لوگوی مشهورترین موزه های دنیا را بشناسید

به گزارش دیار سلمان، کافی است که نگاهی گذارا به لوگوی معروف ترین برندها و موسسه های معروف دنیای بیندازیم تا متوجه شویم که هر مقدار دنیا اطرافمان به سمت پیچیدگی می رود، تبلیغات و طراحی و ارتباطات به سادگی نزدیک تر می گردد؛ موضوعی که با سادگی می توان در لوگو یا آرم های معروف ترین موزه های دنیا نیز مشاهده کرد.

لوگوی مشهورترین موزه های دنیا را بشناسید

موزه لوور

موزه لوور (louver museum)، یکی از مهم ترین و شلوغ ترین موزه های دنیا است که در شهر پاریس و در مجاورت رود سِن واقع شده است. این موزه که دستور ایجاد آن در سال 1900 برای یک نمایشگاه دنیای صادر شد، خودش یک اثر هنری معماری است که به آن کاخ هنرهای زیبا نیز می گویند.

لوگوی موزه لوور که به نوعی ترکیبی از رنگ های سیاه و سفید است با یک تصویر عکاسی شده از ابرها در پشت حروف، ترکیب عجیب و البته ساده ای شده است. بعضی معتقدند که تصویر کلی این لوگو در ذهن مخاطبان یادآور فیلم های نوآر (یک اصطلاح سینمایی که برای توصیف درام های جنایی استفاده می گردد) و قدیمی است. این درحالی است که در عین القای یک حس مبهم و نوستالژیک، از حروف ساده و سری شده و در واقع مدرن نیز بهره گرفته شده است. پیغام این لوگو این است که لوور یک موزه جدی با آرزوهای بالا است.

موزه متروپولیتن نیویورک

متروپولیتن نیویورک از عظیم ترین و مشهورترین موزه های دنیا است که در منهتن نیویورک و در مجاورت ضلع شرقی سنترال پارک واقع شده است. این موزه حاوی مجموعه عظیم و نادری از تاریخ اسلام و ایران باستان و در سال 1872 میلادی افتتاح شد.

موزه شهر نیویورک (Metropolitan Museum of Art) دارای یک لوگوی ساده است که طی سال ها بنا بر تغییرات دنیا، با تغییراتی همراه شد. در شرح این تغییر گفته شده است که دنیای فرهنگی به طرز چشمگیری تغییر نموده است. دنیا شلوغ تر و پرهیاهوتر شده است و برای تأثیرگذاری باید به سمت ساده سازی پیش رفت. موزه متروپولین که از نام The Met در لوگوی خود استفاده نموده، یکی از قدرتمندترین دارایی های خود را در ارتباط با مخاطب، نام مستعارش عنوان نموده است.

موزه ویکتوریا و آلبرت

موزهٔ ویکتوریا و آلبرت (The Victoria and Albert Museum) در لندن از برترین موزه های دنیا است. این موزه در سال 1852 تأسیس و به نام ملکه ویکتوریا و پرنس آلبرت که در جوانی درگذشت نام گذاری شد.

لوگوی موزه ویکتوریا و آلبرت به عنوان یکی از معروف ترین لوگوهای موزه های دنیا شناخته می گردد. لوگویی که با بهره گیری از ویژگی سادگی توانسته است به خوبی در ذهن مخاطبان خود نقش ببندد. تلفظ این لوگو vanda که مخفف نام موزه و شامل دو حرف است که در امتداد یک خط مورب به هم می پیوندند. این دو حرف به طور هم زمان نمادی از تاثیر هر دو بخش، یعنی ویکتوریا و آلبرت است.

موسسه اسمیتسونین

موسسه اسمیتسونین سال 1846 با هدف افزایش و گسترش دانش، تاسیس و به افتخار جیمز اسمیتسون، دانشمند بریتانیایی که نخستین اهداکننده اقتصادی و مؤسس آن بود، اینچنین نامگذاری شد. این موزه تا سال 1967 موزه ملی ایالات متحده آمریکا نامیده می شد.

اسمیتسونین (Smithsonian Institution) یکی از شناخته شده ترین و جامع ترین موزه های ایالات متحده آمریکا است که لوگوی آن نیز کوشش دارد تا این عظیم و قدرمند بودن را نشان دهد. تصویر آرم که یک دایره عظیم است که از فضای منفی ایجاد شده است. نمادی که نور دانش را نشان می دهد همراه با نمادی از وحدت، یک طرح آرم مناسب برای این موزه و هر موزه است.

موزه بچه ها شیکاگو

این موزه (Chicago Childrens Museum) که یکی از معروف ترین موزه های دنیا برای بچه ها و نوجوانان است و کوشش می نماید فعالیت ها و نمایش های متعددی را برای جوانترین دوستداران هنر و علم در دنیا فراهم کند، لوگوی خود را نیز به همین دلیل طراحی نموده است. آرم نیز این ویژگی را کاملاً بیان می نماید. رنگ اصلی این طرح آبی است و تصویر کلیدی، اثر دستی کودک است که نشان می دهد این مرکز متعلق به بچه ها است.

منبع: گردشبان
انتشار: 24 بهمن 1399 بروزرسانی: 24 بهمن 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1532

به "لوگوی مشهورترین موزه های دنیا را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوگوی مشهورترین موزه های دنیا را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید