد نمود.

براساس توافق ایران و آژانس، بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه دسترسی به سایت های مهم هسته ای ایران را همچنان خواهند داشت اما پس از منقضی شدن این توافق، در صورت عدم لغو تحریم ها علیه جمهوری اسلامی، تهران بر اساس ضرب الاجل معین شده، دسترسی بازرسان به سایت های مهم هسته ای را قطع خواهد نمود و اطلاعاتی که در دوربین های آژانس ضبط شده و ایران آن را محفوظ نگه داشته، از بین خواهد برد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 تیر 1400 بروزرسانی: 6 تیر 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1777

به "مدیرکل آژانس انرژی اتمی با موضوع ایران نشست خبری برگزار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرکل آژانس انرژی اتمی با موضوع ایران نشست خبری برگزار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید