روایت ایران بین دو انقلاب در سعدآباد

به گزارش دیار سلمان، در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران، جلسه بازخوانی و تحلیل کتاب ایران بین دو انقلاب یرواند آبراهامیان در موزه آلبوم های سلطنتی و اسناد مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار می گردد.

روایت ایران بین دو انقلاب در سعدآباد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی کاخ سعدآباد، کتاب ایران بین دو انقلاب تألیف یرواند آبراهامیان در سال 1982 و ترجمه احمد گل محمدی و محمدابراهیم فتاحی، برگزیده کتاب سال 1387 و یکی از مهم ترین منابع تاریخ اجتماعی ایران است که به لحاظ روش شناسی و ارائه داده های تاریخی، قابل تأمل بوده و کتابی منحصر به فرد در آنالیز تاریخ هفتادساله ایران است.

جلسه بازخوانی این کتاب دوشنبه 15 بهمن ماه ساعت 15، به همت واحد پژوهش و کتابخانه سعدآباد در موزه آلبوم های سلطنتی و اسناد در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار می گردد.

یرواند آبراهامیان استاد ایرانی الاصلِ تاریخ در کالج باروکِ دانشگاه شهر نیویورک است. او در این کتاب به تحلیل تأثیرات متقابل سازمان های سیاسی و نیروهای اجتماعی ایران از سده نوزدهم میلادی تا انقلاب اسلامی 1357 می پردازد و با تقسیم نیروهای اجتماعی به گروه های قومی و طبقات اجتماعی و با توجه به دستاوردهای جامعه شناسان، تأثیرات نظام های سیاسی بر نظام های اجتماعی را آنالیز می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 201

به "روایت ایران بین دو انقلاب در سعدآباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت ایران بین دو انقلاب در سعدآباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید