روی دیگر بازار مسکن در اینترنت؛ از دعا برای خرید خانه تا تعبیر خواب خرید خانه

به گزارش دیار سلمان، خرید خانه در سال های اخیر شاید به رویایی دست نیافتنی تبدیل شده باشد، اما غیرممکن نیست. حداقل حجم بالای جستجوی اینترنتی برای عبارت خرید آپارتمان تا 700 میلیون، در یک سال گذشته نشان می دهد گروهی از مردم قصد ندارند رویا های شیرین خود را کنار بگذارند. از نظر منطقی می توان برای این کنجکاوی پاسخ درخور پیدا کرد. با توجه به اینکه قیمت مسکن در تهران به طور میانه متری 48 میلیون تومان (تقریبا) است، 700 میلیون تومان کفاف خرید 14.5 مترمربع را می دهد و در نقطه ای مثل منطقه 18، می توان با آن حدود 30 متر خانه خرید. برخی از شما الان دارید توی دلتان می خندید، اما آمار های رسمی گواهی می دهند در ماه گذشته حدود 200 تا 230 نفر پیروز شده اند با همین میزان پول در تهران صاحبخانه شوند. پس بگذارید این گزارش را به آن گروه پرشماری تقدیم کنیم که گوگل می گوید هر روز عبارت هایی مثل دعای خرید خانه و تعبیر خواب خرید خانه را جستجو می نمایند و احتمالا با احساس حرمان دکمه اینتر را فشار می دهند. بعلاوه اگر خرید خانه و قیمت آپارتمان را جزو دغدغه های خودتان می دانید، با خواندن این نوشته می توانید اطلاعاتی به دردبخور درباره رفتار بازار مسکن و سلیقه سایر خریداران کسب کنید.

روی دیگر بازار مسکن در اینترنت؛ از دعا برای خرید خانه تا تعبیر خواب خرید خانه

خرید آپارتمان 50 متری، 40 متری و نهایتا 60 متری

به گزارش خبرنگاران، قیمت آپارتمان در تهران به طور میانه متری 48 میلیون تومان است. این یعنی در مرکز مردم برای خرید خانه 100 متری به طور میانه 4.8 تا پنج میلیارد تومان پول احتیاج دارند. در منطقه ها شمالی شهر، مثل منطقه یک میانه قیمت مسکن به متری 100 میلیون تومان می رسد. به همین علت مردم حداقل در تهران سفت و سخت دنبال خرید آپارتمان 50 متری می گردند. جستجو برای خرید آپارتمان 40 تا 50 متری و خرید آپارتمان 60 متری هم به شکل معناداری رو به افزایش است.

قیمت آپارتمان 50 متری با محاسبه اعداد و ارقام آماری در مرکز به کمتر از 2.5 میلیارد تومان می رسد. متقاضیان و به خصوص زوج های جوان خانه اولی، برای خرید آپارتمان 50 متری با این مشخصات بعلاوه می توانند روی وام مسکن حساب باز نمایند و حدود 500 میلیون تومان را با شرایط تقریبا منصفانه با یاری اوراق تسهیلات مسکن جور نمایند.

قیمت آپارتمان 50 متری در منطقه ها شمالی تهران مثل منطقه دو، منطقه سه و منطقه یک، ممکن است حتی به حدود 3.5، 4.3 و حتی پنج میلیارد تومان برسد. وام مسکن برای خرید آپارتمان 50 متری در چنین منطقه های کارآیی ندارد، اما مثلا می توان آن را برداشت و برد سمت منطقه 18 در جنوب غرب تهران که میانه قیمت هر مترمربع مسکن در آن معادل 24 میلیون و 500 هزار تومان است و با پرداخت رقم 1.2 تا 1.3 میلیارد تومان صاحبخانه شد. اگر خریداران مسکن در این راه، تسهیلات 480 میلیون تومانی را هم کنار دستشان داشته باشند، پروژه خرید آپارتمان 50 متری در تهران تا حد زیادی عملی به نظر می رسد.

خرید آپارتمان 50 متری، خرید آپارتمان 40 متری و خرید آپارتمان 60 متری به همین علت کلمات پرکاربرد در کادر جستجوی گوگل هستند.

خرید خانه در نقاط خاص تهران؛ از دریاچه چیتگر تا تهران پارس و تهرانسر

قیمت آپارتمان دریاچه چیتگر، عبارتی است که میل و اشتیاق به خرید خانه در منطقه 22 شهر تهران را نشان می دهد، اما برخلاف تصوری که ممکن است در ابتدا داشته باشیم، آمار ها نشان می دهند قیمت آپارتمان در منطقه 22 و حوالی دریاچه چیتگر آنقدر ها مقرون به صرفه نیست. در حالی که میانه قیمت مسکن در کل شهر نزدیک متری 48 میلیون تومان است، در آخرین معاملات رسمی منطقه 22 ارزش هر مترمربع مسکن حدود 43 میلیون و 600 هزار تومان قید شده. تنها تفاوت آنجاست که خانه های منطقه 22 و به خصوص سمت دریاچه، عموما تازه ساز و کلیدنخورده هستند. اندازه بالای جستجو برای عبارت قیمت آپارتمان دریاچه چیتگر ممکن است به چنین مسئله ای ربط داشته باشد.

خرید آپارتمان در تهران پارس و قیمت آپارتمان در تهران پارس غربی بیشتر به خاطر نسبت و رابطه قدمت و قیمت خانه ها مورد توجه قرار می گیرند. تهران پارس در منطقه چهار واقع شده است. جایی که یک مترمربع مسکن به طور میانه 52 میلیون و 400 هزار تومان می ارزد. عددی نزدیک به میانه قیمت کل شهر است و می توان آن را عادلانه در نظر گرفت. خرید آپارتمان 100 متری در تهران پارس، با این معیار حدود پنج میلیارد تومان بودجه می خواهد. اگر توانایی قناعت را داشته باشید، قیمت آپارتمان در تهران پارس غربی با مساحت 50 مترمربع، به طور میانه 2.6 تا 2.7 میلیارد تومان است.

بیشتر بدانید | صبح روز دوشنبه دهم بهمن، ترند عبارت خرید خانه در دو موضوع خلاصه می شد؛ انگار نیمی از کاربران تصور می کردند خرید خانه جز با توسل و دعا میسر نیست و گروهی دیگر باور داشتند خرید خانه را می توان تنها در خواب دید!

خرید خانه در تهرانسر و انبوه جستجوی اینترنتی برای آن را چطور توجیه می کنید؟ از نظر جغرافیایی، تهرانسر در منطقه 21 واقع شده است؛ در غرب تهران و نزدیک محله شهرک آزادی، شهرک استقلال و شهرک دریا، اما از همه آن ها بیشتر محبوبیت دارد، چون شهرتش بیشتر است. از نظر مالی، باید ارزش خانه های این نقطه تهران در آخرین معاملات رسمی را حدود 39 میلیون تومان به ازای هر مترمربع لحاظ کرد. به این ترتیب قیمت خانه در تهرانسر با مساحت 100 مترمربع، حدود چهار میلیارد تومان خواهد بود. تقریبا یک میلیارد تومان زیر میانه قیمت خانه در کل شهر و نصف قیمت خانه ای با همین متراژ در منطقه ها شمالی مرکز. خرید خانه در تهرانسر با متراژ 50 مترمربع، تقریبا به شرط داشتن حدود دو میلیارد تومان پول عملی است.

خرید خانه در پرند، پردیس، شهرک صدف اندیشه، واوان و...

خرید خانه در پرند با پرداخت یک میلیارد تومان امکان پذیر است. بین آگهی های تازه منتشر شده می توان واحدی 75 متری با دو اتاق خواب پیدا کرد که در طبقه همکف واقع شده و ساخت آن به سال 1400 برمی گردد. قیمت این واحد 990 میلیون تومان است.

خرید خانه در اندیشه با پرداخت همین اندازه پول جزو گزینه ها قرار می گیرد. واحدی 52 متری با سن 10 سال که پارکینگ و انباری دارد، ولی در آن از آسانسور خبری نیست، در این نقطه با پرداخت رقم 920 میلیون تومان میسر می گردد. این واحد در طبقه آخر ساختمانی سه طبقه قرار گرفته است. در اندیشه حتی می توان با 800 میلیون تومان، واحدی 80 متری با سن شش سال خریداری کرد. واحد 67 متری دوخوابه ای با قیمت 600 میلیون تومان آگهی شده است. چند مالک دیگر حاضر هستند با دریافت 500 تا 700 میلیون تومان، واحد 50 تا 70 متری خود را در شهرک اندیشه واگذار نمایند.

خرید آپارتمان در پردیس، از این نظر مورد توجه است که می توان با 500 تا 700 میلیون تومان مالک یک واحد 100 متری در حال ساخت شد. با 450 میلیون تومان می توان یک واحد 102 متری دوخوابه در پردیس خرید. چون هنوز عملیات ساخت آن تمام نشده، فروشنده کوشش می نماید با استفاده از عبارت مناسبت برای سرمایه گذاری مشتری جذب کند. ایراد بزرگ واحد های نیمه کاره این است که معمولا سازندگان درباره زمان تکمیل فرایند ساخت و روند پیشرفت پروژه اغراق می نمایند. حتی شاید در برخی پروژه ها مشکل تامین نقدینگی وجود داشته باشد و ساخت واحد حالاحالا ها تکمیل نگردد.

خرید خانه در پردیس به شرط اینکه دنبال خانه تکمیل شده بروید، گزینه عاقلانه تری خواهد بود. واحدی 65 متری را با یک اتاق خواب 780 میلیون تومان می فروشند. قیمت آپارتمان 102 متری در گیلاوند (دماوند) متری هفت میلیون و 450 هزار تومان مشخص شده تا خرید کل واحد به بودجه ای در حدود 760 میلیون احتیاج داشته باشد. این واحد به دو اتاق خواب، پارکینگ و انباری مجهز است. مالک دیگری، آپارتمان 104 متری یک ساله خود در پردیس را 550 میلیون تومان می فروشند.

قیمت آپارتمان در واوان و خرید آپارتمان در شهرک صدف اندیشه نیز به وسیله مردم در کار جستجوی گوگل به کرات نوشته می گردد. شهرک صدف اندیشه یکی از شهرک های تازه تاسیس در اندیشه شهریار است که در کنار فاز سه اندیشه قرار گرفته و مشاوران املاک می گویند رشد قیمت خانه در آن زیاد است. طوری که توجه خریداران و سرمایه گذاران بازار مسکن را به خود جلب نموده. این قبیل توجهات ناگهانی، گاهی باعث می گردد فروشنده ها به خصوص در شهر های اطراف تهران یا نقاط کمتر شناخته شده مرکز، دور بردارند. مثلا قیمت آپارتمانی کلیدنخورده 120 متری در واوان (سمت اسلامشهر) در آگهی 4.8 میلیارد ذکر شده که نشان می دهد فروشنده با اعتماد به نفسی مثال زدنی، ارزش خانه خود را متری 40 میلیون تومان می داند. تقریبا معادل میانه قیمت خانه در 12 منطقه شهر تهران!

خرید خانه در رشت، کیش، اصفهان، مشهد، لاهیجان، تبریز و...

خرید خانه در لاهیجان، خرید خانه ویلایی در گیلان، خرید خانه در مشهد، خرید خانه در تبریز و خرید خانه در رشت عبارت هایی هستند که نشان می دهد کنجکاوی در بازار مسکن محدود به شهر تهران نیست. نوشتن عبارت خرید آپارتمان در رشت، خرید آپارتمان در کیش، خرید آپارتمان در اصفهان، خرید آپارتمان مشهد و خرید آپارتمان در شهرک نمک آبرود نظریه را تقویت می نماید. نکته اینجاست که جستجو برای اطلاع از کم و کیف خرید خانه و قیمت ملک در این نواحی الزاما به وسیله افراد محلی انجام نمی گردد.

خرید خانه در لاهیجان به تناوب سرچ می گردد و اگرچه بیشترین جستجو به مردم خود استان گیلان تعلق دارد، اما گوگل می گوید تهرانی ها هم نسبت به قیمت آپارتمان در لاهیجان کنجکاو هستند. جستجوی اینترنتی برای خرید خانه ویلایی در گیلان با وضعیتی مشابه روبرو است.

خرید خانه در رشت، علاوه بر مردم استان گیلان، فکر گروهی از تهرانی ها و اهالی استان آذربایجان شرقی را به خود مشغول می نماید. کاربران تهرانی در عین حال خرید آپارتمان در مشهد و خرید آپارتمان در کیش و حتی خرید آپارتمان در اصفهان را جزو وسوسه های گاه و بیگاه خود می دانند. البته ممکن است این موضوع به وسیله کاربرانی صورت بگیرد که اصالتا به خود این استان ها تعلق دارند و سال های قبل به تهران مهاجرت نموده اند. باز هم چیز هایی عجیب می خواهید؟

خرید آپارتمان در عظیمیه کرج، از پنج سال گذشته به این طرف به وسیله کاربران تهرانی و ساکنان استان خوزستان زیرنظر گرفته شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 14 بهمن 1401 بروزرسانی: 14 بهمن 1401 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2303

به "روی دیگر بازار مسکن در اینترنت؛ از دعا برای خرید خانه تا تعبیر خواب خرید خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روی دیگر بازار مسکن در اینترنت؛ از دعا برای خرید خانه تا تعبیر خواب خرید خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید