صادرات برنج ایرانی به روسیه ، برنج مازندران در این کشورها بازار خوبی دارد

به گزارش دیار سلمان، استاندار مازندران گفت: نخستین محموله برنج ایرانی از مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در آمل آماده صادرات به مقصد روسیه شده است.

صادرات برنج ایرانی به روسیه ، برنج مازندران در این کشورها بازار خوبی دارد

به گزارش خبرنگاران به نقل از تجارت نیوز، سید محمود حسینی پور در حاشیه بازدید از شرایط بازار برنج مازندران در جمع خبرنگاران در آمل اضافه نمود: سال جاری شالیکاران با همت و کوشش رشد قابل توجهی را در فراوری برنج ایرانی داشتند. اما همزمان با برداشت، واردات برنج های خارجی با هدف تنظیم بازار صورت گرفته است که این امر بازار خرید و فروش را تا حدودی تحت تاثیر قرار داده است.

وی اضافه نمود: نگرانی کشاورزان مازندران در فروش محصولشان بین مسئولان ملی از جمله شخص رئیس دولت و وزیر جهاد کشاورزی مطرح و برای برون رفت از مسائل فروش کشاورزان راهکار هایی ارایه شد.

استاندار مازندران گفت: برای توازن عرضه و تقاضا و رونق بازار، تعرفه صادرات محصولات کشاورزی استان به خصوص برنج و مرکبات حذف شد.

حسینی پور با تاکید بر این که کشاورزان نباید دغدغه فراوری برنج را داشته باشند، گفت: نخستین محموله صادرات برنج ایرانی نیز از پایانه برنج آمل بارگیری و فردا به مقصد روسیه ارسال خواهد شد.

نماینده عالی دولت در مازندران تاکید نمود: برنج مازندران در کشورهای عربی و اروپایی بازار خوبی دارد، اما با توجه به رقابتی بودن بازار برنج باید به مقوله کیفیت سازی و رعایت استانداردسازی ها توجه کنیم.

وی بیان داشت: اکنون در صادرات ارقام پرمحصول برنج مازندران به کشورهای مختلف جهان دچار مشکل هستیم.

حسینی پور با ابراز امیدواری از رونق عرضه و تقاضای بازار برنج مازندران در آینده نزدیک، گفت: خرید 50 هزار تن برنج کیفی از سوی فروشگاه اتکا نیز در قالب دستور شخص رئیس جمهور تا هفته آینده عملی می گردد.

وی از به وجود آمدن شرایط پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش برای خرید برنج مازندران اطلاع داد و گفت: در حال حاضر فرایند عرضه و تقاضا در بازار برنج نوید بخش رونق بازار و برطرف موانع است.

طبق آمار رسمی جهاد کشاورزی مازندران سال جاری 215 هزار هکتار از شالیزارهای استان زیر کشت اول برنج ایرانی رفت که از این سطح حدود یک میلیون و 350 هزار تن شلتوک برداشت شد.

او اعلام کرد: بعلاوه کشاورزان سال جاری 105 هزار هکتار از زمین های کشاورزی خود را زیر کشت دوم بردند که به طور میانه در هر هکتار از شالیزارهای کشت دوم دو تا سه تن شلتوک برداشت شده است.

طبق آمار رسمی سال جاری حدود 57 هزار هکتار از زمین های شالیزاری استان نشاء مجدد و 48 هزار هکتار به روش رتون زیر کشت رفته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 آذر 1401 بروزرسانی: 21 آذر 1401 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2274

به "صادرات برنج ایرانی به روسیه ، برنج مازندران در این کشورها بازار خوبی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات برنج ایرانی به روسیه ، برنج مازندران در این کشورها بازار خوبی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید