لامبدا دارای قدرت سرایت پذیری بیشتری نسبت به دلتا است

به گزارش دیار سلمان، فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: جهش لامبدا از قدرت سرایت پذیری بیشتری نسبت به دلتا کرونا برخوردار است و بچه ها و نوجوانان بیشتری را درگیر می نماید.

لامبدا دارای قدرت سرایت پذیری بیشتری نسبت به دلتا است

به گزارش باشگاه خبرنگاران، علیرضا زالی فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به آخرین شرایط بیماری کرونا در تهران و بستری افراد اظهار کرد: در حال حاضر تعداد نه هزار و 710 بیمار در بیمارستان ها و مراکز درمانی تهران بستری اند که از این تعداد دو هزار و 125 بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

او اعلام کرد: آمار مراجعه به بخش سرپایی و بستری موقت طی سه روز گذشته کاهش پیدا نموده، به صورتی که اندازه استفاده از تخت های بستری موقت و مراجعان سرپایی به مراکز درمانی از 8500 بیمار در هفته گذشته به حدود 6000 نفر طی روز های قبل تقلیل پیدا نموده است و امیدواریم سایر شاخص ها هم در روز های آینده کاهش پیدا کند.

زالی تاکید نمود: واریانت لامبدا در کشور پرو شناخته شده و در آمریکای مرکزی و جنوبی این جهش تازه ویروس کرونا انتشار پیدا نموده است و به تازگی مواردی از جهش لامبدا در کشور های اروپای غربی شناسایی شده است.

فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: براساس تحقیقات صورت گرفته واریانت لامبدا نسبت به درمان های متعارف مقاومت نموده و باعث فریب سیستم دفاعی و ایمنی گریزی می گردد و طی ماه های آینده شاید چالشی در مورد اثر بخشی واکسن های موجود جهان را ایجاد کند.

زالی اضافه نمود: جهش لامبدا از قدرت سرایت پذیری بیشتری نسبت به دلتا کرونا برخوردار است و بچه ها و نوجوانان بیشتری را درگیر خواهد نمود و علاوه بر مسائل حاد تنفسی لازم به ذکر است که اختلالات اعصاب مرکزی و مسائل چشایی و بویایی را در بیماران ایجاد خواهد نمود.

منبع: فرارو
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1876

به "لامبدا دارای قدرت سرایت پذیری بیشتری نسبت به دلتا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لامبدا دارای قدرت سرایت پذیری بیشتری نسبت به دلتا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید