مجموعه یوزی و گاندو برای آموزش به بچه ها پیش دبستانی

به گزارش دیار سلمان، به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)، در دنیای آموزش، کتاب های آموزشی مدت هاست که مرکز یادگیری هستند. به عنوان بخشی یکپارچه از آموزش و برنامه درسی کل سیستم آموزشی را تشکیل می دهند. انتشار کتاب های آموزشی در افزایش آگاهی و آموزش افراد جامعه نقش به سزایی دارد؛ به همین علت همواره از آنها استقبال می نمایند.

مجموعه یوزی و گاندو برای آموزش به بچه ها پیش دبستانی

کتاب های آموزشی به عنوان یک محصول، نقش مهمی در سیستم آموزشی داشته و دارند. این کتاب ها مجموعه ای از مطالب آموزشی مربوط به یک رشته یا دوره خاص هستند. کتاب آموزشی امروزه به عنوان مکملی برای مطالعه و درس خواندن بین دانش آموزان رواج یافته است. استفاده از کتاب آموزشی در کنار کتب درسی بسیار تأثیرگذار است؛ ولی در کل خاصیت کتاب های آموزشی این است که نکات موجود در کتاب درسی را روان تر بیان می نمایند. با مثال ها و تمرین های مختلف سعی می نمایند که دانش آموز بر موضوع کامل تسلط یابد. بسیاری از دانش آموزان برای درک بهتر مطالب کتاب درسی در پی یک منبع دیگر هستند. در بیشتر مواقع، کتاب آموزشی را برای درک بهتر مطالب و انجام تمرین های بیشتر انتخاب می نمایند.

یکی از این مجموعه های یاری آموزشی، مجموعه یوزی و گاندو به پیش دبستانی می روند است که انتشارات محراب قلم منتشر نموده. این مجموعه نوشته مهدی ضرغامیان، مهناز عسگری و صدیقه عندلیبی است. خالق تصاویر زیبای مجموعه یوزی و گاندو به پیش دبستانی می روند سعیده کشاورز است. این مجموعه شامل 12 عنوان کتاب ویژه آموزش به بچه ها پنج یا شش ساله است. از کتاب های این مجموعه هم به عنوان کتاب آموزشی در مراکز پیش دبستانی می توان استفاده کرد و هم به عنوان کتاب کار و فعالیت در خانه زیر نظر پدر یا مادر برای آموزش به خردسالان کاربرد دارد. این کتاب ابزار مهمی است که می تواند به نحوی روش مند، بر پایه نظریه های علمی و در قالب فعالیت های تعریف شده نظام مند به آموزش های مربیان در آکادمی یا والدین در خانه جهت بدهد. در این مجموعه کتاب هایی برای معرفی بدن انسان، بهداشت، بیماری ها، جانوران، خانواده، خوراکی ها، روستا، زمان، شغل ها، شهر، گیاهان و مدرسه منتشر شده است.

کودک پنج یا شش ساله شما- چه در خانه و چه در پیش دبستانی- آماده است که محیط خود را از خانه و خانواده گرفته تا جامعه و جهانی که در آن به سر می برد، بشناسد. او کنجکاو است و می خواهد مانند بزرگسالان رفتار کند. از آزمون و خطا لذت می برد؛ چون متوجه شده این شیوه راهی برای شناختن است. مایل است هر چیزی را بیازماید و گمان می نماید به این ترتیب پا جای پای بزرگ ترها می گذارد. محیط خانواده و محیط پیش دبستانی در رشد او نقش مهمی دارند.

یوزی و گاندو به پیش دبستانی می روند مجموعه ای شامل 12 عنوان است که بر اساس فعالیت های راهنمایی شده، خردسالان را برای فراگیری مهارت های آموزشی در دبستان از جمله خواندن و نوشتن، استخراج اطلاعات، تفکر و حل مسئله و مهارت های ارتباطی آماده می نماید. آنچه این مجموعه مدعی است که انجام می دهد:

پرورش فن مشاهده، توجه و مهارت های ذهنی کودک

در صفحه های مشاهده و گفت وگو، حافظه و یادآوری و استدلال و استنتاج، بچه ها با تمرین هایی روبرو می شوند که با انجام آنها یاد می گیرند به جزئیات اطلاعات دقت نمایند، داده ها را استخراج و طبقه بندی نمایند و به توصیف آنها بپردازند.

پرورش سخن گفتن و مهارت های اجتماعی کودک

صفحه های مشاهده و گفت وگو، استدلال و استنتاج و قصه، بخش هایی از این مجموعه هستند که به کودک یاری می نمایند ضمن توجه به گفته های دیگران و درک کلی و جزئی اطلاعات دریافتی، برداشت خود را بیان کند.

پرورش آمادگی خواندن در کودک

صفحه های واژه آموزی، مشاهده کن، تشخیص و بازشناسی، حاوی آموزش ها و تمرین هایی هستند که بچه ها را برای فراگیری خواندن آماده می نمایند. خواندن با یادگیری حروف الفبا آغاز نمی گردد. شناختن نظام نشانه شناسی و آگاهی از زبان نوشتاری، جهت ها، تشخیص تفاوت ها و شباهت های نشانه ها، درک تمایز شکل ها و فراگیری صورت نوشتاری تعداد محدودی از کلمات بدون توجه به بازشناسی و شناختن حروف الفبا آمادگی اولیه ای هستند که حتی می توانند اختلال های یادگیری بعضی از بچه ها را نمایان سازند تا مسائل آنان، پیش از ورود به دبستان رفع گردد.

پرورش آمادگی نوشتن

صفحه های نقاشی و رنگ آمیزی، ماز، نوشتن، بازی و شادی، بازی و ورزش بخش های مهم این مجموعه هستند که انگشتان، عضلات دست و حرکات چشم های بچه ها را برای نوشتن آماده و هماهنگ می نماید. بچه ها صرفا پس از پشت سر گذاشتن مجموعه ای از تمرین های مناسب، می توانند نگاه خود را با حرکت های انگشتان شان تنظیم نمایند.

آموزش درک شمردن، شناختن اعداد و اشکال

در صفحه های گوناگون این مجموعه، بچه ها ضمن یادگیری شمارش و شناختن اعداد با شکل های هندسی، رنگ ها و جهت یابی نیز آشنا می شوند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 25 تیر 1402 بروزرسانی: 25 تیر 1402 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2369

به "مجموعه یوزی و گاندو برای آموزش به بچه ها پیش دبستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجموعه یوزی و گاندو برای آموزش به بچه ها پیش دبستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید